Afslapning

August 26th 2016
Published: September 1st 2016

Miss Minto, Honey og Darwin

Fredag
Jeg skulle mod Dalmuir for at mødes med Minto. Jeg har et par gange meget kort mødt Minto, da jeg rejste rundt i Vietnam og Thailand. Hun havde rejst rundt med den gruppe, jeg rejste rundt med i Vietnam, så jeg havde hørt meget godt om hende. Jeg havde spurgt hende, hvad hun synes der var vigtigt at se i Skotland og hun sagde, at jeg skulle være velkommen til at crashe hos hende i et par nætter. Jeg var lidt spændt på hvordan det ville gå, da vi ikke rigtig kendte hinanden. Hun samlede mig op fra Dalmuir station og så kørte vi hjem ad. Vi handlede ind på vejen hjem. Hun fortalte mig om hendes katteproblem. Hun har haft Honey i mange år, men hun ville gerne have en til kat, fordi at hun er væk i mange timer om dagen. Hun har derfor anskaffet sig Darwin. Honey kan indtil videre bare ikke rigtig lide Darwin. Hun introducere dem stille og roligt for hinanden og der er lidt fremskridt hver dag. En anden ting er, at Minto er lærer og da hun samler mig op, siger jeg at hun ser pæn ud og hun siger ja, det her er Miss Minto’s tøj.

Vi lavede aftensmad, da vi kom hjem. Resten af aftenen snakkede vi og prøvede at introducere kattene for hinanden. Minto insisterede på at jeg sov på hendes værelse, for hun ville ikke udsætte mig for Honey’s opmærksomhedskrævende natur om morgenen. Det var sødt af hende, men jeg havde lidt dårlig samvittighed med, at Minto skulle sove på sofaen og jeg sov i hendes seng. Minto viste mig en meget mærkelig film, hvor en meget ung Susan Sarandon spiller en af hovedrollerne. Den hed The Rocky Horror Show. Den var meget speciel og meget forud for sin tid. Hun havde også den nye Harry Potter bog, som hun sagde jeg skulle være meget velkommen til at læse imens jeg var der. Vi snakkede lidt om hvad vi skulle lave dagen efter, men lavede ikke en helt fast plan.

Stirling Slot og fængsel

Lørdag
Jeg stod rimelig sent op. Jeg gik ned i stuen og sagde hej til Minto og Honey. Honey kan rigtig godt lide, når man snakker til hende, så jeg skulle selvfølgelig lige hører om hun havde sovet godt. Det er meget hyggeligt at bo hos Minto, da hun er lige så skør som jeg er. Vi brugte nogle timer på at lægge en plan, jeg stenede egentlig bare og Minto kiggede på de steder, hun forslog vi skulle tage hen og se. Vi kom først af sted omkring klokken 12. Vi startede med at kører til Stirling Slot. Det var virkelig flot og udsigten var helt vildt fantastisk. Det første vi gjorde var at spille et spil. Vi skulle se, om vi kunne storme slottet. Det var meget interessant og det fortsatte i meget længere tid end vi troede. Det endte med, at der stod to børn og ventede på at vi blev færdige. Vi grinte lidt af det, men det lykkedes til sidst! Vi fik stormet slottet! Vi gik lidt videre og kom til et rum, hvor man kunne læse om nogle skeletter der var blevet begravet på slottet. Der var en touchskærm, hvor man kunne få mere af vide om hvad der var sket med personerne, ved at kører en cirkel over skelettet. Det var virkelig fedt! Det gjorde det også lidt sjovere at lærer om slottets historie.

Efter slottet gik vi mod fængslet, da Minto’s mor havde sagt, at det var værd at kigge forbi. Vi købte en billet, men da der var et kvarter til vi kunne komme ind, så vi gik ud i byen for at finde noget mad. Der var en lille café, hvor Minto købte en scone og jeg købte en banan. Det tog dem evigheder at varme Minto’s scone, hvilket gjorde at vi faktisk kom for sent, men de havde været søde og vente på os. Vi blev lukket ind i fængslet, hvor vi blev mødt af receptionisten, der var klædt ud. Hun spillede konen til en af de første fængselsdirektører. Det var virkelig interessant. Hele vejen igennem spillede hun en rolle, de fleste gange var det som kone til de forskellige fængselsdirektører, der havde været der i løbet af årene, men hun spillede også kvindelig fangevogter og en løssluppen fange på et tidspunkt. Hun var virkelig godt til at skifte rolle. Det var så interessant og overhovedet ikke det vi havde forventet, men det var meget bedre. Da hun var færdig med at vise os rundt og spille hendes roller, kom hendes kollega for at vise os rundt øverst oppe. Der var et par der havde været med rundt, men de havde travlt, så de fik rundvisningen først ovenpå, imens Minto og jeg rendte rundt nede under. Vi fandt nogle kostumer, som vi selvfølgelig iførte os og tog billeder. Vi havde det sjovt! Da parret kom ned, blev vi vist rundt øverst oppe. Vores tourguide var en fyr i tyverne, som havde en meget monoton stemme, men han var vildt sjov! Jeg havde lidt svært ved at finde ud af hvornår han var sarkastisk eller hvornår han mente det, men det var virkelig sjovt!

Han startede ud med at spørger hvor vi var fra, Minto sagde fra området og jeg sagde Danmark, hvor til han svarer at så havde han noget at snakke om. Jeg begyndte at grine, for det lød så sjovt, fordi han sagde det i den der monotone tone og jeg tænkte samtidige at han uanset hvad, burde have noget at snakke om ellers ville det blive en kedelig tour. Man skulle helt sikkert have været der, men han var virkelig underholdende!

Han havde åbenbart en mange gange tip oldefar, der havde gjort et eller andet og som så var endt et sted i Danmark. Jeg kan ikke rigtig huske præcis hvad han sagde og jeg fik slet ikke fat i den by han nævnte. Han talte sygt hurtigt og mit hoved havde lige vænt sig til at tanke på dansk igen, så jeg skal lige ind i det igen. Han vidste virkelig meget om området og fængslet, så det var virkelig fedt at have ham som guide. Han var samtidig også vildt morsom, selvom det muligvis ikke var hans mening af være det. Vi havde det i hvert fald sjovt.

Efter fængslet tog vi over til The Wallace Monument. Det var også virkelig interessant at se. Det var også meget interessant at lærer den rigtige historie, i stedet for kun at kende den historie Brave Heart beskriver. Der var en fantastisk udsigt fra The Wallace Monument og Minto besluttede at vi skulle prøve, at have mig fire gange i et panorama. Det gik meget godt og det var vildt sjovt! Vi gjorde det to gange, for den første gang blev billederne lidt mørke. Det var virkelig underholdende.

Vi vendte snuden hjemad efterfølgende. Vi skulle ud og spise om aftenen, men vi skulle lige gøre os klar først. Vi endte med at komme rimelig sent af sted, hvilket resulterede i, at vi ikke kunne komme ind på den restaurant, Minto oprindelig synes vi skulle prøve. Men det hele endte lykkeligt, vi tog nemlig på en indisk restaurant i stedet, hvor maden smagte himmelsk!

Vi mødtes op med Lauren, der er Minto’s veninde, som hun rejste rundt med, da jeg mødte hende. Det var sjovt at se hende igen. Vi sad på en bar og prøvede vores bedste på at snakke, men musikken var lidt høj, så det gjorde det lidt svært. Da klokken var omkring tolv, blev lyset tændt og musikken slukkede. Det var meget tidligt, men nok meget godt, da både Minto og jeg var lidt trætte. Vi tog hjemad og Lauren og hendes veninde tog videre.

Planlægning

Søndag
Minto skulle til hendes nevø’s 1 års fødselsdag, jeg skulle bare slappe lidt af og planlægge min tur rundt i Storbritannien. Jeg startede dagen med at læse Harry Potter. Minto stod ude i køkkenet og lavede kager. Jeg hjalp hende med at dekorerer dem. Det skulle være kagemonstre, så jeg lavede øjne til dem og hjalp med at give dem en mund. Det var virkelig hyggeligt! Minto tog af sted og jeg lod mig opsluge af bogen, det overrasker nok ikke nogen. Det var en virkelig god bog! Det er manuskriptet de har lavet til en bog, hvilket nogen måske vil finde underligt, men jeg synes faktisk det var lidt fedt og historien er stadig vild god. Det ville dog være genialt at se showet! Det må jeg se om kan lade sig gøre, når jeg er i London.

Efter jeg havde færdiggjort bogen lavede jeg lidt frokost og ryddede op i køkkenet. Derefter begyndte jeg at planlægge min tur rundt i Storbritannien og selvfølgelig lavede jeg alt muligt andet end det. Minto kom hjem ca. ti minutter efter, jeg havde gjort klar til at skulle planlægge min tur, så jeg fik ikke rigtig planlagt noget som helst, men jeg fik da en lille idé om, hvor jeg gerne ville hen. Nåh ja der var jo endnu en dag i morgen.

Mandag
Jeg fik endelig planlagt lidt i løbet af formiddagen. Jeg ville virkelig gerne se Skye, men jeg havde haft lidt problemer med, at få det til at lykkedes, men jeg fik min vilje til sidst og derefter faldt det hele på plads! Jeg var lykkelig. Jeg tog en pause og gik mod Loch Lomond. Det ville gøre mig godt med lidt frisk luft. Jeg gik rundt i et lille stykke tid og da jeg kom tilbage, fortsatte jeg min planlægning. Det tager så meget tid af planlægge! Jeg er virkelig ikke fan, jeg vil meget hellere rejse rundt end at planlægge, men man er nød til at planlægge bare lidt. Jeg synes selv, at det er blevet en rimelig god tur, jeg har fået strikket sammen. Nu må vi se, hvor meget jeg holder mig til planen.

Tot: 2.033s; Tpl: 0.018s; cc: 13; qc: 32; dbt: 0.0296s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb