114.den - presun ramsar


Advertisement
Middle East
June 4th 2019
Published: June 12th 2019
Edit Blog Post

O 1.45 mi volado vybuchuje na izbu. Jebko mi donisol pas.

Dost problem zaspat, bo vedla bola dost hlucna rodina s detmi. Na pocudovanie aj o case ked mi kokot daval pas boli hore. Asi oslavovali bliziaci sa konec prijebaneho ramadanu.

Podla planu tesne pred 8.00 som na parkovisku kde cakal stary mercedes.

Vodic hned po mne krical ci fuman.

Nasadam a na moje prekvapenie hned vyrazame. Som myslel, ze sa bude cakat na inych ludi.

Postupne cestou neakych troch este nabereme.

Vyskakujem pred cintorinom, davam mu 30k a opat len thank you bez vydaju.

Lude bez chrbtovej kosti.

Skutocnu cenu neviem, lp pisalo 22k ale ci to je pravda.

Idem na vypadovku na hrad rudhkan.

Najskor to tocim k zbernemu miestu share taxikov ale nikto nereaguje.

No nist, skusim stopa.

Pochodujem asi 2km. Medzi tym kupa kolacikov v obchodiku, moje ranajky.

Zacinam stopovat.

Kopa aut, zastavuju dve, no nic som nerozumel, zrejme ina destinacia.

Potom zastavuje dalsie, to chcelo 50k.

Pokracujem v stope, no neuspesne.

Po 15.min mi jedno zastavuje.

Sadam a ide sa.

Prvy clovek vystupuje a dava soferovy prachy.

A kurva nastupil som do black taxi.

Sofer to vali cez osady aj 120km/hod. Hotovy jazdec f1.

Do ciela prichadzam len ja.

Opat sa tu vyberalo vstupne ale nic neplatime, sofer sa poznal s vybercimi. A mam dojem, ze vstup je len za auto,mimo taxi

Zastavujeme, davam soferovy 50k, ten volaco hovori, tak este raz mu ich davam. Ukazuje mi 100k. No hovno, davam mu 70k a idem do viru domacich turistov.

Tu jak keby bola polka teheranu.

Auto na aute, clovek na cloveku.

Nuz su prazdniny.

Kopa stankov so suvenirmi, neskor v lese kade sa ide na hrad po nekonecnych kamennych schodoch predajcovia jedla, caju a hlavne vody.

Popri schodoch tecie i riecka, na skalach piknikuju domaci, tahaju vodnu fajku.

Jeden predajca mi dava kostovat extra kyslu sladkost. Ble.

Prijebany domaci nekontrolovatelne zastavaju na schodoch. Debatia v strede, sak co jebat na to, ze clovek nemoze prejst.

Celu cestu dobre nadavam naco som sa sem drbal. Schody su nekonecne (dole som isol 45min bez zastavky), teplo, i ked vacsina trasy v chladku stromov.

Su tu vyslapane i skratky cez teren ale po vcerajsom objimany sa s krikom na prirodny chodnik nemam chut.

Konecne som pod hradom.

Tu stretavam par zo vcera. Tez ma mohli sem zebrat,no nist teda.

Vstup na zrucaninu je 150k r. Chvilu som aj zapochyboval ci ist dnu ale ked som to uz odslapal ide sa.

Batohy nechavam u trhaca listkov.

Hrad je do V.

Ja som na najnizsom bode, stupam dolava.

Dost ludi, jednu vezicku okupuju piknikujuci domaci.

Hradby velke.

Nazad dole, berem z batohu flasku na vodu a hned si ju doplnam.

Neskutocne teplo.

Pokracujem do druheho ramena.

Klesanie az k hradnej studni a neskutocne stupanie na najvyssi bod.

Vyhlad fajn ale nic extra. Okolo lesnate kopce.

Nazad k vstupu a rovnou ciarou na parkovisko.

Po schodoch kopa spomalenych domacich.

Opat blokovali zbytocne schody.

Este som rozmyslal, ze tu dam jedlo ale rozmyslel som si to (chyba).

Na parkovisku este viac aut ako ked som prisiel.

Uplne kvanta naroda.

Idem co najdalej od parkovisk a zacina stop.

Auto za autom no vsetci na mna seru.

Zrejme, preto, ze mam nos ako rus. To mi vcera povedala rodinka pri riecke.

Aj ako som siel po schodoch k hradu, predajcovia ma tipovali na rusa.

Nakonec stopujem taxi, ten ma za 60k r vyvaza blizko k stanoviskam taxi do rashtu. Cestou sme nabrali este dvoch pasazierov.

Kupujem cerstve kolaciky.

Na dve spytania nachadzam taxi do rashtu.

Tak sa chlapika pytam, ze ci 60k r (podla lp), on len kruti hlavou, cena je 40k r. Tak prijemne prekvapko.

Nuz len musim cakat na dalsich ludi.

Zistujem ci mozem jest kolaciku na ulici. Nie.

Ale z obchodiku s latkami prichadza majitel, u nho mozem jest.

Vravi, ze v afganistane ak by som jedol pocas ramadanu uz by som bol o hlavu kratsi a to doslova.

Moc ang nevi ale neako komunikujeme.

Ramsar kam prave idem je jedno z najdrahsich miest v irane. Vsetko tam stoji 2x viac ale inak vraj super miesto, more z jednej strany, les z druhej.

Nieco mi pise na papier (more z jednej strany, les z druhej lo ang), no v tom ma ohlasuje taxi.

Vybera mi batoh z kufra a zastavuje iny taxi.

Menim kary teda. Tu som sam ale na konci mesta naberame cloveka.

Sofer ma vyhadzuje v rashte pri inych taxi.

Tam mi jeden ukazuje 150k r, ze ramsar.

Tak to hned berem. Chce prachy dopredu, bere si 145k r.

Ideme cez mesto a zrazu vravi tu je terminal minubusov do ramsaru.

Cooo?? Sak hovoril, ze ma zebere az do ramsaru. Tak nadavam a nech navali 100k, bo cesta viac ako 50k nemohla stat.

Kokot nic samozrejme nedava. Teda dava 10k.

Nasrani na svoju blbost vystupujem.

Kokot este po mne trubi a s usmevom mi podava ruku. Fakt iranci najvacse kurvy na svete. Kam sa na nich hrabu vietnamci, kde cloveka ojebu ale nehraju sa potom este na jeho najvacsieho kamosa ked im do oci povite, ze vas ojebavaju.

Ako cul, uz drbem na mytus o priatelskych irancanoch. Je to loz. Ojebu cloveka ked ide o peniaze kde len mozu, cest vynimkam.

Tusim som to uz spominal, co som cital, pocul, tak vzdy neaky dobrak ponukol turistom caj, kecali, potom zrazu zazracne mal kamosa co dokaze vybavit dopravu, guida. Turisti cely happy ale to, ze preplatili je im fuk, hlavne, ze nam nas iransky kamos pomohol.

Jebat taku falosnu pomoc.

Nuz na terminali mam stastie a prave vyraza maly stary mercedes.

Ten plny, dnu na skapanie.

Cestou postupne ludia vystupuju.

Pred ramsarom sa uz objavuju chlapi (nevidel som ani jednu zenu) s mavackami v rukach ponukajucich ubytko.

Jedna baba dala soferovy 100k, tak som dal i ja.

Vyskakujem pred hotelom kimia.

Vozovka plna dovolenkarov.

Idem hned za jednym nadhanacom.

Ten mi ukazuje, ze cudzinca nemoze ubytovat, bo by isol do basy.

Idem do hotela, uplne neochotna recepcna mi oznamuje, ze su full.

Ok, idem za dalsim nadhanacom.

No oslovuje ma chlapik.

Tak reku vi ang. Trochu vedel. Zacina mi zhanat ubytko.

Najskor oslovuje dvoch blizkych nadhanacov, ti rovnaka pesnicka, cudzinca nie.

Cez telefon ponuka za 2noci 6mil, a pici. Nakonec nachadza za 4.5mil. moja predstava je o mil menej ale nic.

Nuz sadame na taxi a ideme to kuknut.

Mi vravi, ze prazdniny, ceny su dvojnasobne, mimo prazdnin v pohode za 1mil na noc. Hovorim vsetko o domoch, apartmanoch t.j. vratane kuchynky, obyvacky.

Nuz moje ubytko stare ale nakonec to berem. Mozna ma natahli mozna ne.

V masouleh ma natahli urcite, bo rodinka co som s nu bol pri rieke vravela, ze to je strasne vela co som platil.

Dalsie mesta uz idem na jv azijsky sposob, zjednavat, odchadzat z ubytka atd.

V polke domu mam rozpadajucu sa kuchynku, obyvacku co uz ma co to zasebou, spalnu a turecky zachod. Tepla voda je samozrejmost, nechyba klima.

Zas mi beru pas. Mam si ho dojst vyzdvihnut do shopu kde sme sa stretli.

Po vybaleni sa a zjedeny ostatnych kolacikov smer lido beach.

Na nu sa dostavam bocnou ulickou (nazvy nepisem bo ich nevim precitat)

V meste same vyssie apartmanove budovy. Niektore dost luxusne.

Prebieha tu i vystavba novych.

Konecne som pri kaspickom mori.

Nuz a uplne totalne sklamanie.

Necakal som priezracne more, no v okoli som cakal aspon ake take zazemie ked uz je toto najdrahsie mesto iranu.

Plaz tmavy husty piesok, kupanie zakazane. Ludia sa len cvachtali po pas.

Pred lido plazou je dalsia, kamenista ale ani tu to vabne nevyzera.

Par ludi tu parkuje s autami, rozlozene stany.

Este je ramadan tak jedla zavrete, resp ono je tu len jeden stanok.

Daju sa tu pozicat vodne skutre, jazda na koni ci 4kolke.

Ludi zatial v norme.

Prechadzam nasyp.

Na nom par rybarov.

Za nim opat onicom plaz, avsak uz viac moznosti na obcerstvenie (zavrete bo kokot ramadan).

Pred obcerstveniami aj posedenia. Z dosak stlcene lavicky. To sa uz rozpada.

Tu je i zabavny park, ktoremu dominuje ruske kolo. Cernobylske by ho skovalo do vacku. Ostatne kolotoce nefunguju.

Davam dinovy napoj, chutovo lepsi ale i drahsi oproti teheranu kde som myslel, ze ma ojebali.

Po napoji a sklamani z tohto letoviska kde je vsetko zanedbane smer moalemm bulvar.

V strede dlhy pesi park, po bokoch plne cesty aut. Dovolenkari furt prichadzaju. Osobne by som sem na dovolenku nikdy nesiel ale asi iranci moc moznosti nemaju.

To jak u nas keby clovek siel na vysnivanu dovolenku na senecke jazera pocas prazdnin. Humus proste.

Bulvar pekny, aspon nieco.

Ten konci pri melli parku, nad ktorym je pekna budova restiky (zavreta bo pica ramadan).

Hlavny tah v parku pekny, na boku i velka fontana ale jaksi uz asi nebol cas dobudovat k nej dlazdicovy chodnik.

Opat uz dobre vyhladovany smer ubytko.

Ked sa ma opytaju ludia co si robil v irane, odpoved bude, hladoval.

Iman khomeini bulvar ma mal zachranit. Podla google maps tam mali byt restiky.

Slnko uz zapadlo tak reku sa konecne najem.

Pica, nist tam nebolo tam kde malo.

V supermarkete kupujem chipsy, colu a vodu.

Miesto 2k r mi vydali cukrik.

Mam stastie, vidim dym a jediacich ludi.

Rozne druhy masa na roste. Davam dva kusy, k tomu fasujem papirovy chleba.

Je tu i jedna rodinka. Ang vie len asi 9rocny chalan. Tak zacina komunikacia.

Vedel dost dobre.

Zistene, ze v irane trenuje miroslav hyll a z harsanyi.

Po fajn pokece dost vycerpany na ubytko.

Samozrejme potom jak na potvoru cukraren a dve restiky a supermarket co je o dost blizsie k ubytku.

Tam na vnutornom parkovisku rozlozeny domaci na zemi, opekali si raznici.

Ohen mali spraveny na plynovej bombe, do toho muzika.

Sprcha, ocuvanie pesniciek v mobile a spanok.

Neskor vypinam klimu bo zima.

Sere ma to jak ma tu vedome s nadradenym usmevom ojebavaju a hlavne dalsia krajina na tripe a opat zacinaju zdravotne problemy.

naklady :

Minibus masouleh - fuman (8.00hod) : 30k r
Nakup : 30k r
Share taxi fuman - rudhkan castle : 70k r
Vstup rydhkan castle : 150k r
Share taxi rudkhan castle - fuman : 60k r
Voda 1.5l : 25k r
5xkolacik : 75k r
Share taxi fuman - rasht : 40k r
Taxi v rashte : 135k r
minibus rasht - ramsar : 100k r
2xizba, kuchynka s obyvacku, sprcha : 4.5mil r
Dinovy napoj : 170k r
Nakup : 98k r
2xkebab na roste s chlebom (taky tenky jak papir) : 300k r


Advertisement



Tot: 0.633s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 40; dbt: 0.3648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb