Blogs from Kusadasi, Aegean, Turkey, Middle East - page 7

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 24th 2007

Tijdens het ontbijt besloten we om met de taxi naar de haven van Kusadasi te gaan (10 euro enkele reis voor ons vieren wel te verstaan).Daar hebben we zo’n 4 u rondgelopen en we moeten zeggen dat je met 4u echt niet toekomt om alles gezien te hebben, ook hier werd je naar allerlei winkeltjes geleid voor de aankoop van merkkledij ( Bikkembergs, Scapa, D&G, enz..) maar ook handtassen en allerlei souvenirs kon je hier kopen. Aangezien we het afbieden nu toch al onder de knie hadden, konden we rustig onze gangen gaan vb van afbieden: een handtas van Prada vraagprijs 65 euro, uiteindelijk konden we ze, indien we dat wilde, kopen voor nog geen 15 euro. Een wandeling op de promenade is ook altijd leuk, je hebt er een mooi uitzicht over de haven ... read more
RECOVERED

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 23rd 2007

Na een goede nachtrust zijn we naar het ontbijt geweest , waar we onze lege maag hebben kunnen volproppen. Ziezo onze maag was gevuld en het was tijd voor wat actie, we trokken onze zwembroeken aan en vertrokken richting Aqua Park. De hygiene in het Aqua Park zag er goed uit, bloempotjes deden dienst als vuil- en asbak. Hier volgt een beschrijving en ervaring van de attracties: • lazy river: deze heeft zijn naam niet gestolen het duurde bij wijze van spreken een hele dag en als je vooruit wilde gaan mocht je zeker niet lui zijn, wild was het helemaal niet , perfect om met de kinderen te doen. Op de middag hebben we het Aqua Park verlaten voor een informatiesessie over de omgeving en activiteiten door onze touroperator Neckermann. Na deze sessie hebben ... read more
Bij een van de zwembaden
Op het bankje...
wachten op de dolmus

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 22nd 2007

We were woken up today by the LOUDEST music ever. The sounds of a Turkish group could be heard from I swear 500 miles away. They would take a few minutes to pause to (what i thought anyway) start a new song. If new songs mean identical beats, instruments, etc. then yes, they did a lot of that. :) Tracee and I walked (thank goodness no more boats to ride into port) into town. As soon as we entered, we were seriously attacked by store owners. I was nearly attacked when a man named "Benny" grabbed my hands and pulled me into his jacket store. Tracee had something similar from a jeweler that wanted to sell her a bracelet for the small price of 3500USD. Once we stopped laughing, we left and did more shopping. ... read more
Where the store vulchers live...

Dinsdag 22 Mei Na een vrij stipt vertrek vanuit Brussel en een vlucht van +- 2u bereikten we de luchthaven van Izmir. Bij aankomst moesten we allen een visum aankopen ( 10 euro), nadien konden we doorlopen om onze bagage op te halen aan de band. Aan de uitgang stonden de touroperators met de nodige aanwijzingen om ons naar de bus te loodsen. De bussen zelf deden dan de verschillende hotels aan die op hun route liggen. Tijdens de busrit naar ons hotel zagen we een droog en verdort landschap in een bruin-oranje kleur. Op een paar koeien na waren er verder bijna geen dieren te bespeuren. Verder zijn er ook veel rotsgebergte van waaruit marmer en graniet gewonnen word. Ook het graan neemt hier veel plaats in op de akkers, net als de olijfbomen. ... read more
blijft maar duren...
en duren...

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 20th 2007

Binnen enkele dagen is het zover, dan begint onze eerste reis samen en dan ook nog met onze 2 kindjes. Ik kan haast niet wachten, het is 10 jaar geleden dat ik nog gevlogen heb. Daar willen we vanaf dit jaar verandering in brengen, al zal dat niet zo gemakkelijk zijn met ons kereltjes. Sarah heeft alles klaargelegd en een reisapotheek samengesteld op aanraden van de dokter. We kijken er allemaal naar uit, het zal ook een belevenis zijn voor Sean, die gaat voor de eerste keer in het grote vliegtuig stappen hetzelfde geldt ook voor Sarah en Noah. Ziezo de valiezen zijn gepakt, maandag nog de handbagage en dan zijn we klaar voor vertrek. Maandag 21 Mei Vandaag nog eens vroeg opgestaan om de kindjes naar de onthaalmoeder te brengen en naar school. Vandaag op ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 13th 2007

On Sunday we awoke in Kusadasi Turkey (Tour-Key-Ay we were corrected). The first half of the day was spent at the ancient ruins of Ephesus, parts of which are believed to date back to 1300 years BC. I took lots of pictures. After the tour we went to town for a demonstration of the construction of hand made rugs. They are gorgeous and some of them represent an entire years work by up to three young ladies. The Turks are very hospitable. Every store we entered, the proprietor tried to give us food and drink. They are also very pushy salesmen! I thought it was bad in Tijuana but these guys make the TJ shop owners look passive. I mean, they just do not take no for an answer! So... I let them sell me a ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 8th 2007

I survived the shave, although it was a bit disturbing. Not just having some guy who can't understand a word of english using a switchblade around your neck. They light a small stick of cotton wool dipped in white spirits and then he lights it and taps it around your ears to burn off the small hairs. Slightly painful and you get that horrible burnt hair smell. Then he uses a piece of cotton to rip out any hair on your nose. I must say İ did come out as smooth as a babies bum and don't think I will need a shave for another month. Last night we went out to what is supposed to be the best bar ın Kusadasi. Thınk Coyote Ugly with turkish guys instead of hot girls doing the co-ordinated dancing. ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi May 7th 2007

Having an awesome time in Turkey The weather is scorching and the beach is lovely. We are in Kusadasi at the moment which is an awesome place. We are staying here for 4 days and doing some day trips from here. We have a great room and the hostel has a pool. The view is also amazing. Will try upload a photo later. Cant believe we have only been in Turkey for 3 days. We have done so much. Started off in İstanbul which is a crazy place. Highlight was the Blue Mosque. Such a peaceful spiritual place. Tourists stick out like a sore thumb here and you constantly get harrassed by shopkeepers trying to get you to buy stuff. From İstanbul we hopped on the Fez Bus and dıd tours of Gallipoli and Troy. Stayed ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi March 14th 2007

Zoals vermeld in ons profiel willen we elk jaar met ons vieren de wereld verkennen, dit jaar op het programma Turkije. Voor Turkije heb je niet veel voorbereiding nodig, maar in onze situatie moesten we wel kinderpasjes met foto laten maken, maar dat zal voor ieder kindje wel nodig zijn als je wilt reizen. Uiteraard kan je niet op reis zonder je reis te boeken, wij deden dit bij Neckermann. Meer informatie volgt eenmaal we vetrokken zijn. ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Kusadasi August 16th 2006

Hi everyone, I'm really sorry for not having written for such a long time, but it has been a very busy few months on ship, along with the fact that I can't log in from the crappy internet cafe on the ship. Anyway, Europe is amazing, and I highly recommend coming here ASAP if you're thinking of it....there are just so many things to see and experience. Things that I've recently seen that have amazed me...Rome...all of it, it's just one amazing work of art, architecture and fashion all one after the other, it's just too much to take in one day...which is why I've been there 3 times now. Also, watching a tiny volcanic island off the coast of Italy at 2am erupting like a fireworks display on Canada day, along with burst of flame ... read more
I\
I\\
I\\\\

Tot: 0.142s; Tpl: 0.008s; cc: 3; qc: 80; dbt: 0.0772s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb