På gensyn

Europe » United Kingdom » Scotland » Lanarkshire » Balloch
September 9th 2016
Published: September 18th 2016

Glædeligt gensyn

Togture er ikke så interessante igen, udover at landskabet er helt fantastisk. Denne togtur endte dog med at være lidt komisk. Det sidste tog jeg var med, ville slutte i Balloch, så jeg blundede lidt, med det resultat at jeg vågner ved, at der bliver sagt over højtaleren at den næste station er Balloch. Så jeg skyndte mig, at samle mine ting sammen og skynder mig ud af toget. Der var bare det lille problem, at det ikke var Balloch, så jeg måtte skynde mig om bord igen. Det var så sjovt, specielt fordi jeg stadig halvsov. Jeg endte i Balloch, hvor Minto samlede mig op. Vi kørte mod Asda, for at handle ind til aftensmaden. Vi besluttede os for at lave pizza. Vi planlagde også hvad vi skulle dagen efter. Jeg skulle til Falkirk og Glascow. Vi aftalte at mødes i Glascow og få en sen frokost på 13Notes.
Vores pizza projekt gik ikke særlig godt. Den dej vi havde lavet, havde vi ikke set skulle hæve i seks timer, så vi måtte improvisere. Vi havde heldigvis også købt pitabrød, så vi lavede bare små pizzaer med dem. Vi fik lavet rigeligt! Jeg kunne ikke engang spise mine op. Jeg fik også sat en portion vasketøj over, hvilket var tiltrængt, da det kun var mit termoundertøj der stadig var rent… Ups. Det lykkedes mig endda at overtale Minto til at sove i hendes egen seng. Jeg glædede mig faktisk til at sove i min sovepose.
Lørdag
Minto satte mig af på stationen og så tog jeg mod Falkirk. Der er nogen kæmpe skulpturer af hestehoveder der skulle være meget interessante. De bliver kaldt The Kelpies. Det var en hyggelig gåtur ud til parken hvor de er. Det var også en flot park. Der var en fuglefredningsforening der holdte en informationsdag i parken. Det var også meget interessant. De prøver at skabe en natursti for dyrene fra den ene ende af Storbritannien til den anden. Det lød meget interessant. De vil gerne gøre deres for at sikre, at dyrene ikke skal krydse de trafikerede veje, for at komme til et nyt område. Kelpierne var meget interessante og ekstremt høje. De var virkelig imponerende faktisk, jeg er glad for, at jeg tog til Falkirk, for at se dem. Jeg tog mod Glascow bagefter. Jeg var der ca. en time, før jeg skulle mødes med Minto, så jeg tullede lidt rundt og så på lidt af hvert. En del af bygningerne er rigtig flot dekoreret. Jeg havde set en del rende rundt i hvide og grønne T-shirts og der var en anderledes atmosfære i byen. Det var meget tydeligt at der skulle spilles en kamp senere. Minto skrev om vi kunne mødes ved en McDonalds, der var tæt på hvor hun havde øvet hele dagen. Imens jeg stod og ventede, var der nogle piger der kom op og slås. Jeg er ikke 100 på hvorfor de sloges, men begge piger havde stået sammen med nogen der havde fodboldtrøjer på. Jeg må indrømme, at jeg var lidt forbløffet, men jeg holdt mig for mig selv og kiggede den anden vej, da der ikke var meget jeg kunne stille op. Der kom heldigvis hurtigt tre politibetjente og skilte dem ad. Minto kom lidt efter. Hun undskyldte mange gange, men jeg havde ikke taget det så tungt. Det var den atmosfære, der var i byen i dag. Alle var i et krigerisk humør, hvilket jeg synes er fuldstændig latterligt, men som Minto siger, så bruger dem, der allerede er klaphatte, sport som en undskyldning for at være endnu større klaphatte.
Vi gik over til 13notes for at få lidt frokost. Jeg bestilte en burger, der smagte himmelsk og med nogle virkelig lækre pommes fritter til. Minto bestilte to forretter, men jeg endte med at spise den ene, grundet at den var lavet med kokosmælk og det fungerer ikke særlig godt for Minto. Jeg var pænt proppet, men alligevel lykkedes det mig at få plads til en cheesecake! Den var virkelig god! Jeg er nød til at få fat i deres opskrift. Både Minto og jeg var stopmætte, da vi gik fra restauranten, men det havde været så lækkert, så vi fortrød intet. Vi skyndte os lidt at komme af sted, for da vi var færdige med at spise, var kampen lige sluttet og der var ingen af os, der havde lyst til at møde for mange fodboldfans. Vi var rimelig heldige, der var ikke rigtig nogen med vores tog, så det var meget rart.
Vi slappede bare af resten af aften og for første gang så jeg Troldmanden fra Oz. Det var en rigtig sød film.
Søndag
Jeg lavede morgenmad til Minto, som tak for, at jeg havde måtte crashe hos hende. Hun er ikke rigtig et morgenmenneske, så hun var meget forvirret, da jeg kom op og sagde at jeg havde lavet morgenmad. Det var lidt underholdende, men hun var meget glad for at få lidt morgenmad. Jeg var lidt trist over, at jeg skulle forlade Skotland, men det skulle nok også blive sjovt at rejse rundt i England og Wales. Minto satte mig af på Dalmuir station og så var jeg på vej mod York. Det var trist at sige farvel til Minto, men hun har lovet, at hun nok skal komme til Danmark en dag.

23rd September 2016

Historie læsning
Jeg har haft lidt svært ved at tage mig sammen til at læse blogs,men nu kan jeg ikke stoppe og sluger alle på en på en gang,skønt.

Tot: 2.996s; Tpl: 0.017s; cc: 13; qc: 52; dbt: 0.0265s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb