YENI SAFAK

March 2nd 2012
Published: December 29th 2015

Geo: 51.5002, -0.126236

GÜN 01 GÜNLERDEN CUMA:
Liverpool Street 'e varmamız, 45-50 dk sürdü...

Hemen İstasyona girdik ...(Bundan böyle TUBE diye anılacaktır)...

Önce bizim Akbil muadili "Oyster" denilen kartımızı aldık ..

5 pound kart bedeli üzerine dilediğiniz kadar para yatırıyorsunuz ve gezdiğiniz kadar ödüyorsunuz ...

Bizler 5 Pound üstüne 45 yükledik ve selamün aleyküm 100 poundu bayıldık...

Karnımız aç ve Ayşe ile Turhan açken tehlikeli olabiliyorlar ..

Oradan bir sandwichiye daldık ..Karnımızı doyurduk ve "Circle Line" hattına binip "Edgware Road'ta" aktarma ile karşı hatta geçtik aksi halde Circle line adı üzerinde ring seferi bizim ineceğimiz yer Bayswater ve Edgware Road 'ta değişmediğimiz taktirde uzun yoldan Bayswater'e ulaşacaktık..

Bu şekilde iki durak sonra Bayswater istasyonuna vardık ..

Küçük bir soruşturma ile otelimizi bulduk..

Adı New Dawn ( Yeni şafak ) ...

Konumu çok iyi...Odamıza yerleştik ...

İngiliz otel odaları malümunuz pek ufaktır..

Derin nefes almadığınız taktirde fazla bir sorun yoktur..
Valizi bırakıp Turhan 'la alışverişe çıktık..

Yani odaya su,içecek,ufak tefek yiyecek,bisküi vs vs.
Whiteley Alış veriş merkezini görünce ...

daha önce buralara gelmişim .... hemen hatırladım.Resepsiyonda Tayyibin vatandaşı olacak "dindar" kardeşimiz Afganlı Elham görevli..

Derhal empati kuruldu..

TV miz çalışmıyor..olayı üstlendi ve çok sürmeden çalıştırdı...

Elham'ın adını unutmak mümkün değil elbette...
Akşam üstü 18.15 te Tube vasıtasıyla kente ünlü Picadilly Circus ' a indik...

Esas amacımız Hollanda dan buralara bizimle buluşmak için gelen Kızım Deniz ve Damadım Koray ile buluşmak...

Aylar önce, bizim bu tarihte burada olacağımızı öğrenince kızım ve damadım bize sürpriz yaparak Londra'da buluşmayı önerdiler...

Çok sevindik...

Koray sıkı bir bira içicisi ve bira connaisseur'üdür( Bira anlayanı)

Bu nedenle Londra'nın en ünlü publarından biri olan Red Lion'da buluşma kararı aldık...
Mekan hakkında ayrıca bilgi vereceğim ...

Karı -koca Londra'da en çok yapmayı sevdiğimiz şeyler ..

Pub'lara ve Müzikallere gitmek...

Aylar önce kararlaştırdığımız üzere tam 19:00 da Pub' a girdik...

Kızım ve damadım bizi bekliyordu...

Acil hasret giderdik..

Kalabalık kıyamet iğne atacak yer yok ve Pub inadına çok küçük...

Bir yerlere sıkışıp ilk biraları yudumlamağa başladık ..bu pub muhabbeti Turhan'ı pek açmadı..

yorgunluktan olabilir,ama suratı buruştu...Nilgün'ün keyfi yerinde...
Red Lion ya da bir başka deyişle Kızıl Aslan, Londra'nın en müthiş publarından biridir...
Meraklısı için "mutlaka ziyaret edilecekler listesi" nde yer alır...

Birkaç tane Red lion Pub 'ı var...hatta aralarında önemli olanlar bile var ama siz bundan şaşmayınız
adres şöyle ...
2 Duke of York Street, St. James's, London SW1Y 6JP
Pub'a dışarıdan baktığınızda, basit demir işçiliği ve düz tuğla gibi gözükmesine rağmen, içine girdiğinizde şaşırabilirsiniz..

Bizim gibi Cuma günü giderseniz muhtemelen yer bulamazsınız...

Damad sizden önce içeri kurulmuşsa ve siz türkçe konuşmağa başlarsanız etrafınızda bazı İngilizler azalabilir hatta oturacak yer bile bulabilirsiniz...

küçük bir olasılık ama gerçekleşeblir ...aynen bizde olduğu gibi...
İçeride kristal kesme aynalara bakmağa doyamıyacaksınız...

Demokrasi düşkünü İngilizler ,anlaşılan vakti zamanında pek demokrat davranmayarak, işçilerin başka, patronların başka, kapıdan girmelerini sağlamışlar......

maaşallah zaten gül içi kadar bir yer ..

farklı bölümlerde oturarak bira içerlermiş...

Bu durumdan sıkılmayıp, bana da demokrasi dersleri verirlermiş... Orayı geçelim tadımızı bozmayalım...
Meraklısı için bir tanıtım videosu sunuyorum:

/>Biralardan sonra çıktık ve yürüyerek Picadilly Circus' e vardık...

Picadilly adı üzerinde cuma akşamı gerçekten sirk sendromunu yaşıyor...

Ortalık kıyamet...

Yakındaki Aberdeen et lokantasına gitmeğe karar verdik ..

6 kişilik guruplar daha çabuk yer buluyorlar ...bizi acele üst katta bir yere oturttular..
Yemeğimizi neşe içinde yedik ...şaraplarla süsledik...

Garsonumuz parlak bir çocuk en iyi arkadaşının İstanbul'lu olduğunu söyledi ...

Biz arkadaşının cinsiyetini sormanın kibar olmayacağı düşüncesiyle fazla üstelemedik...

Sadece istanbul'a gelmesinde fayda gördüğümüzü kendisiyle paylaştık...

Yemekten sonra çocuklarımla, Picadilly de vedalaştık..

Yarın buluşacağımız Pub'ı saptadık ve bizler Otelimize döndük...
Londra için anlatacaklarımız bitmez ama her sayfada biraz bilgi vermeğe çalışacağım...

Londra dünyanın en önemli iş ve finans merkezlerinden biridir.

Yaklaşık 8 milyonluk nüfusuyla AB'nin 2. kalabalık kentidir.

Bağlı yerleşim birimleri ile birlikte (Greater London) nüfusu 12-15 milyondur. Km²'ye 4.600 kişi düşmektedir.Commonwealth döneminde yediği hurmalar yüzünden ,Avrupa'da en fazla beyaz ırk harici insanın yaşadığı şehirdir.

300'den fazla farklı dil konuşulmaktadır.

Metro'ya (Tube) bindiğinizde Hindistanda mıyım ,pakistanda mıyım ? diye etrafa endişe ile bakmanız doğal karşılanmaktadır ...

Uluslararası turizmin kesişme noktasıdır.

Dünyanın en kalabalık hava trafiği, Londra hava trafiğidir.

5 adet uluslararası havaalanı bulunmaktadır.

Bunların en büyüğü Heathrow'dur.

Heathrow dünyanın en fazla uluslararası yolcu taşıyan havaalanıdır.

Londra Büyük Şehri, Londra Şehri (City of London) , Westminister Şehri ve 31 metropoliten-Londra-bölgesinden oluşur.

Yeşili bol olan bir şehirdir.

Londra'da 143 adet kayıtlı park ve bahçe vardır. Thames Nehri şehri ikiye böler.

Devamı ...yarın ...
Günün kısa bir
videosunu alta ilave ettim...

Tot: 0.441s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 44; dbt: 0.1783s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb