LUCERNE DURAGIMIZ


Advertisement
Switzerland's flag
Europe » Switzerland » North-West » Lucerne
March 4th 2011
Published: November 29th 2014
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

BERGAMO-LUCERNE


Geo: 47.0457, 8.30824

GUN 1 GUNLERDEN CUMA


Dediğim gibi seyahat başı acemilikleri çabuk atlatıp yolumuza girdik.
İlk başta Como'ya varacağız fakat buraya giden minimum 3 yol var.
Birisi Milano üzerinden ,
Diğeri Lecce üzerinden... ikisi de yolu uzatıyor .
Biz, ara yoldan gitmek istiyoruz ve NERMİN'in (GARMIN GPS) kendi kafasına göre gitmesini istemiyoruz.
Rahat bir yolculukla önce Como 'ya sonra da Otoban'a vardık.
Nermin buna ayarlı olmadığından her şeye pratik olarak itiraz etti .
Sallamadık... bildiğimiz gibi devam etik.
Daha önceki seyahatlerde Nermin 'i ne zaman dinleyip ne zaman dinlemeyeceğimizin antremanını çok yapmıştık.
Chiasso'da geçen yıl kendime lanetler yağdırdığım İsviçre hududuna vardık.
Ayşe aç ve acıkınca çok kötü şeyler yapabilir !.
Onu doyurmak için hudutta bir şeyler aldım ve bir de 29 E bayılarak İsviçre geçiş pulu aldım.
Bu İsviçre milletini zaten sevmem
hele bu araç pulu hikayesinden sonra hiç sevmez oldum.
Efendim hikaye şöyle:
İsviçre karayollarını kullanıyorsanız ister bir saat kullanın isterseniz bir yıl kullanın sizden bir yılın parasını alıyorlar.
Kısacası Ali kıran baş kesen konumu...
Tavana tebeşirle çay parasını yazan kahveci yamağının dediği gibi "gezseydin efendim " diyorlar.
Ben de bu
heriflerden çok çekinirim.
Buralarda okuduğum için..
Parayı bastırıp pulu aldım .
Ön tarafa görülen bir yere koydum... sen git camla dashboard arasına kay...
Maazallah durdurup sorarlarsa ancak camı sökerek varlığını ıspat edebiliriz.

Biz ettik siz eylemeyiniz
önden görülmesi gereken şeyleri gelişi güzel atmayınız ...
yapışacaksa yapıştırınız...
yoksa güzel ve erişilecek bir yerde muhafaza ediniz ..
yoksa da, benim gibi ha şimdi geldiler ha şimdi gelecekler diye lüzumsuz streslere girersiniz.

Yolumuz rahat gitti ve ünlü St Gotthard tünelini geçtik.
Gotthard Tüneli, 24 km uzunluğuyla Dünya'nın en uzun karayolu tünelidir.
Gotthard Tüneli Almanya-İsviçre karayolu üzerinde bulunmaktadır.
Aslında tek parça olarak 17 km lik bir tünel fakat eklentilerle 24 km ye çıkıyor.
Klostrofobik bir durumunuz varsa tavsiye etmem.
Burada haliyle Yavuz Kardeşimi hatırladım..
Herhalde pek memnun olmazdı...
Beraber olsaydık bu tünelden bahsetmezdim..
Akşam üstü Lucern'e vardık.
Almanlar için Luzern,
İsviçre kantonlarından biri olup güzel bir göle yaslanmaktadır.
Nufus 375000 dir ( 2007 )
Bu şehri geride bırakarak 12 km sonra yol kenarında şirin bir otel olan Holiday Inn'e vardık ( Ayşe için nedense Howard Johnson ))))
Almanya'ya
gidenlerin bir gece geceleyecekleri çok şirin bir yol üstü oteli..
Odayı hemen işgal ettik.
Ayşe girer girmez uykuya geçti.
Hiç uyandırmadım..
Biraz TV izledim biraz notlarımı yazdım ve yattım .
İlk günü rahat geçirdik çok şükür...

adres:
http://www.hiexpress.com/hotels/us/en/luzern/luzsz/hoteldetail


Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:



Bugün 274 km yol yaptık

Şu anda Hava Durumu :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/classic/US/CA/Lucerne.gif'



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.113s; Tpl: 0.024s; cc: 14; qc: 25; dbt: 0.0636s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb