Blogs from Turkey, Middle East - page 25

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Urgup May 14th 2014

Urgup After a cold rainy start and a warm afternoon, we arrived in the stone carved house area of Cappadocia on Tuesday. We are staying in one of the cave hotels in Urgup.The hotel is made up of seven old houses with some additions. Wednesday is a day off for sightseeing and cleaning and maintenance, before pushing further into Eastern Turkey.... read more

Middle East » Turkey » Central Anatolia » Cappadocia » Göreme May 13th 2014

Heute war ein bad-hair-day. Aber davon abgesehen begann der Tag auch sonst schlecht: Um 6.00 Uhr begann es zu schütten und es war ärgerlich zusehen, dass um 6.30 beim Beladen der MR noch trockene Flecken unter den Maschinen waren. Bei der Abfahrt war alles klatschnass. Frühstück gab’s in dem riesigen Gewölbe, in dem früher in der Karawanserei die Tiere untergebracht waren. Ausfahrt aus Safranbolu über enge, steile Gassen, die teilweise mit riesigen, sehr unebenen Kopfsteinpflastersteinen belegt waren. Rutschig und ungut. Die anderen fuhren dann rechts über einen kleinen Pass, ich links und über gut ausgebaute Straßen. Nach 100 Meilen trafen wir uns und ich war wieder auf dem Pfad der Tugend. Der Straßenbau hierzulande ist schon erstaunlich. Es gibt zum einen Autobahnen, die Maut kosten. Und dann gibt es ein Netz von vierspurigen Straßen, die fast ... read more
breite, leere Straßen
Wohnblocks auf der grünen Wiese
Anatolisches Hochland

Middle East » Turkey » Cankiri May 12th 2014

Ich vertat mich leider mit der Abfahrt, sie war erst um 8.30, ich dachte 7.30. Schade um die Zeit, die ich noch im Bett hätte sein können.... Das Frühstück wurde von den Vögeln genutzt, sowohl Möven als auch Spatzen kamen und ließen sich am Fensterbrett füttern. Die Möven hatten sogar ein Nest gleich auf dem Dach nebenan, da saß eine kleine, noch ganz flaumige Möve, immer bewacht von einem Elternteil. Dann Abfahrt, rund ums Goldene Horn und direkt gegenüber vom Endbahnhof der Orientbahn war die Fähre. Nochmal einen Blick auf das Kreuzfahrtschiff des Tages und das Topkapi und dann waren wir in Asien. Die Autobahn brachte uns rasch aus dem Großstadtverkehr raus. Aber ungefähr 80 km ist die Bebauung dicht und man fühlt sich im Umland von Istanbul. Dann wurde es ländlich, vielleicht ist der Schwarzwald ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Dalyan May 12th 2014

Note: if you double click on any of the pictures you will be transferred to the picture gallery where they will be displayed at half page size Saturday 10th: market day in Dalyan but despite the poor weather we headed into town to check it out. All very vibrant and colourful with lots of foodstuffs, especially fresh vegetables which were much nicer than those available in the local supermarkets. Also lots of fake designer clothes, and “Cheap as chips!” was the irresistible sales pitch we heard more than once. In the afternoon we headed off across the river in order to get some exercise by walking towards the Kaunos ruins. This time we were ferried across by Denis, a lady from the Dalyan Women’s Co-operative who much more cheerful than Mina the Miserable who had ferried ... read more
Dalyan Market
Dalyan market
Dalyan market spice stall

Middle East » Turkey » Black Sea » Safranbolu May 12th 2014

Safranbolu We took the ferry across the Bosporous in Istanbul and headed east to Safranbolu. It is a small old town with steep cobblestone streets and some interesting architecture. We are staying in the caravansari, which has been converted to a hotel. It seems to be a tourist attraction for the town.... read more

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Sultanahmet May 11th 2014

Rıesenfrühstueck auf der Hotelterrasse (überdacht und mit Glasfenster, nur teılweıse offen). Eın Spatz kam durch's offene Fenster und räumte dıe Krümel weg. Sammy hätte das auch erledıgt, aber er ıst ın Gautıng geblıeben, keıne Lust auf so langer Wanderungen. Spazıergang ums Goldene Horn, am Meer entlang. Hobbyfıscher bauten ihre umfangreıchen Utensilien auf, sie müssen mıt Mofas anreısen, um alles ankarren zu können. Im Areal des Topkapi gıbt es eınen schönen Park, in den es mıch dann verschlug. Ich verfolgte (dıskret) eın Brautpaar, seit gestern Mann und Frau aber wegen der Fotos nochmal Brautpaar. SIE war schon etwas lädıert, eın bodenlanger weısser Rock mıt Schleppe ıst nıcht vereınbar mıt eınem Parkspazıergang - und es ıst ıhnen vıel zu spät eıngefallen, den Rock etwas zu heben... Immer wıeder befahl dıe Fotografın eınen Halt... read more
der Park
Blaue Moschee

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul May 11th 2014

Istanbul Friday was a nice ride through some North West Greek country side, followed by lots of motorway miles to Alexandroupolis. On Saturday we got a really early start to do battle with the Turkish border anf the Istanbul traffic. We got the added adversity of cold rain and wet roads. It took two hours to get through Turkish and customs, for no other reason than inadequate staffing and domonstrating who is in charge. We rode for lots of miles on the shoulder through the Istanbul motorway system, creeping somewhat faster than the traffic. The rain let up a little before we got in at about 3PM. We had a nice dinner Saturday night, and got some extra sleep Sunday morning. After a big rsin storm Sunday afternoon, the skies are clearing. We should have fine ... read more

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Sultanahmet May 10th 2014

Von heute gibt's nicht viel zu erzählen - wieder früh aufgestanden, 40 km an die türkische Grenze gerast. Damit diesmal keine Probleme mit dem Van sind, hat jeder 2 Motorradreifen aufgeschnallt bekommen. Die Grenzformalitäten schlichen so vor sich hin, Unterhaltung ergab sich durch lauthalse Streitereien, weil plötzlich eine zweite Reihe eröffnet wurde, und die Leute in unserer Reihe ewig warten mussten, weil wir so kompliziert waren. Gdleich hinter der Grenze wurden die Reifen wieder in den Van geschmissen, außerdem begann es zu regnen. Und dann goß es. 40 km vor Istanbul begann der Stau, die einfahrt kam mir so vor wie eine Fahrt durch ein Aquarium voller Verrückter. Aber insgesamt war es sehr spassig. Und alle kamen an. Das hotel liegt unterhalb der Sultan Ahmed Mosche, fast direkt am Meer. Zimmer recht putzig, aber halt klein. ... read more
Hagia Sofia
Sultan Achmed Moschee
Vorspeise Group Meal

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 9th 2014

Up early and of course Em wanted a sleep in… never when we want it! Anyway we had a quick breakfast and went straight to our tour bus. The ride to Ephesus was short and pretty soon we were trying to listen to our guide telling us the history while chasing Em around the ruins. Ephesus was the second largest city of the Roman Empire and the capital of Asia Minor housing around 250,000 people. Built on an ancient river 8km from the sea, the port eventually silted up and trade dwindled spelling the end of the city’s importance. Some time later, a large earthquake shook the region and landslides from the surrounding hills buried what was left of the city for centuries. It was finally excavated in the 19th century and several of the structures ... read more
20140509_082929
Our Little Performer
Roman Toilets

Middle East » Turkey » Mediterranean » Dalaman May 7th 2014

Note: if you double click on any of the pictures you will be transferred to the picture gallery where they will be enlarged to half page size. Unlike my previous blogs where I’ve kept a detailed daily record this one is more of a summary: hopefully less text and more photos (muffled cheering from the back of the class). However, owing to some inclement seasonal weather here in Dalyan i.e. UK type weather, there’s not even much in the way of photos. The story to date is therefore as follows: May 1st: Monarch Airlines ZB908 Birmingham to Dalaman a fast (four and a bit hours) and comfortable flight to be met by my brother Pete and his wife Margaret, plus the rep from the car hire company. A swift transit to the Villa Limon in Dalyan, ... read more
We came for this
Dalyan from Kaunos Citadel
Dalyan Panorama

Tot: 0.176s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 80; dbt: 0.0595s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb