1.den - presun do eilatu


Advertisement
Israel's flag
Middle East » Israel » South District » Eilat
October 30th 2016
Published: November 5th 2016
Edit Blog Post

V noci som nemohol zaspat, asi cestovna horucka. Este ,ze sa ale posuval cas aspon som nakoniec ziskal hodinu spanku zdarma.

Miriam ma vyzdvihuje nacas, dalsia zastavka pre mami, ktora moj odvoz na letisko vyuzije na nakupy v ba.

Aj ked nevim kam chce ist nakupovat o 6/00

V aute fasujem ranajky ale moc to do mna neslo.

Dialnica prazdna, ved kto by aj isiel o 5/00 do ba v nedelu.

Na letisku prebehlo vsetko ok, sa mi zdalo,ze aj securit kontrola bola daka vlaznejsia oproti minulosti.

Po kontrole teda smer pasove, colnicka sa hrala na mobile, kukla pas a sup uz som bol pred gatom.

Samozrejme letim ryanairom tak docapovanie vody na zachodoch i ked v trafike za securit kontrolou je cena vody v pohode.

Hned ako otvorili gate nabieham do "cakarne" aby sa mi uslo miesto na sedenie. Tato "cakaren " je priestranejsia ako tie v shengenskej zone.

Tak ako pred mesiacom na vylete do berlina , vyuzivam mobilnu aplikaciu ryanairu , t.j. letenku mam v mobile, ale i tak v batohu mam pre istotu vytlacenu aj kopiu.

Obsluha mi berie mobil a dost tvrdo ho priklada k citacke, pip a uz som v cakarni.

Sedim si tak, ocuvam mp3 a sledujem ako sa to tu postupne plni. Veru lietadlo bude napraskane, mohli by nam dat neaky darcek ked je to prvy let do izraela.

Niektory dementi ostavaju po kontrole leteniek stat pri vchode do cakarne a tym prakticky blokuju cely vstup.

V lietadle mega teplo, sedim pri okne, vedla mna cesky dochodci. Su tu s celou grupou,asi 18 ludi, maju prenajate auto a idu si dat okruh po izraeli.

Cesta ubehla rychlo aj vdaka citaniu knihy. Tentoraz som si zobral cervenaka a ohnive znamenie . Zatial teda slabota ale zas neni sa comu divit ked autor za rok vyda 3 knihy s troma roznymi hlavnymi hrdinami. No ale dufam,ze sa to zlepsi, bo inak dalsie pokracovania steina si kupovat nebudem a zostanem len na pribehoch o kapitanovy bathorym, ktory je zatial pre mna best. Spociatku bol dobry aj cierny rogan ale ten sa tez pokazil a uz som dalsiu knihu o nom nekupoval.

Po pristati nas vonku cakal chlapik so slovenskou vlajkou a hned ma obaril horuci vzduch. Okolo sama pust.

Presun do hangaru po zemi asi 100m, par ludi uz izraelske organy (rozumej kokoti a pice) odchytavali pri vstupe do hangaru a kontrolovali im batozinu.

Hned po vstupe do hangaru dalsi organ aj so sluzobnym psom co ocuchaval turistov.

V hangaru 4 okienka s dalsimi organmi. Vyuzivam rychlo mini zachod a stavam sa do radu.

Na spravne rady mam cuch, takze za okienkom soplava (do 24rokov) rysava asi dost dlho nevytrtkana pica.

Vsetky okienka v pohode len tata pica robila kazdemu problem, keby nedoslo za nami dalsie lietadlo tak sa postavim do druhej rady ale uz bolo neskoro.

Slovaci predomnou mali problem s ukrajinskym razitkom a to sa vytesovali,ze prejdu bez problemov, bo mali vsetky dolezite informacie vytlacene (ubytko,letenku a tusim aj itinerar)

Prichadzam na radu, vo vedlajsom okienku ma chlapik problem s kosovskym razitkom ale nic vazne.

Uf zacina moj 20.min vysluch :

- meno

- kde budem byvat

- som sam

- preco cestujem sam

- kde pracujem

- preco mam pas z roku 2012 bez razitka (mam 2 pasy ale prvy mi uz neplati,resp plati do februara ale kedze vsade chcu 6mes platnost,defacto uz neplati)

- preco cestujem sam

- co budem robit v izraeli

- kolko sa tu zdrzim

- preco idem do izraela

- v akych som bol krajinach (len eu odpovedam)

a zas dokolecka a vsetky odpovede si zapisovala do pc

- kolko mam penez (to som uz bola fakt vytoceny,tak hovorim 2 kreditky a tam 5 a 10 tis eur,ne ze by som tam tolko mal)

Kravicka ma posiela si sadnut na lavicku, pas odnasa do kanclu.

Tam vchadza starsia organka (zrejme sefka), nabieham dnu, posiela ma von,bo ma este nevolala. Tak si zas sadam, po par sekundach ma vola. Jasne, berem so sebou aj batoh, ale ale chyba, batoh mi kaze nechat pred kanclom, tak zas von.

Ukazujem jej vytalcene potvrdenie o shutlle buse, ktory mi ide o 10.min. Nezaujem, kde pracujes, kolko mas penez. Mam kreditku a 220eur, chce ich vidiet, vytahujem prachy,uz je ukojena, tak mi bucha razitko do pasu a mozem ist. Toto vsetko trvalo cca.5min

Pri opustany colnej zony rozdavaju mini cokoladku welcome in eilat a zrejme opalovacie kremy. Cokoladu berem a utekam na bus.

Niektory ludia pri opustany pasovej zony dostavali neake papieriky, zrejme miesto razitka do pasu, toto sa praktizuje na severe aby clovek nemal problem s tymto umelo vytvorenim statom ak pojde do "normalnych statov".

Po opusteny terminalu (buda v pusti) sa pytam chlapika s vysackou na krku (zamestnanec letiska) kde najdem eilatshutlle bus , nevie,no to jasne.

Padim cez mini parkovisko k prvemu busu, chlapik ma posiela nazad k vychodu z terminalu, mam hladat chlapika v rovnakej koseli (modrej). Nachadzam ho,ukazujem potvrdenie, dava mi na tricko nalepku (jak keby som bol v thajsku), posiela ma k busu c.4 s tym,ze este krici na chlapika co ma k nemu pre istotu odvazda.

12/40,odchod bus, no bus sa nehybe.

Mimo recou, cesta z lietadla k busu mi trvala jednu hodinu vdaka buzerujucim organom, inak by to bolo za 10-15.min.

V dobre vychladenom buse samy dochodci, za mnu sedia starsi slovaci, furt picuju, preco sa nehybeme.

Nakoniec startujeme s hodinovym meskanim, bo bus cakal na dalsie lietadlo a na nestasnikov, ktorych tyrali izraelske organy.

Egged bus c.282 odchadza nacas o 13/00, bohuzial som mal mylne informacie,ze cesta nim stoji 25 sekelov, pravda 21,5 sekelov, keby to viem idem s nim. Shuttle bus stoji 8dolarov.

Konecne vyrazame.

Kvalitna cesta ide cez kamenistu pust, paradne skalne utvary, po pravej strane asi 2,5m ostnaty zrejme aj elektrikou napusteny plot, ohradzujuci egypt od izraela.

V kopcoch su vidiet aj mini bunkre, na jednom mieste aj tank.

Po prichode do mestecka sok, mega turisticke (takto moc som to teda necakal). Bus ide spletou uliciek a postupne vyklada ludi v mega velkych hoteloch.

Mna vyklada v arava hosteli , oproti tym kolosom si pripadam jak bezdomovec.

Na recepcii sa dozvedam,ze po 3 nociach ma premiestnia do inej izby, povodne som mal 6 dorm, cul ma pichli do 4dormu.

Ubytko zaplatene visou od zuna.

Mala kutica ,s klimou ,plno obsadena.

Na prikrytie fasujem plachtu.

Recepcny ma posiela na hlavnu tepnu HaTmarim kde je ATM.

Clovek cim viac hlada tym menej najde, nasol som len jeden kde chceli poplatok 6,9 sekela. Tak nevyberam, kuknem este niekde dalsie.

Neskor zistene,ze je tu kopa normalnych bankovych atm, neviem ci tam chceli tiez poplatok bo som vybral z atm v ice mal , kde bol poplatok 7sekelov.

V strede mestecka je letisko, nenormalne to vyzeralo ked cloveku nad hlavou pristava lietadlo. No ale kedze letisko je v strede clovek ho musi cele obist aby sa dostal na promenadu pri plazi.

Tu mierim do nakupneho strediska hayam , pri vstupe kontrola, vsetko von z vrecak, prejst cez pipac a az potom je clovek vpusteny do budovy.

Dnu prijemne chladno, vonku mohlo byt cca 30C. Inak nic moc len obchody tak ako u nas, food court prazdny, ziadny ludia.

Promenada lemovana z jednej strany obchodikmi, restikami, zdruhej morom. Plaz pieskovo strkova, more ciste. Na plazi lehatka so slnecnikmi za poplatok.

Na niektorych miestach bol zakaz sa kupat, povolene kupanie bolo iba pri zachrannych veziach, z ktorych dozerali na more plavcici.

Neuveritelne vela rusky hovoriacich dochodcov resp rodin s malymi detmi.

Navstevujem uz spominane icemall centrum, opat prehliadka.

V strede centra klzisko, kde sa deti santili. Mcdonald tu bol aj na prvom aj druho podlazi. Ale i tak v nom nik.

Po prvom kontakte s turistickym centrom zacina presun nazad na ubytko. Stmievat sa zacina uz nieco po 17/18.

Parkujem vo fast foode pri kruhovom objazde blizko bus stanice. Kopa ludi, obsluha sa nezastavuje.

Testujem falafel v pite, dostavam k nemu hranolky a prazdnu misku. Do nej si mozem ist nabrat rozne pochutiny ala svedske stoly. V ponuke su uhorky, baranie rohy, baranie rohy ugrilovane, a ugrilovany zemiak.

Falafel fajn.

Po vypozorovani okolia nechavam tacku aj s bordelom na stole, na zber odpadu je tu zvlast clovek.

Na ubytku sa pohybuje grupa mladasov, zrejme neaky zajazd. Su tu ubytovani aj neaky robosi.

Vacsina ludi si tu vari, ani sa ale necudujem,bo ceny jedla v restikach su tu dost vysoke.

Docapovavam si vodu z vodovodu, je pitna.

Do postele padam uz okolo 19/00.

naklady (1€ = 4,125sekelu s=sekel)

vyber 300s + 7s poplatok = 74,42€
eilatshutlle bus ovda-eilat - 7,65€ (platba kartou cez web este z domu)
ubytko 4 noci 6dorm share wc+bathroom - 71,53€ (300s platba kartou)
falafel v pite + hranolky - 18s

foto
eilat

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0574s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb