Eindelijk weer nieuws


Advertisement
Israel's flag
Middle East » Israel » West Bank » Nablus
April 21st 2008
Published: April 21st 2008
Edit Blog Post

Ik ben de afgelopen tijd zo ongelofelijk druk geweest dat ik niet eens tijd heb gehad om aan mijn blog te werken. Hier is een korte update.

De situatie is redelijk rustig in vergelijking met de huidige situatie in de Gazastrook. Geen geweerschoten of explosies in Nablus ondanks dat het leger nog steeds elke nacht aanwezig is in de stad.
De enigste no-go area is Balata camp.
Balata camp is het grootste vluchtelingenkamp in de westelijk jordaan oever, en is een enorme getto. In Balata camp maken de militanten de dienst uit wat zei zeggen en willen dat gebeurt, de Palestijnse politie of het Palestijnse leger heeft totaal geen controle over deze stad.
Ongeveer een maand geleden was er een Israëlische undercover operatie waarbij Israëlische geheimagenten zich voordeden als internationale vrijwilligers.
Deze operatie heeft een aantal belangrijke militanten het leven gekost. De militanten in balata camp hebben om deze reden alle ngo’s gewaarschuwd.
Internationale personen zijn niet langer welkom, degene die zich toch in hun hoofd halen naar balata camp te komen zullen gevangen worden genomen.

Dit helpt mijn documentaire niet echt één omdat iedereen in heel Nablus ontzettend achterdochtig is geworden, en twee omdat er een aantal activiteiten plaats vonden in Balata camp.
Een groep kinderen die ik zou filmen tijdens hun Dabka training(traditionele dans) was er in geslaagd ervoor te zorgen dat ik toestemming had. Helaas hebben de militanten zich bedacht en ben ik net als de rest van de internationale gemeenschap niet welkom.

Meer belangrijk nieuws ik heb besloten een maand langer in Nablus te blijven. Ik was nog niet klaar om afscheid te nemen van al mijn vrienden hier. Nablus is mijn tweede thuis en aangezien ik niet weet wanneer ik weer terug kan komen heb ik besloten langer te genieten van het leventje dat ik hier leid.
Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin en verveel me geen moment afgelopen week was het heerlijk weer (af en toe een beetje te warm) en er gebeurt ontzetten veel op cultureel gebied. Interessante tentoonstellingen, films en zelfs oplucht concerten. Ik blijf dus iets korter in India en Thailand, deze landen gaan nergens heen ik heb de komende jaren nog genoeg tijd om ze langer te bezoeken.



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb