4. DEN

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London
May 22nd 2015
Published: December 13th 2017

Geo: 43.6557, -7.35796

A je tu další den, který možná poskytne mnoho nových zážitků. Na vyhrabání se z teplé postele do studeného rána či vypití zeleného čaje z mikrovlnky si již začínám zvykat. Venku nás zrovna teplý vánek neovanul, ale při šlapání do kopce ke škole jsme se zahřály. Jako první na nás čekala "filisofía". Nerozumím tomu ani v češtině, natož abych vymýšlela názory ve španělštině. Naštěstí profesorka byla opravdu příjemná a některé výrazy jsme pochytily (například teď už vím, jak se řekne "ctnost" a "rozum"😉. Poté následovala volná hodina, kterou jsme chtěly strávit v knihovně (samozřejmě pilným studováním), ale Španělé jsou hluční i tady...ani knihovnice na ně se svým "pšššt" nestačila. Začala jsem číst Rub a líc od Voskovce a Wericha, protože přece jen mám ještě jednu povinnost do české školy - čtenářský deník. Nicméně stejně mi chce dát dvojku na vysvědčení, takže jí asi tak maximálně pošleme email s fotkou moře se slovy, ať si užije prázdniny... Poslední hodina byla angličtina, kde jsme si akorát zopakovali látku z předchozího dne, poněvadž přišla na řadu jiná třída, než ta včera. Je opravdu zajímavé vysvětlovat si anglickou gramatiku ve španělštině - to se mi opravdu zamlouvá. Musím přiznat, že už nám mluvení po pár dnech začíná jít a rozhodně se nestydím za svoje chyby - přece nikdo není dokonalý.
Škola nám brzy skončila, a tak jsme vyrazily na další obchůzku (ano, stále je, co objevovat v Burele...). Nohy nás vedly na místní trhy, přesněji bleší trhy. Sice jste občas mohli narazit na ovoce či pořádný kus šunky, ale spíše jste mohli vybírat mezi teplákama Adidas či kalhotky Calvin Klein (už chápu, proč mají všichni tak "značkové" oblečení..).
V půl třetí jsme se šešly doma se sestrou na oběd, která úspěšně složila všechny zkoušky (výsledek se dozví až po velké fiestě v úterý, nicméně z toho má dobrý pocit, takže si může oddychnout a pak hurá testy na vysokou). Špagety v nás zmizely během pár minut, takže bageta, jež Španělé přikusují ke všemu, přišla tentokrát i mně vhod. Na odpoledne jsem byla domluvená s Claudií - další španělská sestra, jež mě před dvěmi lety navštívila i v Praze. Vyzvedla mne s malým zpožděním a hnedka radostně vyprávěla, jak se dostala k novému mobilu (ještě včera měla polorozpadlý samsung a teď se na mě usmíval stříbrný IPhone 6...). Mluvily jsme spolu španglicky, což mne opravdu bavilo. Vzala mne na oblíbenou pláž "Aeroura" těsně vedle Burely (jako lenoši jsme jely autem). Je mnohem hezčí než ta, od které bydlím kousek já (údajně slouží spíše pro psí "účely"...). Dokonce jsme narazily na opalující se pár! Svítilo sice sluníčko, ale foukal studený vítr a bez bundy bych rozhodně nevyšla (i otužilá Claudia nevěřila svým učím). Poté mi ukázala svojí nejoblíbenější pláž "A Marosa" na druhé straně Burely. Vede k ní krásná cesta podel moře (na běhání jako stvořená - už se nemohu dočkat, až jednou nasadíme tenisky). Slovy se ta podívaná nedá moc dobře popsat, škoda že to nemůžete vidět na vlastní oči... Udělaly jsme povinné selfie u vody a opět jsme nasedly do auta. Vyzvedly jsme její mamku, jež se nedávno stala babičkou, což ale svou vizáží nechtěla připustit (nechala si ostříhat své krásné kudrnaté dlouhé vlasy na nagelovaného ježka a završila to piercingem v nose...). Vzaly mne do místní moderní kavárny, kam po chvilce dorazila i starší sestra Claudie se svým dítětem. Dvouměsíční Oliver měl stejný účes jako jeho babička a pěkně baculaté tvářičky (samozřejmě "muy cariñoso"😉. Příští týden jsem pozvaná k nim domů na večeři (ještě že pro ně mám jedny kolonády). Domů jsem se vrátila na osmou a mamča mi oznámila, že bude tortilla de patatas. Jásala jsem! Konečně ochutnám snad nejtypičtější španělský pokrm! Příprava se trochu protáhla a já už nedočkavě okusovala talíř. Nakonec jsem se bála, že přece jen brambory v omeletě znějí strašidelně, ale zklamaní se nekonalo! Que rico! Maminka mne ujistila, že do mého odjezdu se toto jednoduché jídlo naučím připravit také (takže se radujte...). Najedla jsem se do sytosti (opět pečivo nechybělo) a se sestrou (mimochodem jmenuje se Lara) jsme začaly hledat film. Nakonec jsme k němu nenašly španělské titulky, ale angličtina stačila. Už se mi zase zavírají oči - "buenas noches" y "sueños dulces".

PS: Autorka se omlouvá za případné pravopisné chyby, které se mohou objevit v jejím skvělém deníku, ale většinou to smolí večer a spí u toho. Nicméně chce, aby její milovaní v Praze věděli o tom, co každý den "vyvádí".

Tot: 0.109s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0125s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb