Blogs from Turkey, Middle East - page 390

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 26th 2007

Markt in Selcuk Tijdens de Nomadensafari van gisteren hadden we vernomen dat er vandaag een textiel- en groentenmarkt is in Selcuk. Dus wij zot van die Turkse marktjes richting Selcuk, het was daar groot en ruim. Er was veel keuze uit grote en goed uitziende groenten van eigen kweek, je kon er ook terecht voor kruiden,olijven en noten. Op de markt kwamen we onze kennis van gisteren tegen Louis en nog een paar Belgen die een paar kamers voorbij ons logeerden. De rest van de dag hebben we ons gewoon goed geamuseerd... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 25th 2007

De Nomadensafari ’s Morgens om 9u20 werden we opgehaald door de bus, met die bus gingen we naar Selcuk. Daar hebben we eerst naar een aquaduct gekeken die Selcuk moest verdedigen, nadien moesten we redelijk lang wachten op de trein. De rit met de trein duurde ongeveer 15min, na het afstappen mochten we plaatsnemen in een kar dat getrokken werd door een tractor. Onze eerste halte was het dorpje Gukcealan een dorpje met zo’n 1100 inwoners waarvan meer vrouwen dan mannen. In het dorpje hadden ze zelfs adsl aansluiting. Hier waren het vooral de vrouwen die gingen werken op het land en de mannen verbleven in de thee-huisjes waar ze met de kaarten speelden. Ze woonden ook vaak samen met de grootouders: grootmoeder zorgde voor het huishouden, grootvader zat hele dagen in een thee huis, ... read more
RECOVERED

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul May 25th 2007

We made it to Istanbul yesterday! We got out of the airport at around six, and arrived at our hostel at about 8pm, via public transportation, walking and some helpful, sometimes animated, directions. Apparently, getting to downtown involved a lot of swopping. Today we visted Hagia Sophia, the Basilica Cistern, the Grand Bazar, and the Turikish Museum of Turkish and Islamic Arts. Hagia Sophia was a church built during reign Justinian I of the Byzantine empire, it was later converted into a mosque, and is now a museum. When it was a converted to a mosque the Christian mosaics were plastered over. This perserved them to the present day. The remnants of the mosaics are beautiful, as are the stones, and collums of this huge building. The Cistern was also a byzantine project. It was an ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 24th 2007

Tijdens het ontbijt besloten we om met de taxi naar de haven van Kusadasi te gaan (10 euro enkele reis voor ons vieren wel te verstaan).Daar hebben we zo’n 4 u rondgelopen en we moeten zeggen dat je met 4u echt niet toekomt om alles gezien te hebben, ook hier werd je naar allerlei winkeltjes geleid voor de aankoop van merkkledij ( Bikkembergs, Scapa, D&G, enz..) maar ook handtassen en allerlei souvenirs kon je hier kopen. Aangezien we het afbieden nu toch al onder de knie hadden, konden we rustig onze gangen gaan vb van afbieden: een handtas van Prada vraagprijs 65 euro, uiteindelijk konden we ze, indien we dat wilde, kopen voor nog geen 15 euro. Een wandeling op de promenade is ook altijd leuk, je hebt er een mooi uitzicht over de haven ... read more
RECOVERED

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia May 24th 2007

First things first. Everything is fine here in Turkey, at least for the tourists. I'm in the middle of Turkey right now. The bombing in Ankara (the capital) 2 days ago has relatively low impact on the tourists here. The only effect that I've seen is tighter security. As I'm typing this blog there are machine gun armed para-military men checking the Internet cafe and looking at everyone. To quote the words from a local here: stupid things happen sometime, all because people are a little different. I thought of the title for the blog while hiking in the tuff (fertile compacted dust from volcanic dust ages ago) hills of Cappadocia, which is in central Turkey (I made a trail map of my routes in Turkey Turkey Route). With centuries of natural erosion and man ... read more
Cappadocia Castle
Mushroom Rock
Underground City

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 23rd 2007

Na een goede nachtrust zijn we naar het ontbijt geweest , waar we onze lege maag hebben kunnen volproppen. Ziezo onze maag was gevuld en het was tijd voor wat actie, we trokken onze zwembroeken aan en vertrokken richting Aqua Park. De hygiene in het Aqua Park zag er goed uit, bloempotjes deden dienst als vuil- en asbak. Hier volgt een beschrijving en ervaring van de attracties: • lazy river: deze heeft zijn naam niet gestolen het duurde bij wijze van spreken een hele dag en als je vooruit wilde gaan mocht je zeker niet lui zijn, wild was het helemaal niet , perfect om met de kinderen te doen. Op de middag hebben we het Aqua Park verlaten voor een informatiesessie over de omgeving en activiteiten door onze touroperator Neckermann. Na deze sessie hebben ... read more
Bij een van de zwembaden
Op het bankje...
wachten op de dolmus

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 22nd 2007

We were woken up today by the LOUDEST music ever. The sounds of a Turkish group could be heard from I swear 500 miles away. They would take a few minutes to pause to (what i thought anyway) start a new song. If new songs mean identical beats, instruments, etc. then yes, they did a lot of that. :) Tracee and I walked (thank goodness no more boats to ride into port) into town. As soon as we entered, we were seriously attacked by store owners. I was nearly attacked when a man named "Benny" grabbed my hands and pulled me into his jacket store. Tracee had something similar from a jeweler that wanted to sell her a bracelet for the small price of 3500USD. Once we stopped laughing, we left and did more shopping. ... read more
Where the store vulchers live...

Dinsdag 22 Mei Na een vrij stipt vertrek vanuit Brussel en een vlucht van +- 2u bereikten we de luchthaven van Izmir. Bij aankomst moesten we allen een visum aankopen ( 10 euro), nadien konden we doorlopen om onze bagage op te halen aan de band. Aan de uitgang stonden de touroperators met de nodige aanwijzingen om ons naar de bus te loodsen. De bussen zelf deden dan de verschillende hotels aan die op hun route liggen. Tijdens de busrit naar ons hotel zagen we een droog en verdort landschap in een bruin-oranje kleur. Op een paar koeien na waren er verder bijna geen dieren te bespeuren. Verder zijn er ook veel rotsgebergte van waaruit marmer en graniet gewonnen word. Ook het graan neemt hier veel plaats in op de akkers, net als de olijfbomen. ... read more
blijft maar duren...
en duren...

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 20th 2007

Binnen enkele dagen is het zover, dan begint onze eerste reis samen en dan ook nog met onze 2 kindjes. Ik kan haast niet wachten, het is 10 jaar geleden dat ik nog gevlogen heb. Daar willen we vanaf dit jaar verandering in brengen, al zal dat niet zo gemakkelijk zijn met ons kereltjes. Sarah heeft alles klaargelegd en een reisapotheek samengesteld op aanraden van de dokter. We kijken er allemaal naar uit, het zal ook een belevenis zijn voor Sean, die gaat voor de eerste keer in het grote vliegtuig stappen hetzelfde geldt ook voor Sarah en Noah. Ziezo de valiezen zijn gepakt, maandag nog de handbagage en dan zijn we klaar voor vertrek. Maandag 21 Mei Vandaag nog eens vroeg opgestaan om de kindjes naar de onthaalmoeder te brengen en naar school. Vandaag op ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Selçuk May 19th 2007

I began the trip expecting major history lessons in Egypt, but not a great deal ın Turkey. My tours on the Aegean coast is correcting my ignorance. In the town of Selcuk (situated directly south of Istanbul), I planned to just visit Ephesus, the best preserved Greek city after Pompeii. Needless to say, I was overwhelmed by the stunning architecture and city planning at Ephesus. However, I had no idea other important history lessons are in store for me. Randomly walking around town after taking a grueling 10 hour over night bus ride from İstanbul, I stumbled upon three ruins near the outskirts of town. I came across a lone pillar ın the fields, which turns out to be the only remain of Temple of Artemis, one of the 7 wonders of the world. It ... read more
Theater at Ephesus
Temple of Artemıs
Vırgın Mary's House

Tot: 0.131s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 76; dbt: 0.0674s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb