125.den - shiraz


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran
June 15th 2019
Published: June 18th 2019
Edit Blog Post

Ranajky na poschodi vo velkej restike.

Prisadam si k cinanovy, tak sranda pokracuje.

Po jedle nic nerobenie na izbe.

Von ma to v teple nelakalo.

Nakonec vybieham okolo 1300 na obed, do fastfoodu kde vcera.

Davam spageti, dost velka porcia co som ani nezjedol ale chutovo slabucke.

Ked som uz vonku robim si rychlo prechadzku po miestnom bazari.

Tam je prijemne chladno.

Tento bazar je totalny orient bazar. Same perzske koberce, zlato, koreniny, vyrobky z medi. Ludi uz o takomto skorom case dost.

Kupujem magnetky, v kazdom meste ich mali za rovnaku cenu, zjednavat nikde nechceli.

Na ubytku klasicky poobedny spanok.

Dnesny ciel platena zahrada eram. Vraj topka, no som zvedavy.

Ako priblizovadlo beriem metro.

Tu su oproti teheranu viac friendly k zivotnemu prostrediu, miesto papieriku fasujem zeton. Ten hodeni do turniketu a uz som dnu.

Cakacka na supravu nehoraznych 10min.

Predny vagon urceny vyhradne pre zeny, no tie jak keby naschval zaberali miesto v normalnych vagonoch.

Hlasky vo vagone aj v ang, napisy tiez aj v ang.

Metro moc plne nebolo.

Vyskakujem na namazi stanici a smer zahrada.

Vonku dost mladych satkovych hlav, decentne zmejkapovanych. Blizko je univerzita.

Prechod cez cestu v pohode, vodici dokonca spomalili. Juh je lepsejsi nez sever, lepsejsi ludia.

Ako si tak idem okolo zahrady a kukam dnu rozmyslam, ze prachy investujem inde. Nic extra zatial zvonka.

Vchadzam do zahrady, sbs ma posiela pre listok. Iransky mi opat nepredali.

Davam sa hned dolava po fajn chodniku medzi vysokymi stromami.

Zatial nic extra.

Padam na lavicku z kmena stroma a relax. Ziadny akcny sbs co by tu zakazoval lezanie tu neni.

V tomto malom vybezku sa schadzaju zamilovane pary.

Je ich zaujimave sledovat, ziadne dotyky len konverzacia.

Na uliciach vsak obcas chodia aj pary co sa drzia za ruky.

Po relaxe pokracujem v prieskume velkej zahrady.

Trosku upravena zelen, fontanka a za nou fotogenicka budova.

Samozrejme slnko svieti oproti mne, tak fotky nic moc.

S fotakom som neni spokojny, uz som ho volade skrkol (takze nocne fotky nahovno, bo su tam rozne lomy svetla) a makro zaostrovanie funguje dost nahovno, taktiez zaostrovanie na svetle plochy.

Za budovou velky lan ruzi ale tie uz vysychaju, skoda, inak by to bolo pekne.

Konecne prichadzam do fajn casti s jazierkom a skalami okolo.

V jazierku ryby a korytnacky.

Okolo sa fotili domaci. Irancania/ky su horsi jak korejcani. Milion selficiek a roznych fotiek z roznych uhlov.

Po relaxe zapadam do miestnej kaviarnicky.

Uplne super chladene napoje ale s nimi som skoncil, musim vyliecit hrdlo.

Davam caj. Uplne na smiech oproti tomu v azadi parku.

Fasujem maly papierovy poharik, med na palicke a cukor.

Pesibusom k azadi parku.

Ten plny cyklistov.

Davam super kapucino a pokracujem spat do mesta.

V tomto mestecku sa snazia o street art, par stien je pekne pokreslenych ale vsetko take umele.

Pevnost, pesia zona, bazar, ulicky.

Vchadzam do mesity shah cheragh.

Na prekvapenie je free.

Zastavuje ma sbs, kontrola kapsicky ci nemam fotak, ohmatanie tela a cakanie na cloveka co hovori ang .

Ten sa ma opat pyta ci nemam fotak.

Dnu velke priestranstvo, prechadzam branou k dalsiemu obriemu placu kde nechyba bazen (proste voda).

Je uz tma tak pekne vsetko nasvietene.

Ludia tu len tak posedavaju.

Vchadzam do samotnej modlitebni.

Slapky davam do sacku, ten odovzdavam topanko zberacom, fasujem cislo od nich a som dnu.

Tam parada, strop striebornej farby, na kobercoch modliaci sa muzi.

Zeny su v druhej oddelenej casti.

Pekne si vsetko fotim ked tu ku mne prichadza chalan so serpou.

Nie nie tu nemozes fotit, si cudzinec mozes mat problemy, musis sa pripojit k mojej skupine turistov.

No chod do pice, kazdy si tu robi fotky a ja nemozem.

Opustam teda budovu, i tak som uz vsetko co som chcel videl a idem na vonkajsi plac k vode.

Kurva iranska, ze hej, kam ides, to nemozes. No pojeb sa.

Pri vode relax. Minala ma dalsia skupinka turistov na cele clovek so serpou.

Smer restika. Kukam do mapy a blizko je haft pich, ta v zastrcenej ulicke.

Na hlavnej vsak stal nadhanac s vlajockou, tak ma tam zaviedol.

Podla obrazku v mobile si objednavam jedlo.

Dnu dve iranske rodinky uz po jedle potahovali sisu.

Prinasaju mi jedlo. S obrazkom sa to nezhodovalo. Klasicka ryza a pas grilovanej kuraciny. Chutovo ok.

Po jedle ubytko, tu miesto cinana uz cinanka.

Robim si posledny teraflue a nazad na izbu.

Cinanka neni cinanka ale hong kongcanka.

Reku ja nevim kde je taky stat. Zacina vysvetlovanie, sak pri macau, to je kde, no blizko taiwanu, stale neviem, no pri cine predsa, aaa uz viem.

Nenavidi cinu ako neskor vysvitlo. V hkg su vraj protesty aby sa hkg stal nezavislim.

Nuz nej hovorim, ze ake ma velke oci. To je asi jeden z top komplimentov pre sikmacky.

Nechape preco si irancanky davaju zmensovat nos, coby ona dala za taky frnak.

V irane je uz druhy krat, ma tu bf, s ktorym si vida raz za rok. Je to iranec, tak skor by som to nazval trtkacofriend.

Baba dobre strelena, kopa srandy.

Neskor dochadza dalsi cinan. Tak uz komunikuju medzi sebu v mixe mandarinciny (ona ju moc neovlada) a hkg reci.

Co som vydedukoval tak vacsina o politike.

Naklady :

Spageti beef, caj : 120k r
3xmagnetky : 150k r
Metro : 10k r
Vstup Eram garden : 200kr
Caj v eram garden : 50k r
Kapucino : 90k r
Jedlo, caj (haft pich restaurant) : 350k r


Advertisement



Tot: 0.711s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.4464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb