Hvor meget kan jeg se på to dage?

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Bristol County » Bristol
September 21st 2016
Published: December 6th 2016

Tre byer på en dag

Jeg skulle til Bristol i dag, men inden da, havde jeg et par andre steder, jeg gerne ville se. Det handlede lidt om, at få udnyttet mit tog pas, så meget som muligt. Jeg startede med at tage til Salisbury. Jeg ville gerne se Stonehenge. For mig, ligesom så mange andre, er Stonehenge et must, når man er på rundtur i England. Jeg fik lagt min bagage af på en pub og så tog jeg tour bussen ud til Stonehenge. Landskabet på vej derud, var helt fantastisk!

Der var vildt mange mennesker ved Stonehenge, en del flere end jeg havde regnet med, da det ikke længere er ”ferie” tid. Grundet at der hvert år kommer så mange, så må besøgende ikke længere komme helt tæt på stenen. Det er kun nogle enkelte med særlig tilladelse der for lov til, men det sker vidst rimelig sjældent. Det er et meget fascinerende sted og jeg finder det interessant at man kun kan prøve at gætte sig til, hvad det er blevet brugt til. Der er mange forskellige forslag, men der er ikke nogen af dem der kan bevises med sikkerhed.

Efter jeg havde gået rundt om Stonehenge og jeg havde hørt de forskellige teorier, tog jeg tilbage mod Salisbury, med et enkelt stop på vejen. Der er en ruin af et slot, ikke så langt fra Stonehenge, som jeg også havde købt indgang til. Det var et virkelig flot område og det var spændende at gå imellem ruinerne. Der var ikke særlig meget af slottet tilbage.

Det sidste stop i Salisbury, blev deres Katedral. Jeg gik ikke ind i den del hvor Katedralen var, da jeg blev lidt skræmt over dem der stod foran indgangen. De så ikke særlig venlige ud. Det hedder sig at indgangen er gratis, men at de anbefaler en donation på £7. Det var bare lige lidt over mit budget for katedraler.

Efter at have set katedralen, tog jeg mod Bath. Jeg ankom i Bath omkring seks tiden og da jeg var rimelig træt valgte jeg for en gangs skyld at tage med hop on hop off bus. Det var meget sjovt og det var en hurtig og let måde at se Bath på. Jeg mener at det var Dronning Victoria, der havde sin første royale åbningstale i Bath. Hun havde åbenbart ikke været særligt overvældende klædt på, hvilket en journalist valgte at påpege. Det endte med at hun svor, at hun aldrig ville vende tilbage til Bath, hvilket hun heller ikke gjorde. Der var endda en gang, hvor hun kørte forbi i tog, hvor tog personalet trak gardinerne for, så Dronningen ikke kunne se Bath, men så Bath heller ikke kunne se hende. Lidt fjollet, men hun var jo Dronningen, så hun kunne vel gøre hvad hun ville.

Rundturen af Bath tog ca. en time og derefter tog jeg endelig mod Bristol. Jeg skulle bo hos endnu en vært fra Couchsurfer, så jeg skrev til ham, at jeg var med toget. Jeg tog en bus ud til hvor han bor, hvor han samlede mig op fra busstopstedet. Rigtig flink og er du gal han snakkede mere end mor og jeg tilsammen. Han havde rigtig mange interessante ting at fortælle, men jeg var allerede lidt ør i hovedet efter den lidt lange dag. Jeg fik et værelse helt for mig selv, hvilket var meget rart.

På opdagelse i Bristol

Jeg blev sat af på en meget interessant gade i Bristol. Jeg startede med at få lidt morgenmad på en sød lille café. Jeg valgte at sidde udenfor, da vejret var skønt. Der sad også en anden gæst. Vi faldt i snak og han fortalte om de forskellige steder jeg skulle se i Bristol. Han kom også med forslag til steder, jeg skulle besøge i Barcelona, når jeg ender der om nogle måneder. Det var en god start på dagen. Jeg tullede egentlig bare lidt rundt i byen og fik en fornemmelse af atmosfæren.

Senere på dagen mødtes jeg op med min vært igen og vi tog hjem og fik lidt aftensmad. Bagefter tog vi ud til et virkelig smukt område, som han altid viste hans gæster. Det havde været en lang dag, hvor jeg havde fået gået en hel del, så jeg var rimelig træt og jeg skulle rimelig tidligt afsted dagen efter.

10th December 2016

Smukt
De der sten er altså imponerende og de små fortidshjem AMAZING

Tot: 2.511s; Tpl: 0.05s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.0435s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb