2.den - Prechadzka po Londyne, zapas FC Brentford vs Peterborough


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London » Richmond
November 26th 2013
Published: November 29th 2013
Edit Blog Post

Ako som uz spominal spanok uplne paradny az ku koncu som a prestahoval na druhu lavicku bo na povodnom mieste zacalo dako moc fukat asi za to mohli instalateri vianocne vyzdoby.

Este raz letisko v budapesti zatvaraju o 22/45 a otvaraju o 4/15, mam na mysli miestnosti za security controlov, pred nou je otvorene non stop ale myslim, ze tam nebude take pohodlie a klud aky som zazil.

Zostavalo mi uz len cakat kedy vyhodia moju gate a pobrat sa k nej, zatial som sledoval prechadzajucich ludi. Gate nahodili asi 45.min pred odletom.

Na colnici bez problemov i ked si colnik dost prehliadal moju obcanku ani nevim preco som mu nedal pas, bolo by to asi o 25 sekund rychlejsie. Nasledovala potom uz nicim nerusena cesta ku gate, prakticky som isiel s davom, vsetci co isli sli mojim letom.

Pred gatom prilozenie letenky k citacke, ta mi dala zelenu a sup ho chodbou do hangaru kde uz vsetko monitorovali pracovnici ryanair. Fakt demencia, hangar mat mimo letiskovej haly, bola tam riadna kosa. Tu boli dva rady, normal a priority, jedna panicka sa strcila do priority aj ked mala normal, chlapik jej to hovoril no nedala si povadat, tak si na nej zgustli a dali jej zaplatit nadrozmernu prirucnu batozinu. Do tej klietky fakt hocico nevleze. Inak to moc ani nepozerali.

Naposledy co som letel s ryanorm tak na boarding pasu bolo aj miesto sedacky, cul nie, kto skor prisiel ten skor mlel. Usadil som sa skoro vzadu pri okne , lietadlo bolo skoro plne. Problemy s uskladnenim par prirucnych batozin, bo je zima, ludia nosia aj kabaty a tie sa jaksi uz nezmestia do odkladacieho priestoru.

Let v pohode az na pristatie, to bolo najtvrdsie ake som kedy zazil, keby som neni pripasany asi vypadnem zo sedacky.

Opat nas nechali vystupit na plochu a potom uz klasicky smer hala, pasove a bus. Na pasovom bolo milion ludi, nastastie som si vsimol, ze existuje zvlast vystup pre ludi co maju biometricke pasy, tak som otestoval, ziadny problem. Len sa bolo treba postavit na znacku, dat nacitat pas, nechat sa odfotit a clovek bol za minutu vybaveny. Fakt tu to islo rychlo.

Jaj este ako sme isli k pasovemu ,tak nas cestou odchytavali rozne bus spolocnosti, ja som uz listok mal, za 2libry, super cena,skoda, ze nebola ani taka nazad.

Letisko sa mi po opusteny zony zdalo neake male ale bol to len klam, ked som isol nazad uz bolo este mensie s milionmi ludmi,sa nedalo ani hybat ale to az neskor.

Do odchodu busu mi ostavali este 2.5 hod, tak som si dopisal dennik, pocital knihu ,ztensil svoje potravinove zasoby a relaxoval. Samozrejme nesmela chybat navsteva zachoda a tu zistene, ze tecie iba tepla voda, takze docapovanie vody nehrozilo.

Asi pol hodinku pred odchodom som sa vybral k zastavke easybusu, vsetko je pekne znacene, tak nebol problem. Problem bol iba so samotnou spolocnostou. Najskor tam dosol bus co mal odchod 11/00, dosol na cas. Lenze ja a este dalsi ludia sme mali odchody na ine terminy, jasne, ze nas nezobral a siel prazdny. Potom prisiel bus o 11/15, tem mal planovany odchod o 10/50, takze dost meskal. Najskor tiez nikoho nechcel zobrat no nakoniec nas vsetkych zobral. Polku cesty som prespal. Vodic isiel jak blazen, povodil nas roznymi ulickami aby sa povychybal zapcham. Vyhodil nas na bakeer st. easybys su minibusy nie klasicke busy

Po vystupeni a mensej dezorientaci, co mam vzdy ked ma vykopnu na novom mieste, som sa pobral do metra kupit oyester kartu. Bohuzial nevidel som nikde okienko tak som nekupil. Do GPS som nahodil trasu k zel. stanici Richmond a vydal sa 15km pochod resp 3 hodinovy.

Zacal som v znamej stvrti notting hill a potom som sa uz tulal roznymi ulickami, nazvy nemam sajnu ale isto tam neboli ziadny turisti. Ulicky bolo fajnove tiche miestecka. Kazda ulicka mala svoj vlastny styl t.j. radova vystavba vsetko rovnake, dalsia radova vystavba ale uz odlisny styl.

V jednej stanici sa mi podarili kupit nestastna oyester karta, dobil som za 15l ,vratna zaloha je 5l.

Asi 10.min pred cielom posielam sms CS martinovy,ze sa uz blizim, davam mi instrukcie kam si mam kupit listok resp.vystupit.

Vchadzam do stanice, pipam kartu, ukazje mi to kredit 15l. Pohoda. Este si kontrolujem ci idem dospravneho vlaku, chlapik mi to potvrdil. Vystupujem o jednu stanicu dalej. Pipam kartu, naskakuje 5.6l, cul nevim ci tolko stala cesta abo ej to zostatok,sa mi to volako nezdalo ale nevenoval som tmu pozornost a siel na dohodnut miesto na stanici Twickenham. Opat stresy, hladam sedeho vw, vidim len sede audi,ze by si pomylili svoju znacky. Bo martin ma nejde vyzdvihnut ale jeho zena, od zeny clovek musi ocakavat vsetko. No nezmilila si znacku, este bola na ceste.

Nastupujem do auta a ide sa do bytiku. Byvaju v share domceku, hore s vlastnym vchodom su jedny a oni su dole. Ako klasicky 2 izbak + mini zahradka. S Martinovou zenou debatujeme o vselicom ale hlavne o cestovani, oni uz cestuju od 19,to boli v cine,aby sme boli v obraze je im okolo 50,tak toho maju pochodeneho habadej.

Po stenach maju paradne fotky co pofotili na svojich cestach, vypada to paradne.

No martin furt nechodi a zena uz musi ist prec, chodi hravat bedminton. V minulosti bola aj v klube a hrali ligu ale kvoli financiam to vzdala, musela platit 100l/ mesacne.

Na veceru chysta zeleninovu polievku. Rozmixovala mrkvu, na poziadanie dala jednu chili papricku a este neaku zeleninu. Som zvedavy ake to bude ked sa vratime z futbalu.

Co som si vsimol dost ludi tu beha, bicykluje. Beh v meste ale nechapem, aby som behal medzi autami, fakt super pre pluca.

Po pol hodine co som ostal sam prichadza martin na byciklu, hadze sprchu a padime na futbal. Povodne sme mali ist vlakom ale nestihame a ideme autom. Tam sa mame stretnu s jeho otcom.

Auto parkujeme pri pube, hned ho aj navstevujeme, davam si neake 4 percentne anglicke pivo, vobec mi to nechutilo. Po pive uz smer stadion.

Hosti ma prist okolo 800ks, nikde ziadny policajti, max co som naratal bolo 10. V klasickom obleceny, reflexny kabat a cierna capica.

Pri stadione je este kopa pubom plnych fanusikov. Normalne sa mi to lubi.

Kupujem si listok a sou moze zacat.

Na tribune sa zoznamujem s martinovym otcom, mega fanusick FC Brentford a dalsimi jeho kumpanmi. Cela jedna tribuna je plna pernamentkarov. Nastastie neprisli vsetci,tak som sa tam vtesnal. Na zapase bolo okolo 6000 ludi a to je lige one, teda druha liga. Atmosfera bola fajnova. Raz hucala jedna tribuna potom dalsia resp spolu. Parada. Hra bola rychlejsia nez u nas a aj tvrdsia. Hosti trenoval syn alexa fergasna. Trochu nervak ale to iste sa da povedat aj o domacom trenerovy. Cely zapas stali na nohach a hnali svojich dopredu. Zapas po dramatickom priebehu nakoniec skoncil 3-2 pre domacich.

Rychla rozlucka a zrychleny presun domov aby sme sa vyhli kolonam co boli po zapase.

Dosli sme naraz aj so zenou, ta nam prihriala kasovitu mrkvovu polievku,dala nam k tomu maslove bulacky a pivo. Opat anglicke ,ktore mi nechutilo.

Buduci rok mozno martin dojde aj s kamosom z prahy na velke derby do ba.

Po jedle sprcha, bolo treba cakat asi 5 min kym sa spusti tepla voda, a spanok.

naklady (1 euro = 0,82 libry)

oyester karta - 15l kredit + 5l zaloha
vstupenka na futbal - 23l

foto
http://min.us/mIPSGeJ6SiH16

Advertisement



Tot: 0.691s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 36; dbt: 0.4764s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb