DOWNLOAD

Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Derby
June 15th 2010
Published: June 15th 2010

Torsdag d. 10/6
Mariam ankom til London kl. 15 og vi tog sammen toget til Derby. Vi gik rundt der et par timer, fik noget mad og ventede på at John kom. Omkring 19.30 mødte vi John og kørte ud til Donnington Park, hvor Download bliver holdt. Vi var heldige og fik plads til vores telte i Black Camp som var forholdsvis tæt på scenerne. Download er bygger op med camps opkaldt efter forskellige farver, The village, som er boder og forlystelser og så Arenaen som er scene området.

Fredag d. 11/6
Vi startede med at se Unearth, et metal band der efter min smag var lidt for meget skrigeri, og lidt ligegydligt. Bagefter så vi Anathema som spillede mere melodisk dystert musik og var faktisk ok fedt. Så så vi Killswitch Engage, jeg kendte dem ikke og de er nok ikke et nyt yndlingsband men var faktisk ok. Om aftenen så vi Them Crooked Vultures, og selvom jeg ikke er så stor fan af deres musik, kan jeg ikke benægte Dave Grohls talent på trommer, så det var faktisk meget underholdende.
Aftenen sluttede af med AC/DC som havde taget deres egen scene med!! Fuldt udstyret med et rygende tog
mig og Johnmig og Johnmig og John

ved indgangen til The Village
og oppustelig Rosie dukke! Det vildt fedt, især da de spillede TNT og You shook me all night long. Sceneshowet var vildt, de havde fyrværkeri og en platform ude på runway'en der steg op mens guitaristen stod på den og spillede solo. Det var også ret underholdende da guitaristen Angus Young strippede til han tilsidst kun havde boxershorts på med AC/DC skrevet på røven.

Lørdag d. 12/6
Først så vi Finger Finger Death Punch. Forsangeren er lidt af en drengerøv, men det var rimeligt sjovt da han fik publikum til at hoppe over hegnet og kom ned til dem og sagde hej, for derefter at få af vide, at de kun måtte spille en mere sang, ups. Men deres sidste sang blev The Bleeding så jeg var glad.
Nåede lige at se sidste del af Lamb of God, de skriger for meget til min smag, men de lavede kæmpe Circle pit/ Wall of Death hvilket var rimeligt sygt at se.
Senere på aftenen så vi Deftones og det var mega fedt. Lyden var god og alting fungerede.
Aftenen sluttede af med Rage against the Machine som selvfølgeligt leverede en virkelig festlig og bouncy koncert. Publikum var helt vilde og
Mariam og migMariam og migMariam og mig

ved indgangen
det var tydeligt at de gik helt amok oppe i pitten. Var genialt at høre Killing in the name of sunget af 100.000 mennesker.

Søndag d. 13/6
Sidste dag startede med Dommin kl. 11 om formiddagen. Lidt for tidligt, men var det værd for var de var rigtigt fede. Senere hørte vi Slash som havde taget Miles Kennedy med som sanger, og det var fantastisk. Han spillede både hans nye sange, en enkel Velvet Revolver sang og Paradise city og Sweet child of mine. Personligt vil jeg hellere høre Myles Kennedy sunge Guns N' Roses sange, end vente på at Axl Rose skifter tøj! Synes han klarede det virkeligt godt.
Vi tog hen og hørte Billy Idol senere, men desværre begyndte det at regne, for første gang i den weekend. Vi blev nødt til at søge ly i bilen, hvor vi sad og fik et par øl og fik varmen. Da regnen stilede af gik vi ned i teltet og fik gummistøvler og plastik-sække på😊 Og så op og se Stone Sour.
Stone Sour var helt fantastiske, Corey Taylor er virkeligt god til at få publikum med. Han sang Bother og var lige ved at græde, da han dedikerede
JohnJohnJohn

foran hoved-scenen og AC/DCs scene (til venstre)
den til Slipknots bassist Paul Gray der lige er død. Men bagefter sagde han, at nu han lyst til at smile, så han lærte publikum en virkelig kikset dans vi skulle danse med ham i omkvædet af den næste sang. Han fik også en af kamera mændene til at samle nogle hatte op, der var blevet kastet op på scenen, og spillede resten med pels hue på mens guitaristen havde en sombreo på😊
Tilsidst så vi Aerosmith, som afsluttede det hele på den store scene. Det var ok fedt, men ikke noget i forhold til AC/DC og Rage against the machine. Der var lidt for lange soloer, men selvom Don't Wanna miss a thing er lidt cheesy så var det meget fedt at høre dem spille den live og se lyset fra alle lighterne og mobiltelefonerne.

Alt i alt en helt fantastisk weekend:D

Mariam og migMariam og mig
Mariam og mig

Foran scenerne

Angus Young

Brian Johnson

Angus Young stripper

Rosie dukke

18th June 2010
Mariam og mig

Ahhh glæder mig til vi ses igen :)

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb