I mors fodspor

September 14th 2016
Published: September 19th 2016

Smukke Wales!

Onsdag
Jeg er åbenbart ikke så heldig med toge. Jeg endte på det forkerte tog, så jeg landede i Liverpool, hvorfra jeg skulle finde ud af, hvordan jeg kom til Bangor, så jeg kunne komme til Llanberis. Det var heldigvis ikke så slemt, jeg skulle først med undergrunden og derefter med et almindeligt tog. Endnu engang hoppede jeg på det forkerte tog, men jeg opdagede det rimelig hurtigt, så jeg kunne komme af på den næste station. Det var virkelig komisk.

Jeg var pænt sulten, da jeg ankom i Bangor, så jeg fandt en sød lille café, der havde rigtig mange veganske muligheder. Jeg fik en lækker wrap og derefter en skøn dessert, i form af en pandekage med banan og is! Jeg tog bussen til Llanberis, hvor jeg havde booket et hostel. Hostellet lå et rigtig flot sted. Der var udsigt over bjergene og dalen. Det var fantastisk! Jeg gik rimelig tidligt i seng, da jeg gerne ville være klar til dagen efter. Jeg skulle gå op til toppen af Snowdon. Det havde mor og hendes familie også gjort, da hun var 15 år.

Torsdag
Jeg tog af sted ved en otte tiden, men var nød til at vende om, da jeg havde glemt, den rute jeg havde fået beskrevet. Efter jeg havde fået genopfrisket ruten, var det meget lige til. Jeg gik igennem en mark og over tog sporene for at ramme den sti der førte op til bjergtoppen. Det var den perfekte dag at gå op ad Snowdon. Tågen løftede sig på vejen op og solen skinnede, hvad mere kan man forlange? Ved toppen af bjerget, var der ikke nogen skyer, men der var nogle lige nedenunder, hvilket så vildt fedt ud. Jeg satte mig ind i deres besøgscenter og slappede lidt af, inden jeg skulle gå ned af bjerget igen. Turen op havde været lidt hård engang imellem, men turen ned, se det var sjovt! Der var steder hvor jeg hoppede fra sten til sten!! Det er nok den sjoveste tur ned af et bjerg jeg har haft!

Fredag
Jeg skulle videre mod Cardiff. Der skulle være en fejring af Roald Dahls 100 års fødselsdag, som lød interessant. Jeg skulle først med bussen til Bangor og det tog lidt længere tid end det skulle, men jeg nåede lige akkurat toget, så det var perfekt, da det var det direkte tog til Cardiff, så jeg kunne slappe af og ikke bekymre mig om flere stationer.

23rd September 2016

Minderne vælter frem
Tak for du tog den tur,så hyggeligt at vide du har været der også. Love Allways....Mama

Tot: 0.131s; Tpl: 0.047s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0152s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.2mb