Vintern har kommit

Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul
December 12th 2010
Published: December 14th 2010

I den gångna veckan har vi varit på infektionskliniken. Det har varit både bra och dåligt, det är lite tråkigt att 80 % av föreläsningarna är på turkiska trots att kursen går under engelska programmet och 8 av 30 studenter inte kan turkiska. Som tur är måste inte vi som de andra fem ERASMUS-studenterna vara närvarande på föreläsningarna för att kunna klara kursen, så vi kan istället följa med de yngre läkarna när de går runt till olika infekterade patienter på andra avdelningar som konsulter. Det är mycket lärorikt och de är, liksom på alla andra ställen vi varit på, mycket trevliga.
På onsdagen gick vi ut genom Koça Mustafa Paşa till Yedikule, en borg i den gamla stadsmuren med en fantastisk utsikt i solnedgången.
På torsdagen var vi på filmklubbens visning ”Fargo”. Det var en bra film och en trevlig kväll.
I fredags blev det plötsligt vinter, först en dag av tungt, intensivt regn och blåst och sedan ytterligare kyla och faktiskt snötillblandning under lördagen. Då fick vi sätta igång vårt gaselement. Men detta gjorde också att man påmindes om att det faktiskt var vinter och jul snart. Därför bakade vi lussebullar som vi tog med hem till Ümit sedan på kvällen.
Tyvarr ar skolans ınternet sa slött att det inte gar att ladda upp nagra bilder för tillfallet...

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0471s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb