3 tips die je bezoek aan Londen specialer maken


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London » London City
October 8th 2012
Published: October 8th 2012
Edit Blog Post

Ik hoor je al denken: “Nog een artikel over wat ik zeker moet zien als ik Londen bezoek. Ik weet het ondertussen al hoor!”. Wel, dat is net wat ik ook dacht toen ik Londen bezocht met mijn map vol informatie en bezienswaardigheden in de wereldstad. Ik had het echter grandioos mis.

Ben je net als mij iemand die niet altijd de meest publieke en gekende musea of bezienswaardigheden opzoekt (genre Big Ben, Buckingham Palace of Harrods)? Overnacht je dan wel in een standaard hotel in Londen centrum om de prijs te drukken maar wil je toch de typisch Londense stadssfeer opsnuiven? Volg dan even mee met deze kleine en minder bekende bezienswaardigheden of ervaringen die je wat mij betreft absoluut moet meegemaakt hebben.

Prachtig, dat is deze stad zeker maar heb je Londen ook al eens van bovenaf bekeken? Dat kan je het best doen vanuit restaurant Babylon waar je van een gastronomisch menu kan genieten terwijl je volledig wegdroomt bij het prachtige uitzicht van 'London by night'.

Zoek de Bobby! Het Londense straatbeeld loopt vol met Bobby's (Britse politieagenten, voor degene die nog niet mee was). Zorg dat je tijdens je bezoek minstens één gespot hebt.

Een typisch Brits fenomeen zijn hun uitgebreide ontbijten. Ik raad je aan om niet in een fancy breakfastbar je ontbijt te nuttigen maar toch één keer een stevig Engels onbijt in volle ochtendglorie achter je kiezen te malen.

Als je kiest uit één van deze hotels in Londen, kan je gemakkelijk in het centrum verblijven voor een aanvaardbare prijs zodat je tijdens je verblijf ook het bruisende nachtleven kan beleven.

Heb je zelf tips, ideeen of plaatsen waar je zeker in Londen moet geweest zijn om het echte stadsleven te ervaren? Feel free to share! Dan heb ik binnenkort weer een reden om terug te keren naar wat ondertussen een van mijn lievelingssteden is geworden.

Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 42; dbt: 0.0273s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb