179.den - Istanbul,lov kesiek,presun Goreme


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul
March 4th 2013
Published: June 25th 2013
Edit Blog Post

Po budicku a rychlom naranajkovani sme sa vybrali na taksim namestie odkial chodi bus havatas na letisko Ataturk. Bus chodi tiez aj na lestisko Sabiha Gokcen. Bus zastavka je vidiet uz zdialky resp busy havatas.

Cesta na letisko trvala 40.min,zastihli nas mensie zapchy.

Ja som vystupil pri domestic terminale,nasi pokracovali k medzinarodnemu terminalu odkial letia domov. Na svoju kratku dobu v turecku som si nechal len maly batoh,velky mi nasi beru domov.V buducnosti ak by som siel opat JV azie berem len maly batoh.

Na letisko sa opat vchadza cez security kontrolu,ta bez problemov. Taktiez bezproblemov najdena pobocka atlasjet,ponukli mi dalsi let,takze letim o 18/00, povodny mal byt okolo 12/00. Uz sa tesim na mrazy a na sneh,konecne zazijem pravu zimu.

Ostali nam este tri zetony na elektricky/metro/zubacka,tak som ich musel vyuzit a vybral sa nazad do mesta. Casu so mal habadej. Vystupil som na konecnej cervenej linie metra Aksaray.

Tu zacal lov kesiek. Nakoniec som nasiel vsetky co som mal v plane,niektore ma zaviedli na uz zname miesta ale ine aj na nezname miesta.

Kukol som velku istanbulsku univerzitu,opat som sa dostal do spice bazaru,uz tu nebolo tolko ludi, nakukol som do starej budovy,kde som a dostal az na strechu,tak som mohol kukat na vlastne oci kade behal james bond. Dalsie keskarske kroky ma navigovali na zel.stanicu,odkial vyrazal orient expres,odtial opat do parku pod palacacom,nasledne smer cisterna. V mcdonalde hodene do seba jedla, mcdonald bol total full,ledvaj som si nasiel miesto na sedenie.

Posledna keska co bola v plane sa nachadzala pod zel.mostom. Kolaje som mal asi meter nad hlavu,skoda,ze nesiel ziadny vlak,to by bola ina sou.

Potom uz len presun plnym metrom s jednym prestupom na letisko.

Opat security prehliadka,potom uz len cakanie na moj let. Pocas cakania som si dobil mobil.

Pri check ine som musel predlozit kreditku(plat.karta), s ktorou som platil letenku. Vypytal som si emergenci exit miesto pri okne. Potom uz len presun do cakacej haly.

Opat som si musel vyzut topanky. pri prechode cez security.

Domestic terminal nic moc,uplne prtavy,pred gatami taktiez nic moc.

Lietadlo bolo plne,odleteli sme nacas.

Z okna som mal paradny vyhlad na zapad slnka.

Konecne som v lietadle dostal gratis jedlo a dzus,moje prve ak nepocitam let z prahy do pekingu.

V kayeseri ma privitala strasna zima. Letisko je tu uplne dedinske. Batozina mi prisla medzi prvymi,batoh vazil 6,5kg,preprava bola v cene letenky.

Sledoval som japoncov, bo klasicky bus do goreme som uz nestihal,ktory isto mali zabezpeceny odvoz. vacsina hotelov zabezpecuje gratis odvoz z letiska do goreme, len si treba u nich dopredu zabookovat ubytko. keby vim,ze zjednavanie tu nefunguje tak to spravim i ja a mam zdarma odvoz.

Vodic modernej dodavky si odo mna vypytal 30l,vsetko jemu do vacku. Fakt palka len za 80km cesty. Po dialnici sme to valili 140km/hod. Vodic mi este dohadzoval ubytko, cena najskor 25l ale neskor chlapik cez telefon spustil na 19l za dorm, keby som nebol debil zobral by som to. Ale bol som debil a odmietol to, vsak neni sezona,isto najdem lacnejsie,no prt.

Par ludi sme vylozili v mestecku Urgup,ostatny sli do turistickeho goreme. Vystupil som spolu s dalsimi japoncami v jednom hoteli. Cena za izbu paradnych 80l, tak nist teda,pobehal som dalsie hoteliky ale bol som v nobl stvrti,jeden recepcny ma navigoval do stvrte pre normalov ale tam nikto nezjednaval,vsade 10euro za dorm. Nakoniec som zakotvil v Dorm cave.

V super vyhriatej izbicke osadenej do jaskyne je 6 dvojposchodovych posteli, momentalne sme tu vratane mna styria. Ma to malu nevyhodu,wc a sprchy su vonku, tak treba ist vzdy do mrazu co je vonku.

Inak ozaj fajn miesto,lubi sa mi to tu.

Na veceru som vybehol s jednym amikom,uz je tu 3 dni,som myslel,ze to tu ma riadne preskumane co sa tyka jedla ale ani moc nie. Za mini porciu ryze 4l a za mini kebabove maso 9l, riadne drahe to tu teda je a to fakt neni sezona.

Chalan zajtra leti do istanbulu,tam vyzdvihuje skupinku studentov a idu do dalsich tureckych miest. Robi guideho,pojde aj do selcuku,mozno sa tam s nim stretnem.

Na izbe mam este korejcana a 2 japoncov.

Hned ako som padol do postele zaspal som.

Teplotny sok na mna uz zanechal stopy,furt mam sopel,zajtra si dam preventivne coldrex

naklady

mcdonald menu - 12,20l = 5,22euro (platene visa kartou zuno)
bus havats taksim sq. - letisko ataturk - 10l
voda 0,5l - 0,5l
shutle bus letisko kayseri - goreme - 30l
voda 1,5l - 1l
ryza,maso,zelenina - 13l

foto
http://min.us/mnrp6v9F56CVX


Advertisement



Tot: 0.502s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.2664s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb