Blogs from Tel Aviv, Tel Aviv District, Israel, Middle East - page 4

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 18th 2015

My visit to Israel is just few weeks old...just over a month...and writing this, you have Old Jerusalem and the West Bank all over the news. Old Jerusalem has just been closed for two days to the Palestinians. I'm not sure I would have been able to go everywhere I went had my visit to Palestine and Israel happened the last few days. I just hope we are not entering in the third Intifada. After all, I visited Syria three months before fighting started in the Spring of 2011! And I witnessed Tahrir Square in Cairo, less than five days after Mubarak went down. Difficult not to feel being in the middle of the action, but feeling and being safe at the same time! Reading again my last entries about Palestine and Jerusalem, I'm just wondering ... read more
Little pool at Hotel Indigo
Old Jaffa clock tower
The city is famous...for the Art Deco buildings...

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv June 24th 2015

The next two days in Tel Aviv were an absolute blast and full of sun, sand, dancing, and debauchery. Established in 1909 on the outskirts of the ancient port city of Jaffa/Yafo, the city is very young and vibrant and has the 3rd largest economy in the Middle East, killer nightlife and a round-the-clock culture. Not sure how our group of lushes survived! After our first late night we let ourselves sleep in a bit before heading out for a sushi lunch and a break from Mediterranean cuisine. In fact, Tel Aviv apparently has the highest number of sushi restaurants per capita after New York and Tokyo, so we had to give it a go. We found a fun little place with an outdoor patio and really reasonable "businessman" specials with 3 courses - much needed. ... read more

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv June 23rd 2015

Our final morning in Jerusalem would consist of a visit to Yad Vashem, Israel's official Holocaust memorial and museum. The 45 acre complex consists of various sculptures and memorials, a synagogue, publishing center, research center, and several other things. It was established in 1953 and sits atop the Mount of Remembrance. Running on probably 12 cumulative hours of sleep since arriving in Israel, the morning was a bit of a struggle, but I do love Holocaust-related things so I persevered. The actual museum's layout was a winding trail of multimedia displays tracing the history of the Holocaust, though I will say they seemed to bounce around a bit from the Warsaw uprising to the death camps to the rise of anti-semitism, etc. Adding to the confusion were literally hordes of what looked to be Israeli military ... read more
Tel Aviv Marina
Rooftop pool and bar
Israeli rosé for days...

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 28th 2014

Zo, allereerst sorry dat ik zo lang geen posts gedaan heb. In de tussentijd heb ik zo veel gedaan en gezien! Ik ben drie keer naar Jeruzalem geweest, waarvan één keer met een tour, één keer met vrienden om het Holocaustmuseum Yad Vashem te bezoeken en één keer voor een fantastisch concert van de band Infected Mushroom. Ik heb in de dode zee gedreven, en de Judeese woestijn gezien (waar ik door mijn telefoon welkom geheten werd in Jordanië). Ik heb ontzettend veel Hebreeuws geleerd, met het resultaat dat ik nu in elk geval succesvol de weg kan vragen én het antwoord kan verstaan, zoals ik ongeveer een half uur geleden gedaan heb. Ik heb zo veel gedaan, dat het bijna geen zin heeft alles uitgebreid te beschrijven, en daarom zal ik mij beperken tot foto's. ... read more
Vrouwengedeelte van de klaagmuur
De Judeese woestijn
Het fort Masada

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 15th 2014

Laat ik beginnen met mij te excuseren voor het gebrek aan updates de afgelopen week. Ik ben druk bezig met mijn Hebreeuwse lessen, maar die zijn niet heel interessant om te beschrijven. Wel kan ik zeggen dat mijn Hebreeuws met sprongen vooruitgaat, waardoor ik steeds meer kan verstaan van de gesprekken tussen Israëli's in de supermarkt, bij de universiteit of op het strand. Dat de lessen in het Hebreeuws gegeven worden, begint steeds minder lastig te worden. En daarnaast is het ook nog gezellig hier! Gisteren en vandaag heb ik twee archeologische locaties bezocht, met een wisselend resultaat. Gisteren bezocht ik het Eretz Yisrael (land van Israël)-museum waar de doelstelling lijkt te zijn geweest de gehele geschiedenis, architectuur, cultuur en archeologie van Israël tussen 4000 voor Christus tot nu aan bod te laten komen. Helaas is ... read more
Opgraving
Overzicht Romeinse stad
Zwembad van Herodes' huis

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 7th 2014

Niet dat de woorden in de titel iets met elkaar te maken hebben. Gisteren was Tisha Ba'Av, de joodse rouwdag waarin de vernietiging van de tempel en de andere noodlotten die het joodse volk heeft moeten verduren in de afgelopen millennia herdacht worden. Als ik al verbaasd was hoe keurig men zich aan de sabbat houdt hier, dan werd ik nu compleet verrast. Alle straten waren volledig leeg, wat wel heel prettig was omdat ik besloten had een stuk te gaan fietsen. Hoewel er veel fietspaden zijn in Tel Aviv, is het op grote stukken gebruikelijk over het voetpad te fietsen. De fietstocht was prachtig, en erg bijzonder door alle stilte. Ik ben de rivier HaYarkon gevolgd voor enkele kilometers, waarbij ik onder meer gnoes en papegaaien passeerde, maar geen mensen. Ook vreemd was hoe, door ... read more
Rivier HaYarkon
De weg naar huis

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 3rd 2014

Mijn eerste sabbat overleefd, mijn eerste lessen gehad: tijd voor een nieuwe blog! (Helaas werd net na het beginnen van deze blog mijn gedachtestroom ruw verstoord door een alarm, dus als de zaken niet geheel consequent lijken daarvoor mijn excuses.) Mijn weekend is net afgelopen, en vandaag heb ik mijn eerste lessen gehad. Het weekend hier loopt van vrijdag tot zaterdag, omdat mensen op vrijdagmiddag naar hun familie gaan om met hen de sabbat te vieren. Het viel me op hoe goed dit te merken is in het leven op straat. Ik had verwacht dat, in een seculiere stad als Tel Aviv, het dagelijks leven gewoon door zou gaan, sabbat of geen sabbat, maar dat viel tegen. Rond twee uur op vrijdag verdwenen de laatste auto's van de wegen en om drie uur was het bijna ... read more
Toegang tot de schuilkelder
De schuilkelder

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv August 1st 2014

Ik schrijf jullie nu vanuit de Einsteingebouwen van de universiteit van Tel Aviv. Deze gebouwen zijn waar veel studenten die hier studeren wonen. Ik heb nu twee nachten in mijn mooie, ruime appartement doorgebracht, dus het wordt tijd om er eens wat over te schrijven! Ik deel mijn kamer met een aardige Amerikaanse en mijn huis met ook nog een Engelse die in de kamer naast mij woont. De kamers zijn veel groter dan ik had verwacht, en de campus is prachtig: veel groen en palmbomen. Wel wordt een van de stukken groen ruig doorbroken door de ingangen van twee schuilkelders voor inwoners van de omliggende gebouwen. Ik heb de schuilkelders bezocht, dat was wel vreemd: een van de kelders ligt vol met oude spullen die je gratis mee mag nemen, als dekens, kussens, en zelfs ... read more
Mijn bed
Meer campus
Mijn appartement

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv July 29th 2014

De tweede dag. Mijn dag begon vreemd, door een sms'je van mijn reisgenoot, die een bed verderop op zijn telefoon een spelletje zat te spelen: "Ik ben veilig. Ik kom na het alarm terug". Het bericht was rond twee uur verstuurd, legde hij uit: Tel Aviv is vannacht bestookt met raketten. Ik ben er doorheen geslapen, maar schijnbaar was het erg heftig, aldus een man die ik later sprak op het strand. Hij legde uit erg gedeprimeerd te zijn door alle raketten en de voortdurende strijd waar geen einde aan lijkt te komen. "Jonge mensen, knappe jongens, sterven door de Palestijnen", mompelde hij treurig. Enkele meters verderop op de boulevard was een herdenkingsplek ingericht voor een jonge overleden soldaat die schijnbaar erg van volleybal hield. Ik ben hier nu achtenveertig uur, en nog steeds verbaas ik ... read more
Tafel van Marina Abramovic
Bauhaus
Tel Aviv Museum of Art

Middle East » Israel » Tel Aviv District » Tel Aviv July 28th 2014

Zo, ik ben er! Ik ben op dit moment zo'n vierentwintig uur in het zonovergoten Tel Aviv, en dus is het eens tijd om mijn eerste indrukken op het internet te gooien. Ik heb gisteren een voorspoedige reis gehad, in een klein vliegtuig waar toch vooral heel veel Israëli's in zaten, want niemand gaat rond deze tijd op vakantie naar Israël. De vrouw die als taak had onze handbagage leeg te halen en vervolgens weer in te pakken verklaarde ons voor gek, en in het vliegtuig werd er om mij heen niets dan Hebreeuws gesproken. Het viel me in het vliegtuig op hoe het lijkt of alles in Israël politiek geladen is: van de reclames tot de emailberichten van mensen. Op de tvtjes in het vliegtuig werd bijvoorbeeld reclame gemaakt de aliyah, het verhuizen naar Israël, ... read more
Wolken
Jaffa

Tot: 0.15s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 67; dbt: 0.0769s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb