Afsked, Dubai og Ho Chi Minh City

Middle East » United Arab Emirates » Dubai
January 20th 2015
Published: January 20th 2015

Afsked i lufthavnen

Mor kørte mig til lufthavnen, hvor Christian, Ea, Sia, Aya og Helle'mor ventede.
Jeg havde så mange sommerfugle i maven!! Jeg var så nervøs og spændt, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg tjekkede min bagage ind og da jeg blev spurgt om jeg havde lithium batterier i min taske svarede jeg nej, det mente jeg ikke. Tja, der gik ti minutter og så kom jeg i tanke om at jeg havde mit ene ekstra batteri til kameraet i tasken... FUCK!!! Nåh tilbage til skranke, brormand gik med som støtte. Der kom meget hurtigt en over til mig og spurgte om han kunne hjælpe (han kunne se på mit vilde blik at der var noget galt). Han svarede hurtigt at det ingen betydning havde, da den ville blive scannet og jeg ville blive kaldt ned, hvis jeg skulle fjerne noget fra tasken. Puhaa, første "disaster" undgået.

Der blev taget en masse billeder i lufthavnen, både så jeg havde nogen med, men også så de andre havde nogle billeder. Det kunne jo være de glemte hvordan jeg så ud 😉
Vi stod bare og hyggede og fik en kop varm kakao, indtil jeg kunne mærke, at nu var det tid til at gå, så jeg kunne undgå det helt store vandfald, altså fra min egen side af. Sia blev knuget ekstra hårdt og hun fik masser af kys 😊 Det var svært for hende at forstå, at jeg skulle rejse, og hun forstod hellere ikke helt hvorfor jeg var ked af det. Der blev forklaret en del og jeg tro det var godt for hende, at hun var med til at vinke farvel, så hun bedre forstår, at jeg ikke lige er hjemme hos bedste, som jeg plejer. Det var godt nok en hård tur op af trappen på vej mod sikkerhedskontrollen...

Nu var det bare mod gaten og vente på at der blev åbnet for boarding. Jeg har aldrig siddet i et så stort fly!! Hold nu op det var stort!! Jeg er nu blevet meget stor fan af Emirates, jeg fik god mad om bord, der var masser af underholdning i form af film, tv-serier, musik etc. som jeg selv valgte!! Det var jo luksus!! Eneste ulempe, man bliver sgu lidt øm af at sidde så længe i et fly!! Det var ikke engang den længste tur jeg skal ud på, så jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. En ekstra lille luksus ting, var at man fik udleveret en varm fugtig klud inden flyet lettede og da det landede, det var så nice!!

Dubai

Nåh langt om længe lander flyet i Dubai. Jeg var ved at være godt træt der, så ned og finde rygsækken og så med en taxa til hotellet, det skulle blive godt at ramme en seng!! Eneste lille bitte problem med det var, at der desværre var sket en fejl hjemmefra. Der var ikke booket et værelse til mig fra d. 18.-20. januar 2015, men jeg havde haft et værelse fra d. 18.-20. august 2014. Godt så, det krævede alt af mig ikke at begynde og tude der. Jeg var træt, min taske var tung, jeg stod i en fremmed by, med en meget fremmed kultur og havde intet hotelværelse. Receptionisten kunne se på mig, at det her var bare ikke sjovt. Han sagde han havde et værelse tilbage, som normalt kostede 1500 dihram, men jeg ville få det til 900 dihram, ca. 1600 dkk. Der var ikke andet for end at finde en hæveautomat og så tage værelset for den ene nat, og så besluttede jeg, at jeg ville sove i lufthavnene den efterfølgende nat. Jeg fik da også et rigtig lækkert værelse, og det hele løste sig, men kunne godt have undværet det. Jeg fik derudover også "gratis" morgenmad med i prisen, så det var da lidt dejligt.

Dagen efter var det på med rygsækken og så gik jeg ellers bare derudaf. Jeg vandrede lidt på må og få indtil jeg ikke kunne mere og så tog jeg toget til lufthavnen, hvor jeg allerede 24 timer før mit fly afgik kunne tjekke min bagage ind!! Det er sgu god service!! Igen virkelig fan af Emirates. Jeg havde i det mindste masser af læsestof, kom til at købe bog et og to i Games of Thrones serien, inden jeg forlod Kastrup.. Hovsa :P

Jeg tullede lidt rundt, sov engang imellem på stolene (det kan ikke anbefales), læste lidt, spiste lidt og ringede hjem. Tænkte jeg var lidt nød til at fortælle mor og far at jeg overnattede i lufthavnen.

Dubai til Ho Chi Minh City

Efter en del vente tid i Dubais lufthavn (en seværdighed i sig selv), sad jeg endelig på flyet på vej mod næste stop, Ho Chi Minh City i Vietnam. Stadig god mad på flyet og god service generelt, dog var jeg forbløffet over forandringen i passagernes adfærd. Fra DK til Dubai, der respekterede man, hvis lampen med at man skulle tage sele på blev tændt. Man rejste sig ikke fra sit sæde, når det lyste. Den mentalitet var der i hvert fald ikke om bord på dette fly. Rigtig mange var fuldstændig ligeglade med at det skilt blev tændt og der blev mindst fem-seks gange sagt over højtaleren, at man skulle blive siddende på sin plads, når det skilt var tændt. Jeg var målløs. Det synes jeg er respektløst over for flypersonalet, der bare prøver at passe på os, så godt som muligt. Nåh det kunne jeg ikke gøre noget ved, men så længe jeg selv opførte mig ordenligt, så kunne jeg ikke gøre mere.

Da vi landede i Ho Chi Minh her til aften, Vietnam tid kl. 19.20, DK tid kl. 13.20, fik vi af vide at der var 32 c grader. Det er lækkert, men jeg skal sgu lige vænne mig til temperatur forandringen 😊

Jeg fik købte et vietnamesisk sim kort, så det bliver lidt billigere det hele. Mig med en taxa og så til hotellet. Jeg er lidt i tvivl om det var en pirat taxa jeg kørte med, der var en del ting, synes jeg, der indikerede at det muligvis ikke var en rigtig lovlig taxa. Jeg blev pænt nervøs og fik skrevet til mor at hun skulle ringe til mig, hvis hun ikke havde hørt fra mig inden for en halv time. Indrømmet jeg var måske lidt for paranoid der. Jeg blev kørt til hotellet og sat af og jeg betalte 150 dkk for en taxatur på en halv time, det kan man sgu ikke gøre det for hjemme i DK!!

Jeg ligger nu i min seng på hotellet og glæder mig til at eventyret sådan for alvor går i gang i morgen, når jeg skal rundt med selskabet G-adventures i Vietnam.

20th January 2015

Dejligt at kunne følge med søde. Og godt du passer godt på dig selv og SMS til mor. Bliv ved med det. Kram herfra
20th January 2015

Hilsen
Hej Nath, Jeg har skrevet en besked til dig, men jeg tror noget gik galt undervejs. Godt at høre at du har klaret udfordringer - det bliver nok ikke de eneste. Tænker på dig. Knus moster Lisette
21st January 2015

Paps skriver
okay! Lidt begynder vanskeligheder måske, men det skal nu nok gå Nathalia. Det lyder betryggende, at du skal ud og opleve sammen med en gruppe. Så jeg håber du oplever stort, og suger til dig af indtryk af enhver art. Og huske at bevare sund skepsis. Du ved hvis noget næsten er for godt til at være sandt, så er det nok ikke helt som det skal være ;-). God fornøjelse ;-) Vi tænker meget på dig ude på Langagergård

Tot: 0.058s; Tpl: 0.019s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0083s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.2mb