Tafelberg, Pinguins en Kaap de Goede Hoop


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
September 11th 2013
Published: July 30th 2017
Edit Blog Post

Geo: -33.9415, 18.4081

Aangezien er zonnig weer voorspeld was, hebben we hiervan geprofiteerd om één en ander te herplannen en vandaag vooral buitenactiviteiten te plannen.
Rond een uur of negen namen we de kabellift naar de tafelberg. Wat we wat onderschat hadden is dat die meer dan 1000m hoog is. Het was daarboven bijzonder mooi maar berekoud, ik schat zo'n 5 graden en koude wind. We hadden ons wat misrekend, ik in mij short en Frieda met sandalen. Na genoten te hebben van het uitzicht, keerden we verkleumd van de kou terug naar beneden waar het zalig was in een lekker zonnetje.

Daarna reden we naar Simonstown waar we op Boulders beach naar de pinguins zijn gaan kijken. Deze keer waren het Afrikaanse pinguins, weer een ander soort dan we in Argentinië en Nieuw-Zeeland hadden gezien. Het blijven grappige diertjes.

Nog wat verder komen we dan in de Zuidwestelijke punt van Afrika terecht : Het kaap de goede hoop natuurpark. Veel speciale planten. Overal op de stopplaatsen stonden er borden : "Bavianen zijn gevaarlijke wilde dieren, gelieve ze niet te voederen". Maar helaas nergens bavianen re zien.

We wandelden van Cape point naar Dias Point, weer vele trapjes en we wandelden nadien naar de top van Kaap de Goede hoop.

Bij het terugrijden had ik warme voeten van het wandelen en ik besloot even langs de kant te stoppen om mijn sandalen aan te trekken. Ik had helemaal niks door maar plots riep Frieda mij in paniek toe dat er bavianen zaten. Ik ben nog nooit zo vlug in de auto gesprongen alles vast gedaan, want naar het schijnt kunnen zij de portieren openen. Ik weet niet waarom, misschien aangetrokken door mij zweetvoeteb maar we waren dus omsingeld door een troep bavianen waarvan er ėėn de duidelijke leider was. Een beetje later waren er nog twee auto's gestopt om te kijken en gingen ze weg, zodat ik terug aan het stuur kon gaan zitten.

We zijn dan langs de schilderachtige Chapmans Peak road terug naar Kaapstad gereden.

Lunch : 2 oceans restaurant, Cape Point. Iets duurder maar heel goed. seafood platter met Kingklip, Crayfish, calamares
Dinner : Balducci's, V&A Waterfront. Pasta
Activiteiten : Tafelberg met Aerial cablecar; Boulders beach pinguins, Kaap de goede hoop natuurreservaat; Chapmans Peak
Overnachting : De Tafelberg Guesthouse

Advertisement



12th September 2013

Zo te lezen is het eten en jullie verblijfplaatsen daar wel in orde. Ja Rudy gelukkig dat Frieda geroepen had, wie weet wat die Baviaan nog allemaal van zin was want dat zag er gene vriendelijke uit.Het is jullie laatste stop zeker, nu nog
wat uit blazen van de fantastische vakantie. En dan op naar het volgende.....Wij zijn al benieuwd naar de foto's.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb