Do we have to choose?

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Hope Valley
September 7th 2011
Published: September 9th 2011

Twee weken verlof en we konden niet kiezen waar naar toe of welk soort klimmen? We besloten er een mix van te maken, maar het weer besliste anders. En wij ook..

We startten onze trip met een volgeladen auto richting the Peak District, UK. Na amper 3u slaap, werd het een vermoeiende rit. Maar eurotunnel kennen we door en door. Wachttijden, wat zijn dat?
Rond 10u ontbeten we in de Outside in Hathersage. Om 11u stond onze tent recht en reden we recht naar Stanage. Klimmen...

Het deed deugd om uit te waaien op de lange ridge. Zo'n prachtige omgeving. Elke keer voelt het aan als een beetje thuiskomen. Erik klom de ene na de andere route op kop en lachtte.... Was lange tijd geleden dat ik hem zo had gezien. Was hoogtijd.

De volgende dag mikten we tussen de regenbuien door. Af en toe zelfs hagel. De temperatuur zakte akelig. Maar door weer en wind hielden we vol. Uiteindelijk stonden we drijfnat aan de auto, maar leuk geklommen op Burbage North.

Dinsdag was een heavy rain-day. We hingen een beetje rond, deden verschillende winkels en vierden onze 9 jaar huwelijk. Wat gaat de tijd toch snel. Om 17u30 's avonds snelden we nog naar de rotsen. Er was een opening in het slechte weer voor enkele uren. We maakten er volop gebruik van. Burbage South, het voelde niet echt zuiderlijk. Felle windstoten maakten het extra gezellig om uit te klimmen. De muts te ver over mijn ogen en de kraag van mijn vest te hoog, probeer maar eens iets te zien. Erik die me uitlacht, terwijl ik me vastklamp aan de enige twee grepen op de rand. Echt om te gieren...
Beste uitspraak ever; "Nele, steek die tuber op!" Ik wil wel snel zijn, maar sommige dingen hebben soms meer uitleg nodig.

De volgende dag gaven we ons gewonnen. Het weer koos voor ons. Ik bookte onze eurotunnel een dagje vroeger terug en we vertrokken.

De planning om direct door te rijden naar FB, kwam ook in het water. Dat water had zich trouwens onrustbarend opgehoopt in mijn hoofd. Tijd om naar huis te gaan en uit te zieken. Planningen zijn er om aangepast te worden ten alle tijden. Dus kiezen wij?

Hopelijk komt er nog een leuk vervolg. Wij hopen het alvast....

Tot: 2.276s; Tpl: 0.061s; cc: 15; qc: 36; dbt: 0.0409s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.3mb