Blogs from Saudi Arabia, Middle East - page 8

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh May 11th 2012

Chiar daca sunt dintre cei care prefera sa descopere singuri farmecul locurilor vizitate, aici in KSA trebuie sa recunosc ca cele mai fermecatoare locuri le-am vizitat datorita unui operator turistic, Haya Tour, si inimoasei Salwa, care ne cucereste de fiecare data cu dragostea ei pentru traditiile si obiceiurile locale. Ieri am descoperit datorita ei Marat, sau Mrat daca ar fi sa luam litera de litera cuvantul din araba (Miriam recunoaste literele deja, deci e traducatorul meu oficial:). Mai trecusem prin Mrat, fara sa stiu cate comori se ascund in acest oras. Cu pitorescul lui deosebit, a fost remarcat si de Thomas Bargen, un geolog care a calatorit in Arabia in urma cu 60 de ani in cautare de petrol. Fiul sau a publicat intr-o carte toate scrisorile pe care el le-a trimis sotiei sale. Intr-o imagine ... read more
ghizi locali
loc de joaca
o zona protejata, unde se asteapta importante descoperiri arheologice

Middle East » Saudi Arabia » Empty Quarter May 3rd 2012

Sunday evening, April 29, 2012. Nautica is now due south of the border between Pakistan and Iran in the Arabian Sea. The ship is headed due west toward Oman and the port of Salalah. I was up at dawn as usual for my hour’s walk on deck nine. The sun rose into a light blue sky over the Arabian Sea. The air is warm but the humidity is much lower than it was in India. It looks to be a beautiful day on calm seas. We are not due in Salalah until tomorrow morning. I love the days spent at sea. There are enrichment lectures to attend, books to read, interesting conversations over lunch and dinner and time to just sit and contemplate the good fortune to be where I am. We attended a cocktail reception ... read more
M/S Nautica

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh April 28th 2012

Bunica mea, D-zeu sa o odihneasca, putea sa o recunoasca pe Florica printre zecile de vaci din cireada. Pentru mine toate vacile erau "aproape" la fel. Cand a trebuit sa merg la scoala, si m-am plans ca scoala nu e de mine, bunicul meu mi-a spus "nu-i nimic, draga bunului, ca mie tocmai bine mi-ar prinde cineva sa ma ajute la vaci". Aproape ca nu am mai vrut sa lipsesc de la scoala de atunci:) Poate e din cauze nasului meu, care e prea sensibil la mirosuri, dar nu am fost niciodata prea atasata de animale. Calul insa mi s-a parut intotdeauna un spirit superior (si delfinii), deci putinele situatii in care am fost obligata sa incalec (ca fiind singurul mod de a ne deplasa), calul m-a dus unde a vrut el, indiferent de sfaturile celor ... read more
alb si negru
arena unde se desfasoara prezentarea cailor
prezentarea finala

Middle East » Saudi Arabia April 16th 2012

Monday 16th April 2012: We have had a brilliant day today with wall to wall sunshine and blue skies. Just after 8 o’clock this morning the Captain put out a tannoy call saying we were enjoying “close support” from the Australian navy in the shape of the frigate Melbourne and she had agreed to do a full circuit of the QM2 and put a helicopter up in the skies for us. It was brilliant: we had a ring side seat with the most perfect view of the Melbourne being over-flown by her own helicopter which then landed on her aft deck in easy sight of our balcony. And it didn’t even make us late for breakfast! Later this morning we went to a lecture given by the Dragons’ Den guy, Richard Farleigh. His talk ... read more

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh April 16th 2012

Inainte de Pasti am vizitat o ferma din sudul orasului, un loc fermecator, cu verdeata si umbra. Pentru copii s-au organizat o serie de activitati legate de iepuras, iar noi, parintii, am avut sansa sa uitam pentru cateva ore de arsita din oras. Incerc sa descriu momentul: ai mei se catara pe stanci, eu stau relaxata la umbra unui smochin si ascult muzica, nu port abaya si nici nu ma topesc de caldura, in jurul meu se vorbeste germana, engleza si franceza (evenimentul e organizat de ambasada canadiana), si dintr-o data aud "Dragostea din Tei". Oricat as fi eu de "gigi duru" dupa atatia ani de calatorii pe mai multe continente, uneori emotiile vin asa, pe neasteptate, ascultand o melodie romaneasca (sau vazand o sticla de apa minerala Borsec pe rafturile unui magazin din Bogota). La ... read more
ferma 2
ferma e situata intre stanci
Miriam a decorat un cosulet pentru a cauta oua

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 30th 2012

Joia si vinerea doritorii pot participa la cursele de cai, undeva la un hipodrom in afara orasului (nu si in timpul veri). Poti lua loc in tribuna (pe gratis), sau poti inchiria o loja. La primul nivel sunt 3 loje mari, una e pentru familii, cu bufet inclus in pret, una pentru barbati si una pentru rege sau invitatii lui. Joia trecuta am intrat si noi pe poarta VIP-urilor, am trecut pe langa potretele altor VIP-uri (adevarate si permanente, nu ca noi) care au fost primite in loja regelui (poza cu Charles si Diana m-a impresionat), am urcat pe niste scari impozante si am admirat saua primita de catre un fost rege de la texanul Bush. Loja avea geamuri de sticla si balcon, de unde puteam admira caii pregatindu-se pentru intrecere, cursa (pe ecrane) si apoi ... read more
loja regala
pista de incalzire si cea de alergare
loteria

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 23rd 2012

Puterea decizionala in KSA e regele, iar cei 150 de membri din Shura dezbat diferite legi si apoi trimit un raport regelui. Zilele trecute, mai precis luni, am vizitat locul in care dezbaterile au loc, inclusiv sala in care cei 150 de membri erau prezenti. Duminica si lunea se aduna membri din toata tara, si poarta discutii in plen sau pe departamente. Odata pe an e si regele prezent, iar anul trecut, in 24 septembrie, a anuntat ca vor fi si femei prezente in shura. Pentru femeile de aici, o data istorica. Dupa cum ne-a explicat Rasha, prima femeie care lucreaza ca PR in Shura, 12 femei au fost desemnate de rege ca fiind parte din Shura, dar inca nu se stie daca vor fi peste cele 150 de locuri ale barbatilor sau vor lua locurile ... read more
sala unde am vazut un film despre Shura
sala in care odata pe an e prezent si regele la dezbateri
scaunul regelui

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 18th 2012

Saptamana trecuta am vizitat un centru cultural construit in anii 90de catre un print vizionar. Centrul se mai numeste si "Opera house", are in dotare, printre altele, si sali de teatru. Cea mai mare sala, cu o capacitate de 3000 de locuri, unde tocmai se desfasura un simpozion, are o scena de 1800 m2 pe 4 platforme mobile (se poate modifica in functie de cerinte), o cortina speciala de siguranta, care in cazul unui incendiu, separa scena de public (33 de metri latime, 13 metri inaltime si se lasa automat in mai putin de 30 de secunde). In incinta centrului este si un planetarium, am vizionat un film 3D, olandez, pe muzica, despre originea vietii. La iesire, toate doamnele din grup ne intrebam cand cand ne ridica politia religioasa, pentru ca tocmai am ascultat muzica:) Am ... read more
usi
oglinzi
scari

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 18th 2012

Vanochtend was het weer zover. Toen ik om 6 uur de deur uit stapte om naar het werk te gaan was de hele wereld grauw, grijs, en mistig. Er stond een harde, koude noordenwind die grote hoeveelheden stof vanuit de woestijn meevoerde. De laatste week was het al weer echt zomer, met een felle zon die aan de hemel stond te branden zodat je je ogen dicht moest knijpen tegen het felle zonlicht, en ’s middags een temperatuur van 37 graden. Dus ik had vanochtend weer iets luchtigs aangedaan, en daarmee stapte ik de droge grijze kou is, het was slechts 10 graden buiten. De mensen die hier al langer wonen hadden ons gewaarschuwd dat februari en maart de maanden van de stofstormen zijn, maar daar konden we ons weinig bij voorstellen tot het moment dat ... read more
De zon verdwijnt
En toen werd het donker.....
...en nog veel donkerder...

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 13th 2012

O plimbare printr-un "wadi" (vale seaca trasformata in desert) e mereu plina de surprize. Eu iubesc plimbarile prin desert, dar Miriam nu e mare fan (sustine ca mi-e place "nimic-ul", pentru ca in desert nu e nimic). Dar "nimicul" e doar aparent, iar daca sunt si ceva stanci prin preajma, impacam si capra si varza (in acest caz Miriam e caprita). Deci, iata cateva imagini din ceea ce am descoperit ultima data la o plimbare prin desert.... read more
la plimbare
pauza de masa intr-o mica oaza de verdeata (urmareste verdeata, dai de apa)
mie mi se pare ca seamana cu macrisul

Tot: 0.237s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 73; dbt: 0.1556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb