Verjaardagsperikelen?

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Castleton
April 17th 2011
Published: April 18th 2011

Elke reden om te feesten is voldoende. Deze verjaardag wilde ik terug naar de UK; Hathersage, Baslow, Castleton, ... Een streek waar mijn hartje zich vrij en blij voelt.

Op mijn verjaardag zelf vertrokken we om 2u30 richting Calais. Onze auto had pas een onderhoud gehad en in hun haast waren ze de koelvloeistof vergeten aan te vullen. Gelukkig hadden we dit snel verholpen.
We misten in Calais de trein door op 'standby' te wachten tot het billboard aangaf om in te schepen. Veranderde het billboard toch zeker niet! Een uurtje later waren we toch op weg. Op de Londense ring reden we een beetje te ver. Door al de weg-werkzaamheden moet je extra goed opletten.

Gelukkig verliep de rest van onze 4-daagse trip zonder noemenswaardige problemen. En we genoten van het klimmen. Mijn eerste dagje buiten was de beste van allemaal! Verschillende prachtige juweeltjes geklommen. Zowel in Stanage op verschillende lokaties, als in Baslow.....
De paraseilers waren af en toe wel enerverend. Ze kwamen soms wel heel dicht bij de rotsen.
Maar de schaapjes met hun kwispelende lammetjes stonden vrolijk in de velden. Een soort fazant-kip maakte continue geluiden, een leuke achtergrond-muziek! Zelf een kleine hermelijn kwam langs gespurt.
Elke keer weer genieten wij van de ver-gezichten en de prachtige omgeving.

Natuurlijk ook leuk gewinkeld in 'The Outside' en 'The Square'.

Elke morgen en elke avond deden we een ander eethuisje aan, zoals; het volledig gerenoveerde 'The Little John Inn', ' The Olde Chesshire Cheese Inn', 'The Outside', 'The Lady Bower Inn' en nog enkele andere leuke plekjes.
We genoten volop en ik vooral op zoek naar eten zonder te veel vet of frieten. Erik kreeg zelfs ergens een ontbijt met chips. De combinaties zijn soms hoogst eigenaardig te noemen.

Onze B&B was ook een avontuur op zich. Na een lange zoektocht toch gevonden. We reden heel de straat door en we zagen het niet. Een klein huisje vanuit 1800! We hadden beter moeten weten....
De vloeren en de muren liepen nergens recht. Ik werd er zeeziek van. Het bed maakte veel lawaai bij elke beweging. De douche was een pieze-wiete-watertje en de vermaler achter de wc-pot maakte hels kabaal. Een avontuur op zich....

Nog hartelijke dank voor alle gelukkige wensen. Dank je!

20th April 2011
Kwispelende staartjes ....

joepie, jullie zijn terug; Mooie foto's!! dikke zoen: Loentje meloentje, Nori knorie

Tot: 3.892s; Tpl: 0.055s; cc: 16; qc: 50; dbt: 0.0517s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb