174.den - Letisko Delhi, Sarjah, Istanbul (Sabiha Gokcen)


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul
February 27th 2013
Published: June 19th 2013
Edit Blog Post

Splnilo sa to co som ocakaval. V noci som nemohol zaspat. Do postele som zaloahol uz o 21/00 no nakoniec som zalomil asi az nieco po polnoci. Prekvapivo mi nebola zima,preto ostal sal aj mikina v pohotovosti odlozene len na batohu.

Na ranajky som vybehol opat k metru k pojazdnemu stanku,ten tam este nebol, tak som sadol do restiky. Po 10.min cakania ked nikto o mna nejavil zaujem som sa pobral bez ranajok nazad na izbu.

N izbe som nechal riadny bordel,sak india.

Po opusteny izby ma na recepcii zastavil recepcny,skontroloval ci mam vsetko vyplatene, podpisal som mu recepcnu kniku a potom smer metro a letisko.

Cestou kupene 4 banany,som zvedavy ci s nimi prejdem,voda mi ostala uz len 0,5l.

Na ulici sa na mna hned vrhli nadhanaci do ubytiek,su ako osi,vidia cloveka s batohom a uzaj idu po nom. Ponukali izbu za 600rup. Inak bol som v soku,riksaci neotravovali.

V metre New Delhi som sa postavil do radu k zetonom. Jedna zenska ma normalne bez hanby predbehla,tak som ju surovo odstrcil. Ziadna vychova v tejto indii. Ked som sa dostal k okienku zistene,ze tu mi zeton na letisko nepredaju,je tu zvlast metro aj so zvlast pokladnou. Kedze znacenie som nikde nevidel opytal som sa policajta so psom,ten ma doviedol az specialnemu metru na letisko. Neskor som uz videl aj znacenie k tomuto terminalu,hlavne,ze na zaciatku chybalo a krava z okienka ma posielala von z metra.

Za 120rup som kupil zeton + som k nemu dostal aj blocek,vra ak by nefungoval zeton mam sa preukazat blockom. Predtym nez so msa ale dostal este k pokladni, musel som prejst security kontrolou.

Metro je dost podobne tomu co ide z letiska v pekingu,len tu je odost menej ludi. Metro ide chvilu v podzemi,potom nadzemou. Okolo su vidiet lesy,moderne sidliska. Clovek ked ide prvy krat do indie a nastupi na toto metro z letiska musi byt riadne soknuty ked ho opusti. Sa posunie v case o niekolko desatroci. Fakt metro vypadalo ako z inej planety a o letisku ani nehovorim. Clovek ako keby uz ani nebol v indii. Vsade cisto,ziadny hluk. Cesta na letisko trvala 25.min. Medzi letiskom boli tusim este 3 zastavky.

Po vystupeni z vagonov uz cakal na nastupisti personal,ktory ponukal klasicke voziky na batozinu. Parada,ziadny problem,cisto,vsetko poriadne oznacene.

Smerovniky ma navigovali az pred halu,kde bola dalsia policajna kontrola. Tu sa kontroloval pas a letenka,mna 4 hod.pred odletom pustili dalej.

V hale uz prebiehal check in do Sarjahu,postavil som sa do rady.Ako som tak stal a sledoval ludi, zistil som,ze vyplnaju dake papiere. Spytal som sa predomnou cloveka odkial maju deparment karticky,ukazal mi na blizky stolik.Bohuzial nic tam nebolo, odtial som si vsimol,ze tieto karticky rozdaval pracovnik leteckej spolocnosti pri check ine,tak zas nazad do rady. Ked som sa dostal na dostrel k pracovnikovy vypytal som si karticku,este mi na prirucnu batozinu nalepil nalepku a mohol som cakat dalej v rade. Popri cakani som si vypisal karticku. Za mnou sa uz tvorila fakt velka rada. Check in ludia nestihali, k comu dopomahali aj pribrzdeny indovia. Zas ich bolo nadrbanych aspon 10 pri jednom odbavovani.A to este pustali par ludi aj z boku.

Na odbavenie som sa dostal po 20.minutach. Tu opat problem so slovakia republic. Zas moj pas koloval hadam cez vsetkych zamestnancov kym mi ho po 15.min vratili,ze vsetko je ok. Dostal som letenky na oba lety,na oboch sedadlo 7F,som zvedavy co to bude zas.

Na letisku je free wifi na 20.minut, len treba vyplnit mobil a na nho ma prist smska s kodom,nic mi neprislo.

Po zjedeni bananu som sa vybral k cakacej hale,s vodou aj s bananmy som presiel. Len bol problem s mojou ladvinkou,mi ju asi 3x rontgenovali,nevim co sa im na tom nezdalo.

V penazenke mi ostalo poslednych 40 rup. Osol som s nimi do mcdonaldu, pytam sa co mi daju za ne, vraj nic,pytam sa este raz a ukazujem na zrmzlinu, predavacke sa zrazu rozsvietilo a dala mi zmrzku za 30rup (dvojnasobna suma ako v meste), za poslednych 10 rup som kupil 0,5l vodu z automatu. Aj tu som zohnal az v tretom automate,inde vsade vypredana,sa necudujem,ostatne malinovky tu staly zhruba 50rup.

V cakarni su na zemi koberce,fakt sa po tom pardne islo. Bolo tu aj par lehatok, tak som si jedno obsadil a cakal na let,porpti otm som jedol,driemal a pocuval mp3.

Fakt paradne letisko,zatial moje najlepsie.

Pred odletom nam pustili v lietadle zrejme modlitbu,jedine co som z toho zachytil bolo alah.

Let prebehol v pohode,lietadlo uplne full. Cez okno boli vidiet neskutocne hore, nesmelo chybat more a saozrejme pust. V lietadle boli strasne spatne letusky,za moju kratku letovu historiu najskaredsie. Bol tu aj jeden letusak,prvy co nevyzeral ako bukvicak.

V pusti sme aj pristali,na letisku v SAE Sarjhah. Letisko male a stare. Som si pripadal ako na dedine ked to porovnam z Dili.

V lietadle som mal kopu miesta na nohy,v tv nam pustali tom a jerry,skrytu kameru a reklamu. Bezpecnostne pokyni nam taktiez pustili na tv. Bolo to zaujimave,bo v tom ucinkovali male deti,tak kopa srandy popritom.

Na wifi sa mi nedarilo ani tu pripojit,ostava mi este cakat 5 hodin na pripoj do Istanbulu. Letim opat a airarabia.

Ku gate treba ist opat cez bezpecnostnu kontrolu,pojdem tam asi 2,5hod pred odletom.

Mina sa mi jedlo, uz mam len 2 banany,jedny kekse a 0,6l vody.

Toto letisko je uplna diera,na transfer letisko som ocakaval nieco vacsie a modernejsie.

Po letisku sa uz pohybuje dost zahalenych zien,su im vidiet iba oci,inak komplet v ciernom, chlapi zas maju na sebe klasicke arabske oblecenie,biele saty so satkami. Fakt zaujimave.

Cakanie mi ubehlo rychlo,mal som len problem s gatom. 50,min pred odletom este nebolo vypisane cislo brany,no i tak som presiel bezp.kontrolou a dostal sa k branam. Ked uz bolo 35.min do odletu odchytil som pracovnika a spytal sa ho odkial mi to vlastne leti. Poslal ma ku gate 7,dojdem tam a tam vypisany uplne iny let. Mensia panika.Esteze vsetky gaty su blizko pri sebe. Asi 20.min pred odletom naskocil moj let,bolo to pri gate 7 ako mi hovoril pracovnik letiska,tam uz bol let tiez zmeneny. Nastup do lietadla bez problemov.

Pred odletom opat modlitba s reprakov. Nakoniec sme meskali 15.min. Opat nam pustili bezpecnost kde hrali deti a zasa tie iste diely s tomom a jerrym resp skrytou kamerou. Povodne som mal sediet opat pri okne ale uz tam bol ulozeny asi taky 190cm chlapik,som mu povedal nech tam ostane a sadol som si na jeho miesto v strede. Chlapik tam bol dobre naskladany.

Cesta trvala neakych 4,5hod,nedarilo sa mi zaspat. Cumel som na monitor a sledoval nasu trasu, kde ukazovalo nasu poloho a vzdialenost k cielu. Nad bagdadom nas nezostrelili,takze pohodicka. Vonku bolo -65C,vyska 10000 stop.

V istanbule sme pristali o 23/40. Po opusteny lietadla som skoro zamrzol,rychlo som teda pridal do kroku k okienku s vizami. UZ by ich mohli zrusit aj nam,ked ich cesi nepotrebuju preco my. Do okienka som vlozil pas a 20usd,pracovnicka mi tam dala nalepku na 90 dni multi vizum ale dala na nu daky stempel,to bolo po turecky. (neskor zistene,ze to znamena 1 vstup) original by som mal dostat vstup na 30dni.

Pri pasovom kopa ludi,neskor nas zacali brat aj colnici co boli vyhradeny pre tureckych obcanov. Colnikovy sa asi nelubilo moje vizum,spatne na mna kukol a lep pustil ma do ich krajiny.

Batozina mi dosla ako obvykle medzi poslednymi,medzi tym odskocenie na zachod.

Na letisku haldanie miesta na spanie a omrknutie kurzov. Samozrejme ako inde na svete aj tu su najhorsie kurzy. Dolar za 1,7l. Rano ked sa zobudim si zamenim 10usd nech mam na cestu do mesta.

Nasiel som si fajn fleka na spanie, 3 sedadla a medzi nimi mini stolik,normalna postel, len s mensim sklonom. V okoli klidek,spali tu akurat dalsi 3 cestovatelia,neskor sa sem dosli ulozit dalsi. Po zjedeny bananu sa ukladam na spanok.

naklady

banany 4x - 20rup
satocka 2x - 20rup
mcdonald zmrzlina na letisku - 30rup
voda 0,5l na letisku z automatu - 10rup

Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb