Blogs from Inverness-shire, Scotland, United Kingdom, Europe

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness October 11th 2019

After breakfast, again at the Isle of Skye Baking Co., we headed back to the mainland on our way to Loch Ness. Rain and heavy traffic slowed us down and we arrived at Urquhart Castle after 11:30, so we decided to come back to it after our cruise on Loch Ness. It turned out we could upgrade our cruise tickets to include a stop at the castle for less than the price we would have had to pay to see the castle. It drizzled a bit as we began our cruise, but cleared shortly after getting underway. We even enjoyed seeing a rainbow as we neared the castle. The castle dates back to 1509 and is now just ruins, but still picturesque. Loch Ness is beautiful. Nessie, however, did not show. After cruising back to our ... read more
Loch Ness
Urquhart Castle from Loch Ness
Urquhart Castle

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Isle of Skye October 10th 2019

We stopped for breakfast at Isle of Skye Baking Company, which had beautiful baked goods including a selection of gluten free. I had a wonderful breakfast of a gluten-free bacon and onion quiche and some toasted gluten free bread with butter and strawberry jam. When we left there, I carried with me the rest of that loaf of bread and two gluten free brownies. From there we drove to Idrigill where we stopped to take some pictures, then on to the fairy glens. The hillsides there were almost corrugated and it was fairy-like. Sara and Helen climbed a couple of the hills, while Faye and I stood in the drizzle and watched. It was charming, rain or no, with sheep grazing around us. We then took a narrow track to Quiraing, which is a ridge in ... read more
Fairy Glens

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Culloden July 15th 2019

Nach einer Woche Wandermodus gewöhnt sich der Körper langsam an den sehr anderen Touristenmodus. Erster Stop des Tages: Culloden Battlefield, wo 1746 Bonnie Prince Charlie den Krieg gegen die Britischen Regierungstruppen verlor. https://de.m.wikipedia.org/wiki/Schlacht_bei_Culloden Es gibt ein Visitor Centre, das auf gegenüberliegenden Wänden die Geschichte vor, während und nach der Schlacht aus beiden Perspektiven erzählt. Das ist eine tolle Idee! Zudem gibt es einen Videoraum, indem man die Schlacht erleben kann. Film läuft auf allen Wänden und man steht praktisch zwischen den Fronten. Auf dem Feld selbst gibt es Gedenksteine der unterschiedlichen Clans und die Truppenpositionen sind mit roten und blauen Farben markiert. Es ist erstaunlich, wie weit die Armeen zuerst auseinander standen und wie weit die halb verhungerten Jacobites nach einem Marsch in Regen und Kälte,... read more
F682C24E-2919-4CBA-A5F2-902D9B567E05.
78C18D18-B149-4DD7-99DA-3485D1A59FD6.
34EA3804-1F1D-4BBD-A971-1785C00E7EE3.

Aufstehen, gemeinsam das wunderbare 2-Gänge-Frühstück (Porridge und dann Cooked Breakfast mit Ei, etc.) von Isabel genießen. Alles wie gehabt, nur dass Lindsay gefehlt hat. Sie ist schon super früh Richtung Südschottland aufgebrochen um den Verkehr zu vermeiden. Wir haben Schlamm von Stiefeln gebürstet und es irgendwie geschafft, drei Koffer und drei Wanderrucksäcke in Lisas Mini Cooper zu packen. Der erste Stop des Tages war Dunvegan Castle (Sitz der MacLeods) auf Skye. https://de.m.wikipedia.org/wiki/Dunvegan_Castle Ziemlich hübsch aber leider viel zu voll mit Busladungen voller Touristen. Nach einer Woche Schlamm und Freiheit nerven mich fremde Menschen in meiner Nähe umso mehr. Der zweite Stop war Talisker auf Skye, wo wir erst auf einer Wiese am Loch bei schönstem Sonnenschein picknickten und dann an einer Führung durch die Whisky Distillery teilnahmen. Da... read more
Picknick in Talisker
Eilean Donan Castle
Inverness Castle

Wie gesagt, kein Blog heute. Komoot hatte 24 km und 1.880 Höhenmeter aufgezeichnet und dann auf 1.200 runtergerechnet. Wir hatten definitiv mehr als das! Der Tag war sehr lang. wieder sehr nass und mega neblig, aber wir haben ihn alle gut überstanden und waren noch eine super leckere Pizza essen. Voller Blogeintrag wird nachgeliefert. ... read more
0B617CDB-4A97-4ACA-98DF-4E726FB29050.
AD56121B-B7EE-4819-93FC-E1F0BA217E1A.
A4800B3D-15E2-4B6E-B3F7-E67468F8DF86.

Porridge. Der schmeckt hier total anders als alles, was man in Deutschland kaufen kann, und er schmeckt super. Ein warmer, wohliger und grundsolider Start in den Tag. Heute war der letzte Tag, an dem ich etwas sehe, ohne mich dafür bewegen zu müssen. Um 10:00 haben wir in Fort William den 🚂 Jacobite Steam Train 🚂 bestiegen. Nachdem ich jetzt zwei Mal in Schottland vergeblich versucht hatte, Tickets zu bekommen, habe ich für diese Reise Monate im Voraus online gebucht. Nach der ganzen Frustration gab es dann auch 1. Klasse Tickets, die gar nicht so viel teurer waren. Wir saßen in unendlich bequemen riesigen Ohrensesseln an einem Tisch für zwei und bekamen mehrmals auf der Fahrt Tee/Kaffee und Shortbread gereicht. So lässt es sich reisen. Ein richtig gemütlicher alter Zug mit Porzellangeschirr, Gardinen und einer richtigen ... read more
The Jacobite at Mallaig Station
First Class on the Jacobite

Sie ist wieder da! Und zwar in Schottland. Zwei Jahre nach dem West Highland Way breche ich zu einem neuen Abenteuer auf. Dieses Mal gibt es den Skye Trail auf der Isle of Skye und noch eine kleine Rundreise danach. Wie schon der West Highland Way, wird auch der Skye Trail mit einem Guide von Thistle Trekking absolviert. https://www.thistletrekking.co.uk/treks/skye-trail/ Vor zwei Jahren sind wir von Glasgow bis nach Fort William gewandert. Heute bin ich diese Strecke mit dem Zug abgefahren und habe viele bekannte Orte wiedergesehen, was zahlreiche wunderschöne Erinnerungen an die Oberfläche gebracht hat. Der schottische Regionalexpress ist wie erwartet top: pünktlich, gratis WiFi, gratis Sitzplatz Reservierung, überall Steckdosen und oft kommt der Kaffeetrolley vorbei. Das Personal ist natürlich auch sehr freundlich. Als in Crianlarich der Zug geteilt wurde, haben ... read more
Schlechtes Handyfoto aus dem Zug 😅
Cookie Dough Sundaes im TGI Friday in Glasgow

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness September 16th 2018

After yesterday’s lunch we were not about to chance breakfast with the hotel cooks, so Tom went out hunting and gathering. He did awesomely well because he brought back an orange juice, some berry flavoured porridge, a cheesy bacon flatbread and a latte! Thank you McDonalds! After brekky we went next door to board our train to the Kyle of Lochalsh. That’s where the train was going and where we had seats booked and selected for but we were getting off at Plockton. So after two and a half hours of travelling through little Scottish villages, request stations (where you have to ask the conductor to stop the train), heather covered hills, wide open moors and alongside lochs, we alighted at Plockton station and enjoyed a leisurely 1 km stroll into the village, giving us a ... read more
388E9875-29AA-49E8-BC2A-8BC6D740A33D.
DAC0493D-8B43-4E0D-AA62-E041D194874E.
9F2F0E1F-65FB-43EC-8127-9A099867EEBF.

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness September 15th 2018

What a day of contrasts! Our hotel in Glasgow, right next to the railway station has such good wifi! We wandered downstairs and found that the brasserie for breakfast that I’d researched is part of our hotel! After a lovely hot buffet breakfast we packed up and headed to the station to catch our train for our 3 1/2 hour trip to Inverness. The train was just a local train with people alighting and joining all along the way. There were some men on their way to Inverness to watch a soccer game - they started on their ales and drank and chatted (getting louder and louder) all along the way. We were chatting to a man who works for Wendy Wu. Wendy Wu tours started in Sydney but HQ is now London. The scenery along ... read more
96F96A2D-70CF-4C55-94C9-F7DAF4C92412.
E5659E7F-AF54-48F7-9D8A-16213E862FB8.
E2F4C171-9F84-4A9E-B6C1-FBCBE38DA6F7.

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire September 13th 2018

As we left the beautiful isle of Skye,even though it was cloudy, misty, hi-50’sF, our next destination: Laggan. This was our ‘wing-it’ B&B that reservations were made Tuesday night. We were pleasantly surprised how nice the accommodations were; cozy, comfy bed, common lounge area, as we visited with other guests, and a toasty cast iron fireplace. Awaiting for us in our room were fresh homemade shortbread cookies. Yum!!! Fiona and Simon were 1st rate owners with a fabulous Scottish breakfast. Earlier that afternoon,we traveled northeast to Newtonmore to stop at the 125 yr old golf course, which would have been challenging to play because of the winds. We shared a hamburger and chips as we visited with the lovely lady who managed the club. What a delight, she even had family in Columbus ! Thursday, was ... read more
Blue sky!!!
5minutes later-cloudy!
Just can’t get enough of the scenery!

Tot: 1.391s; Tpl: 0.038s; cc: 11; qc: 80; dbt: 0.042s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb