Rejser Storbritannien rundt!

August 23rd 2016
Published: August 30th 2016

Festivalstemning

Tirsdag
Jeg besluttede meget pludseligt, at jeg skulle til Edinburgh, så jeg havde intet undersøgt. Inden jeg tog af sted, fik jeg af vide, at der blev afholdt en festival I Edinburgh, der varede hele august måned. Ugen inden jeg tog af sted, fik jeg travlt med at sikre mig et sted at bo. Jeg havde ikke rigtig overvejet, hvor travlt der ville være i Edinburgh. Jeg fandt heldigvis et hostel til rimelige penge. Det var hårdt at sige på gensyn til alle igen, men jeg glædede mig helt utroligt meget til mit nye eventyr!!

Jeg skulle først flyve kl. 13.40, så jeg endte med at udskyde alt til sidste sekund. Tasken var færdig pakket ca. halvanden time før vi skulle kører. Jeg er altid i mega god tid eller… Det var en meget afslappet morgen og jeg fik ordnet de vigtigste ting, så jeg var pænt afslappet, da mor kørte mig mod lufthavnen. Jeg havde tjekket ind hjemmefra, så vi havde overhovedet ikke travlt. Mor fulgte mig ind og så tjekkede jeg min rygsæk ind og sagde farvel til mor. Det er jo ikke så lang tid jeg er væk denne gang, men jeg er kun hjemme i to dage næste gang, så det virker som om jeg er startet på mit store eventyr.

Køen til sikkerhedstjek var helt vildt lang!! Jeg havde heldigvis stadig masser af tid, så det gjorde ikke noget. Jeg skulle selvfølgelig helt ned i den anden ende af lufthavnen, men jeg havde alligevel næsten en time til flyet skulle lette. Da de gik i gang med at boarde, sad jeg meget afslappet og ventede på at der ikke var særlig mange tilbage, indtil der kom et amerikansk par, der undrede sig over at der stod London Gatwick på skærmen for gaten. Der blev jeg grebet lidt af panik, så jeg drønede ned til information skærmen og der stod at jeg var ved den rigtige gate. Imens jeg kigger på skærmen, kommer der en dreng løbende mod en anden pige, for at sige at flyet altså var til Edinburgh, der var bare sket en fejl. Hun skulle så med et easyjet fly til Edinburgh og den gate var blevet lukket, så hun var lidt panikken. Jeg gik tilbage til min gate i et lidt rask tempo, for nu var klokken ved at være lidt meget, men der var stadig masser af tid.

Jeg elsker når flyet letter, for så er jeg på vej ud i verden igen og jeg ved ikke hvad der venter mig, når jeg stiger af. Jeg blev straks mødt at en masse vildt venlige og imødekommende mennesker. Jeg hoppede på en bus mod centrum og tog hen til mit hostel med det samme. Det var rart at rejse med rygsæk igen, men jeg glædede mig også til at få den af. Efter jeg havde lagt min ting af på værelset, der for resten nærmere var en kæmpe lejlighed, smuttede jeg ud i byen for at udforske! Jeg var lidt sulten, så jeg startede med at gå på Café. Jeg satte mig ved vinduet og imens jeg spiste blev jeg underholdt af en gadekunstner. Han havde en glaskugle (det lignede det i hvert fald), som han havde kontrol over! Det var så imponerende. Han fik kuglen til at trille rundt på hans arme og overkrop. Det var virkelig vildt at se på. Der var rigtig mange gadekunstnere, da Fringe festivalen er i gang i Edinburgh. Det er en festival der hylder kunst i alle former som comedy, sang, dans, skuespil, etc. Det perfekte tidspunkt at være i Edinburgh på.

Jeg gik lidt rundt efter aftensmaden og fik en million flyers, hvor der stod information om de forskellige kunstnere. Det var meget interessant. Jeg var inde og se noget comedy, hvor jeg endte med at sidde allerforrest og komikeren valgte bl.a. mig, som en af dem hun kørte på under showet. Det var lidt spøjst, men meget underholdende. Det værste var at hun til tider snakkede så hurtigt og med en rimelig tyk accent, at jeg ikke altid forstod hvad hun sagde. Smil og vink, smil og vink. Jeg vendte hjem mod hostellet efter showet og på vejen der til, gik jeg forbi endnu en gadekunstner, som lige synes han skulle fortælle mig, at man altså ikke skulle blande sit hvide tøj, med det farvede, da det er sådan man ender med regnbuefarvede bukser som mine. Jeg var flad af grin. Selvom det er en meget farverig festival, så var jeg meget farverig i forhold til resten af dem der rendte rundt som tilskuere.

Jeg gik tidligt i seng, for jeg ville gerne være frisk til dagen efter. Omkring klokken halv elleve blev der affyret fyrværkeri! Det var så genialt! Jeg var overhovedet ikke forberedt på det, men det var vildt fedt!

Edinburgh Slot

Onsdag
Solen skinnede og det var dejlig varmt udenfor. Jeg ville gå mod slottet og tilbringe dagen der. Jeg gik igennem Princes Street Gardens, for at gå op mod slottet. Det var lidt længere derop, end jeg lige havde regnet med og det var en okay stejl bakke. Det var virkelig et perfekt sted at bygge et slot, for det lå højt oppe, så de havde et fantastisk overblik over byen og hvad der kom imod dem. Det var lidt dyrt at komme ind og gå rundt, men der var rigtig mange museer på slottet, så det var nemt at tilbring flere timer på der. Udsigten var helt fantastisk oppe fra slottet. Det var også en rigtig dejlig dag, med masser af sol. Efter at jeg havde gået rundt på hele slottet, gik jeg lidt rundt i byen igen. Der skete så meget! Det er helt vildt. På vej tilbage, var der en gruppe gadekunstnere der fangede min opmærksomhed. Det var fire fyre der spillede på blå spande, sådan nogle der bliver brugt som foder spande på jagtområder. De gik i gang med at spille på spandene og synge a capella. Det lød vildt godt! De var også alle meget karismatiske på hver deres måde. Det var genialt! De hedder Junnk, google dem, I vil ikke fortryde det.

Har for resten ikke rigtig fortalt hvordan mit værelse ser ud. Alle kan komme ind på vores værelse, fordi det hænger sammen med stuen, køkkenet og toiletterne. Jeg synes det var lidt spøjst, at alle kunne gå ind på værelset, men dem der ikke sov på værelset holdte sig væk fra senge området. Der var heller ingen køjesenge! Det var kun enkeltmands senge! Det var altså lidt luksus. Der var selvfølgelig skabe, som man kunne bruge, hvis man havde en hængelås. Selvom der var adgang for alle til vores værelse, så har jeg aldrig følt mig så tryg, ved at efterlade mine ting på værelset. Det var virkelig fedt. Normalt skal man også skrive sit navn på sin mad, men det var der heller ikke noget af, hvilket var rigtig fedt! Jeg synes det var fedt at være på et hostel, hvor man stoler på hinanden. Det var virkelig fedt.

Om aftenen sad vi et par stykker i stuen og snakkede. Det var rigtig hyggeligt. Der var en af de andre piger, der havde gået Caminoen i juni! Hun havde haft en fantastisk tur og hun var helt jaloux over, at jeg skulle gå den i oktober. Så nu glæder jeg, mig endnu mere! Det bliver fantastisk! Jeg elsker at være på hostels, for du møder så mange forskellige mennesker, fra forskellige lande! Hende der havde gået Caminoen var fra Brasilien, der var to fra New Zealand, en fra USA, der bor i Tyskland og en fra Australien. Det er altid interessant at sidde og snakke om rejseplaner og hvor man har været. Der var en af pigerne der skulle til Belfast og hun ville gerne vide, hvor der var godt at bo. Jeg forslog Lagans Backpacker, men det havde hun ikke lyst til, for de har kun værelser, hvor både piger og drenge deler. Alle er jo forskellige, men jeg fortrækker faktisk at det er et miks, for så plejer alle på værelset at være lidt mere udadvendte. Det var en meget hyggelig aften, med en masse spændende historier og drømme.

Jeg vågnede meget sent om natten eller tidligt om morgenen, det er som man ser det, men jeg vågnede fordi der var en koncert i gang lige ude foran vores vindue eller det lød det i hvert fald som om. Det lød vildt godt og jeg overvejede kort om jeg skulle joine dem, men jeg var lidt for træt, så jeg nuppede lidt flere timer.

Arthur’s Seat

Torsdag
Jeg ville gerne se Arthur’s seat og det var min sidste hele dag i Edinburgh. Jeg gik derud omkring kl. 09. Det tog ca. en time at gå derud og det tog også lidt tid at gå derop. Det var det hele værd. Det var så fantastisk flot! Man kunne se hele byen der oppe fra, det føltes det i hvert fald som. Jeg valgte en lidt dum vej, da jeg skulle ned igen, men jeg kom da helskindet ned. Jeg gik tilbage mod hostellet for at få lidt frokost og en lille lur. Det havde været lidt hårdt at gå op til Arthur’s seat. Efter min lur gik jeg mod Dean’s Village, da det skulle være et meget smukt område. Det var det bestemt også. Efter jeg havde gået lidt rundt, gik jeg mod den kongelige botaniske have. Det var smukt og meget fredfyldt, men den har intet på den botaniske have i KBH. Jeg tullede lidt rundt på må og få. Jeg kom forbi et torv, hvor der var en masse mad boder. En af dem solgte vegansk haggis. Det skulle jeg helt klart prøve, men det ville blive i morgen. Jeg tog tilbage mod hostellet, da mine ben efterhånden var helt færdige. Jeg lavede lidt aftensmad og så gik jeg i seng, jeg havde ikke mere at give af den dag.

Fredag
Jeg skulle mod Balloch i dag, men det var først senere, så jeg gik lidt rundt og så på nogle kirker og katedraler. Jeg gik bare og hyggede mig. Efter jeg havde fået frokost, gik jeg tilbage til hostellet for at slappe lidt af, da jeg har gået meget mere de sidste par dage, end jeg har gjort i lang tid, så skulle lige have benene lidt op. Imens jeg sidder i fællesområdet kommer der to drenge ind. Den ene spørg om det er i orden han slukker musikken, så han kan spille klaver. Jeg hørte faktisk ikke han spurgte, for jeg havde min egen musik i ørerne, men da han startede med at spille slukkede jeg min ipod. Det lød mega godt, selvom klaveret åbenbart kunne trænge til en justering. Hvad ved jeg, jeg synes det lød godt og jeg var vildt imponeret over at han spillede uden noder. Det var virkelig sejt!

Det var egentlig det jeg lavede i Edinburgh. Jeg skal nok skrive hvad jeg lavede i Balloch, snart.

Diagon AlleyDiagon Alley
Diagon Alley

Den rigtig Diagon Alley

31st August 2016

Skønne nyheder
Love You,Enjoy yourself.

Tot: 0.633s; Tpl: 0.02s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0119s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb