Kanlıdivane,Elaiussa Sebaste, Kız kalesinde yüzme molası, Cennet Cehennem

May 20th 2009
Published: January 21st 2012
Edit Blog Post

17. Gün Kanlıdivane,Elaiussa Sebaste, Kız kalesinde yüzme molası, Cennet Cehennem
Mağaraları ve inanılmaz Alahan Kilisesi

Mersin’den çıktıktan sonraki Silifke istikametine doğru yol alıyoruz. İlk uğrak yerimiz Kanlıdivane’ydi. Burada bir Obruk ve içerisinde kaya kabartmaları, Obruğun üst kısmında ise bir Bizans Bazilikası bulunuyor. Yakınında bulunan Elaiussa Sebaste Antik kalıntıları da özellikle Portikosuyla görülmeye değer.
Sahil yolu boyunca devam ederek, sonunda Kız Kulesine geldik. Bizi ne kız kulesi ne de sahilde bulunan harabeler ilgilendiriyordu. Tek düşüncemiz Deniz’e girmekti. Otobüs durur durmaz kendimizi Mersin’in tuzlu sularına bıraktık. Deniz sezonu açılmıştı! Urfa’dan aldığım poşu burada da kurulanma işlevi görüyordu.
Yarım saatlik yüzme molasından sonra az ileride bulunan Cennet Cehennem Mağaralarına geldik. Devasa bir Obruğun Tabanına bir kilise yapılmış. Belli ki Hristiyanlar bu doğa harikasını kutsal saymışlar. Kiliseye gidip mağaranın derinliklerine kadar iniyoruz. Geldiğimiz patikayı çıktıktan sonra bir gözleme evinde bulunan çadıra girip gözleme ve Ayran söylüyoruz. Köpüklü Ayran muhteşem! İlk tepkim “Bu hayatımda içtiğim en güzel Ayran diyebilirmiyim acaba” şeklinde oluyor. Galiba öyle. Buranın Yoğurduyla ünlü olan Silifke olduğu sonradan aklıma geliyor.
Mağaralardan çıkarak Göksü nehri boyunca yarım saat yol aldıktan sonra, yoldan çıkarak kendimizi mıcır bir yoldan dağlara vuruyoruz. Onbeş dakika sonra karşımıza dağların ortasında muhteşem bir Kilise kompleksi çıkıyor. Alahan Kilisesi 300’lü yıllarda yapılmış ve 1700 yıllık bir geçmiş için çok az yıpranmış. Çok kişinin bilmediği bir yer burası. Kompleksin her yerine bakıyor, her taşın altında bir şey arıyoruz. Manzara muhteşem. Kilise ve kilisede bulunan kabartmalar ona keza.
Alahan’dan ayrılmak istemiyoruz ama yolcu yolunda gerek deyip kendimizi Konya yollarına atıyoruz. Konya’da otelimiz değişmiş çok güzel bir otelde kalıyoruz. Hiç dışarı çıkmadan UEFA finalini izleyeceğiz. Mardin’den aldığımız Süryani Şarabını içmenin tam zamanı.

Advertisement

Tot: 1.062s; Tpl: 0.094s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0287s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb