Bezoek Göteborg


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Västra Götaland County » Gothenburg
August 23rd 2010
Published: August 25th 2010
Edit Blog Post

Een bezoek aan Göteborg staat er vandaag op het menu. De dochter des huizes Anca voert ons naar het centrum. De autorit lijkt eindeloos te duren. We passeren een beeld dat uitkijkt op de haven en gaan ook nog even tot bij een groot eiland. In de stadskern gaan we langs de hoofd avenue en de voormalige slotgracht. ’s Middags eet ik iets typisch Zweeds, gehaktballetjes met puree en een sausje, niet slecht. We wandelen nog wat verder waarna Anca me verlaat om te gaan werken. Ik wandel naar een park waar een gratis dierentuin is. Er zou een eland zitten, ik heb ze niet in het wild gezien dus dan maar ik een hok. Ik vind hem niet! Uiteindelijk moet ik terugkeren want ik heb een afspraak met Stephanie waar ik CouchSurfing-verzoek naar had gestuurd, maar ze had het te laat gezien dus werd het enkel een drankje. Stephanie arriveert op een oude fiets. Ze is net terug beginnen studeren. Ze heeft dezelfde leeftijd als ik maar ik zou het me niet meer kunnen voorstellen. We wandelen wat door haar wijk en ik krijg wat weetjes voorgeschoteld. In een straat met allerlei retrowinkels drinken we een verfrissing. Daarna gaan we richting station waar ik afscheid neem van Stephanie. Ik vind het nog wat te vroeg voor de trein terug en ga nog op bezoek bij McDonald’s. De frieten waren te zout! Dan neem ik de trein. Bij aankomst in Kungsbacka regent het en Anca pikt me op met de auto. Thuisgekomen eet ik nog wat en schenk ik Bogdan en Daniella pralines die ik van de stad meebracht. De avond wordt zeer rustig doorgebracht in de zetel. We kijken nog wat op het internet naar websites van andere fietsers en ook naar een paar fietsmerken. Bogdan en Daniella willen een grote reis naar Azië maken maar er zijn nog veel voorbereidingen nodig. Ik help waar ik kan.

Advertisement



Tot: 0.054s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 20; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb