GREENWICH

Published: January 5th 2016

Geo: 51.5002, -0.126236

GUN 8,GUNLERDEN CUMA:
Kahvaltıya geç kaldık bu sabah...

Romen kadın, nerdeyse bize kızdı...Bugün geleli bir hafta oldu..belki bu nedenle şımardık mı ne ?
Kahvaltıdan sonra Turhan ve Nilgün'le aşağıda buluştuk ve yola çıktık...Sağ kulağı soldan göstererek ,bir metro ve iki otobüs değiştirerek Canary Wharf'a vardık...Oradan tekrar tube'a atlayıp Greenwich'e ...
Şehir gerçekten güzel ,sokaklarında başı boş dolaşıyoruz...Suyun kenarı bizi cezbediyor ...
Önce bir Türk lokantasının, net türkçe yazılmış menu 'su önünde çivileniyoruz...biraz daha yürüyüp bir köşeyi döndüğümüzde karşımıza Cutty Sark çıkıyor...1869 yapımı efsanevi ticaret gemisi..1954 yılında müze gemi olmasına karar verilinceye dek eğitim gemisi olarak kullanılıyor...21 May 2007 de ciddi bir yangın atlatmış ve restorasyon çalışmaları halen sürüyor...Dünyada bu türden kalan 3 gemiden birisi ...kabul etmek gerekir ki maazallah bir Whisky markası ve amblemi olarak seçilmese idi, biz şimdi gösterdiğimiz ilginin onda birini göstermezdik...Darılmak gücenmek yok...
Cutty Sark aynı zamanda bir İskoç viskisi...Üretici şirketin merkezi, yelkenli Cutty Sark'ın tezgahlandığı yerden 15 km uzakta olunca, ürettikleri whisky'nin adını Cutty Sark koyalım demişler..1923 yılında üretime başlamışlar...Şişe üzerindeki etiketi ünlü gemi çizeri İsveçli Carl Georg August Wallin. tasarlamış ve 1955 yılından bu yana kullanılmaktadır.Cutty Sark'tan sonra , Greenwich müzesine daldık...Çok hoş,çok eğlenceli ve insanı keyiflendiren bir müze...Bir kere ,dünya'nın
her tarafına Güneşin batmadığı İngiliz imparatorluğu damgasını vuran, bize göre korsan, onlara göre komutanların neredeyse tamamı buradan denize açılmış...
Programa ilaveten ,mütevazı olmakla ünlenen İngilizler, başlangıç meridyenini buradan geçirmeğe muvaffak olmuşlardır..Dünyanın tüm saatleri buraya göre ayarlanıyor...artık anlayın vaziyeti..Aslında Salvatore Dali izin verse imiş, burasını neredeyse evrenin merkezi yapacaklarmış, ama bu kadar ile yetinmişler...Bunun nedeni; meridyenleri İngilizlerin bulmasıdır. Bal tutan parmağını yalar misali, başlangıç meridyeninin kendi ülkelerinden geçtiğini söylemişler.Müzeden çıkıp hafif bir tepeye doğru tırmanmağa başladık..Etraf yemyeşil...imreniyorum...Öğretmenler yine çocukları kapmışlar yeşile yayılmışlar...Tepeye ulaştığımızda , ünlü Gözlemevi'ne vardık.Greenwich Gözlemevi, İngiltere Kraliyet Rasathanesi adıyla 1675 yılında, İngiltere Kralı II. Charles tarafından kurdurulmuştur. Greenwich'te çalışan ilk astronom John Feamsteed'dir. Esas vazifesi yıldızların ve diğer gök cisimlerinin yerlerini tespit etmek ve bu suretle denizcilerin yerlerini daha kesin bulabilmelerine yardımcı olmaktı. 1884 yılından beri başlangıç meridyeneninin bu gözlemevinin üzerinden geçtiği kabul edilmektedir..Meridyen olarak tabir edilen kurgusal çizgilerin merkezi olarak kabul edilen Gözlemevi 0 noktasıdır. Bir başka deyişle buraya,"Uluslar Arası Gün Değişim Yeri"de denilmektedir.
Osmanlı devletinde, saatleri, Ayasofya'nın kubbesinden geçtiği varsayılan ve Arz-ı Halife veya Arz-ı İstanbul olarak adlanırdıkları meridyene göre ayar ederlerdi.1932'de saat, takvim vd ölçüm sistemi değişiklikleriyle birlikte, saat diliminde de uluslararsı bir standart haline gelmiş olan GMT ( Greenwich Mean Time ) sistemi kabul
edildi. Kaptırmışız markayı anlaşılan...Şimdiden sonra ne olur ? bilemiyorum...Gidecek olanlar için söylüyorum ..Sıfır da resim çekmek paraylan...Vermeyeceğim diyorsanız aynı hayali hat aşağı doğru uzanıyor..Orada da resim çekebilirsiniz...Tepe çok güzel ve Londra'ya hakim..Karnınız acıkırsa Boşnak bir kardeşimizin işlettiği büfeden "Hot Dog" alabilirsiniz... Biz illa ki mercimek çorbası içeceğiz diye tutturduk ve Türk lokantasına geri döndük...bu gün yokmuş...kızdık ve Mc Donalds ile bir kontr atak çektik...Bu acıyı belki hafifletir diye Kardeşim ve sevgili eşini ,Picadilly Circus civarında Kahve Dünyası'na götürdüm...Acımız biraz hafifledi...Turhan'lar, Covent Garden'i görmemişler kısa bir tur atıp otele döndük...
Bu gece Queensway'in hiç uğramadığımız tarafına doğru gidelim dedik...Harika bir pub bulduk.Sosis-Patates-Bira üçlemesi ile keyifler yaptık...Her şey iyi gidiyordu...Turhan Aga deneme biralarının arasına armut şırası sıkıştırmasaydı daha da iyi olabilirdi ...Neyse güldük eğlendik ve dönüp yattık...
Her zaman ki gibi günün videosunu hazırladım ...Dilerseniz burada ....

Tot: 0.133s; Tpl: 0.02s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0837s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb