Bye bye Norway, Hello Sweden!


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Värmland County » Charlottenberg
August 18th 2010
Published: August 21st 2010
Edit Blog Post

Voorbije nacht heeft het geregend maar alles is minder nat dan vorige nacht met al de dauw. Bij de receptie van de camping vraag ik eens advies over men route. Als ik hoor dat het Noorse stuk enkel woud en weiland is, staat men besluit vast. Vandaag slaap ik in Zweden. Ik ga de drukke weg 2 op en af en toe kan ik een parallelweg volgen. In Skotterud doe ik men laatste Noorse munten op en ga ik in de bib online. Ik skype naar huis en zoek men bestemming van vanavond op. Ik blijf hier weer veel te lang hangen en het is na 14u eer ik gegeten heb en weer op de baan heb. Ik gebruik TomTom-fietsnavigatie voor de route. Ik heb geen kaarten van Zweden en ben voorlopig niet van plan er te kopen. Als ik de grens over ben, gaat er nieuwe adrenaline door men lichaam. Een nieuw land, een nieuw deel van het grote avontuur! Ook weer nieuwe centjes voor de portemonnee. Ik zit lange tijd op een drukke weg. Ik volg een alternatieve weg om hiervan af te zijn. Dit heeft natuurlijk een prijs. Ik krijg stukken onverhard terrein met grove keien. Daar komt bij dat de weg nog stijgt. Soms is het moeilijk om grip te krijgen en bovendien is het zeer vermoeiend. Uiteindelijk krijg ik terug asfalt maar ook regen. Een stevige bui ontvouwt zich en achtervolgt me. Daarna lijkt het te gaan opklaren maar niets is minder waar, weer regen en stevig. Men jas geraakt snel doorweekt. Nat kom ik op de camping aan, het is hier best druk. Het is een echte grote camping, niets gezellig. Het gras is smakelijk drassig. Ik leg men extra grondzeil en hoop dat het voldoende tegenhoudt. Men jas is nat en na de douche men handdoek ook, echt faciliteiten om te drogen zijn er niet. Hopelijk heb ik morgen droger weer of ik heb een probleem. De keuken zit overvol dus ik kook voor men tent. Ik heb zicht op een meer en daarboven hangt een dik grijs wolkenpak.

Advertisement



Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 23; dbt: 0.032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb