På udkig efter Nessie

September 5th 2016
Published: September 18th 2016

Gå, gå, bare gå

Mandag
Jeg tog af sted mod Inverness omkring kl. 10.00. Jeg skulle først med en bus og derefter med toget. Det ville blive en lang dag, men jeg glædede mig til at se Inverness. Jeg ankom til mit hostel lidt over tre, så det var ikke så slemt igen. I receptionsområdet mødte jeg den tyske pige (Yuqing) fra min tour på Skye. Det var lidt pudsigt. Jeg tjekkede ind og fik styr på mine ting, inden jeg gik ud og fik noget aftensmad. Efter aftensmaden mødtes jeg med Yuqing, for at gå på opdagelse i Inverness. Det er en rigtig smuk by og det var hyggeligt at gå rundt sammen med Yuqing. Vi endte på en legeplads, hvor vi gav vores indre barn frie tøjler. Det var lidt hyggeligt! Vi gik også forbi et udendørs træningscenter, så vi fik da også lige prøvet de forskellige maskiner.

Da vi kom tilbage til vores hostel, gik jeg ind på mit værelse, hvor jeg mødte en af mine roomies. Hun forberedte mig på mødet med to af de andre, der var på værelset. Det var en mor og hendes gravide datter. Det har jeg ikke oplevet før, men det er fordi at datteren skulle have et kejsersnit og selvom hun bor langt væk fra Inverness, så er det kun der de tager imod gravide. Hun bor ca. 2 timer fra Inverness. Hun fortalte at det hospital, der er i nærheden af hende, ikke må tage imod gravide og slet ikke planlagte kejsersnit. Det er fuldstændig grotesk! Hun har derfor været i Inverness i en uge, fordi de ikke ville have at hun tog hjem efter forundersøgelsen, selvom der næsten gik en uge fra forundersøgelsen til hendes planlagte kejsersnit. Hun var lidt frustreret, for det er hendes femte barn, så hun var ikke glad for at være væk fra hendes andre børn i så lang tid, hvilket er forståeligt.

Tirsdag
Jeg tjekkede ud sammen med Hope, der skulle mod Edinburgh i dag. Jeg skulle skifte hostel, så vi startede med at gå over til mit hostel, for derefter at gå mod stationen og få noget at drikke, inden Hope skulle med toget. Det var hyggeligt at følges med Hope. Efter Hope var taget af sted, gik jeg mod en Café for at få noget frokost. Jeg fandt en lille café der serverede veganske bagels, så jeg var i himlen. Det var virkelig lækkert! Jeg besluttede mig for at gå mod Culloden kamppladsen, da det skulle være meget interessant at læse om slaget der fandt sted her. Det var en gå tur på omkring 2 timer. Jeg havde brugt Google Maps, for at finde ud af hvilken vej jeg skulle gå. Jeg er rimelig sikker på at Google Maps er ude på at slå mig ihjel. Jeg blev guidet ud af en vej, der endte med ikke at have et fortov, så det var interessant.

Så snart jeg kunne, valgte jeg en anden rute. Der var heldigvis en gangsti igennem skoven til Culloden Kampplads. Det var en vildt flot rute, så jeg var pænt tilfreds med, at jeg ved et tilfælde havde lagt mærke til afmærkningen for stien. Det var virkelig interessant at lærer mere om slaget, både langs stien til kamppladsen, men også på selve kamppladsen. Jeg satte mig ind i deres café, efter jeg havde gået rundt på det meste af kamppladsen. Jeg havde brug for lige at hvile fødderne lidt. Jeg gik en lidt anden vej tilbage, så jeg undgik at gå ude i rabatten. Jeg var helt færdig, da jeg endelig var tilbage i Inverness, så jeg lavede bare lidt aftensmad og så gik jeg i seng. Jeg havde planer om at skulle gå ud til Urquart slot.

Onsdag
Jeg kom ikke af sted så tidligt, som jeg gerne ville, men jeg kom da af sted. Efter jeg havde gået i ca. 1 time faret jeg vild. Jeg vidste godt i hvilken retning jeg skulle gå, men jeg kunne bare ikke rigtig finde en sti, jeg kunne følge, for jeg kunne ikke gå ude ved vejen. Jeg endte med at gå ind over en eller andens mark. Det var virkelig komisk. Jeg blev nød til at gå tilbage, for at finde en anden rute at følge. Jeg endte med at følge The Great Glen, hvilket jeg burde havde gjort fra starten, men jeg havde endnu en gang valgt at stole på Google maps. Det var en fantastisk tur dog og da jeg var faret vild, gik jeg igennem en skov der virkede fortryllet. Der var dog også på et tidspunkt, hvor den samme skov virkede pænt uhyggelig, grundet et hus, der lidt lignede et sted, hvor der var nogen der blev holdt fanget. Min fantasi løb fuldstændig af med mig, det ved jeg godt, men det var nu et meget interessant hus. Der var et andet hus, ikke langt derfra, der var faldet sammen, så det var en meget interessant skov.

The Great Glen er en vandrerute, hvor jeg så gik en lille del af den. Det var en rigtig smuk rute og jeg er glad for at jeg fulgte den. Planen fra starten af havde været at gå hele vejen ud til det her slot, men jeg havde ikke planer om, at betale for at komme ind og kigge nærmere på det, så jeg beundrede det på afstand i stedet for. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville have kunnet klare at gå helt derud, mine ben var fuldstændig færdige. Jeg var endelig fremme i en by efter at have gået i ti timer. Jeg fandt en restaurant, så jeg kunne samle lidt kræfter igen. Jeg bestilte en taxa til hjemturen. Det var ikke engang særlig dyrt, da det var en privat hyre vogn, så det kostede £25.5 for en halv times kørsel, så det var ikke slemt. Det var også en rigtig sød dame jeg kørte med. Det var hyggeligt at sidde og snakke med hende på vej tilbage til Inverness. Jeg var fuldstændig færdig, da jeg endelig var fremme. Jeg gik til køjs med det samme, jeg kunne ikke mere.

En lille gå tur

Torsdag
Jeg startede dagen med at tage det helt stille og roligt. Der var ikke så meget tilbage i Inverness, jeg gerne ville se, så det var meget rart. Om eftermiddagen gik jeg en lille tur, for at se de sidste par ting. Om aftenen tog jeg på bar med mine roommates. Det var meget hyggeligt. Vi startede med at være tre og lidt senere slog to af de andre fra værelset sig til os. Det var afslutningen på min tid i Inverness. Jeg skulle mod Balloch igen dagen efter. Jeg glædede mig til at se Minto igen.

Fredag
Jeg skulle først med toget om eftermiddagen, så jeg fik lige ordnet nogle enkelte ting, inden jeg tog af sted. Jeg startede med at tage forbi Morrisons for at købe lidt snacks til min tur. Derefter tog jeg forbi en lille café med nogle lækre bagels og købte min frokost. Jeg gik tilbage mod mit hostel, for at begynde på et par blogs. Det var rart at kunne tage det stille og roligt.

23rd September 2016

Love it
Hi Hi kan lige se dig for mig midt i den skumle skov med skumle huse...Du er for dejlig skattepige. Love Mama

Tot: 0.063s; Tpl: 0.021s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.0071s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb