269.den - stokholm (sodermalm)


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm
October 24th 2018
Published: October 25th 2018
Edit Blog Post

Nieco okolo 3 rannej ma prebudil prichod lei ale okamzite som zaspal.

Definitivne ma prebrala potreba curat a macka co sa dobijala do spalne.

Nakonec ranajky mame vsetci traja spolocne.

Opat zdravy chleba, falosny syr ale aspon pravy uharek.

Lea odchadza odprevadit jonasa do prace.

Po prichode mensi pokec, no posielam ju spat. Spala len neake 3hodinky.

Ja sa teda pobera na mensiu prechadzku do mesta. Spravil som za 4hod cca 15km.

Moj hlavny ciel je odporucany kopcek Skinnarviksberget, z ktoreho ma byt fajn vyhlad na stokholm.

Jesennym parcikom cez ktory vedie cyklotrasa sa dostavam az pod most co spaja sodermalm a tuto cast.

V tieny je zima tak vyhladavam slnecnu cast. V azii tomu bolo opacne kde som zvacsa vyhladaval tien na ulici.

Kukam do mapy a idem prakticky po cervenej trase (mapy.cz)

Dostavam sa k parku kde je na vrchole kopca Sofia kyrka.

Pekny kostolik v peknom prostredi.

Okolo zlte listy, ludia venciacich psov a typicke severske drevenne domceky.

Co som si vsimol je tu dost thajskych obchodov, mimo masazi su tu potraviny a fastfoody.

Neskor mi lea objasnuje to kvantum.

Zo svedska prve exoticke lety pred 20-30rokmi smerovali do thajska. A svedi ho maju stale v oblube.

V krajine je tym padom aj vela thajcov a dost svedov ma za zenu thajku.

Taktiez jonasov brat co zije v usa, dalsi brat zije v singapure a tez ma za zenu nesvedku. Svedky su udajne dost chladne preto svedsky muzi hladaju zeny v inych krajinach.

Z kostolika na hlavny tah folkungagatan.

Na obed do stanku s fastfoodom.

Davam vysmazane file s hranolkami a k tomu napoj. Na vyber boli male plechovky pepsi, cola, voda, soda a pivo. Jasne davam pivo. Velka chyba.

2.1 percenta a chut otrasna, ledvaj som to vypil.

Alkohol nad 3.5percenta sa v normalnych obchodoch kupit neda. Na alkohol su tu specialne alko shopy.

Fakt velka miestnost plna alkoholu. Videl som tu asi 3kusy.

Po jedle okolo Ersta Sköndal University College, kde pod schodami zobral jeden sved k Fjällgatan View point.

Pri tej skole bol aj norsky kostol. Vliala na nom norska zastava avsak len na pol zrde. Ktovie co sa zas stalo v norsku.

Pri vyhliadke bus s ruskymi turistami.

Ty sem podla jonasa chodia hojne na trajekte.

Vyhliadka fajn na cely pobrezny stokholm, len to bolo v tieny tak zima.

Na vode plaviace sa lodky, v pristave velka vyletna lod.

V tieny po kamennej cesticke (u nas su macacie hlavy, tu kamene) presun po master mikaels gata k Katarina Kyrka.

Opat fajn kostol v parku kde boli hroby.

Aby tich kostolov nebolo dost tak uzkymi ulickami so stredovekymi domami sa dostavam k St. Mary Magdalene Church.

Okolo neho opat hroby. Niektore skoro nove (2005 rok).

Prechod hlavnej cesty kde auta automaticky zastavaju ako vodici vidia blizit sa cloveka na prechod prechodcov.

Dobra zmena oproti azii.

Premavka tu neni moc husta.

Dostavam sa na vyhliadkovu trasu Monteliusvägen.

Dalsi super vyhlad na stokholm.

Su tu aj lavicky, za tepleho pocasia to tu musi byt super na relax.

Prichadzam k dnesnemu cielu, Skinnarviksberget.

Pomedzi panelaky (nieco na komunisticky styl) sa kludnou ulickou dostavam az na vrchol. Ziadne velke stupanie to vsak neni.

Obieha ma na motorke uber rozvazac jedla.

N vrchole skaly a dalsi pekny vyhlad. Opat ak by bolo teplo genialne miesto na piknik.

Su tu aj rozne zabradlia, za ktore by clovek nemal ist, no mne to nevadi.

Neskor prichadza na vyhliadku aj domaci sved. A nieco po mne pokrikuje a ukazuje nech idem nazad za zabradlie (nebola tam ziadna tabula zakaz vstupu). Ah tito priposrany svedi co sa riadia podla pravidiel.

Nazad na hornstgatan ulicu. Tu kopa restik a obchodikov.

Cez park mariatorget sa dostavam az k parku Fatbursparken.

Pri prvom menovanom predavali mimo kvetov aj tekvice. Haloween sa blizi.

V druhom menovanom zaujala polkruhova stavba.

Po moste Skanstullsbron prekracujem vodu.

Dost ludi slo po moste. Ci uz chodci abo cyklisti. Ti tu mali zvlast pruh, prakticky vsade maju svoj zvlast pruh.

Prichadzam domov.

Tu hned vecera. Opat vegetarianska. Pyre z karfiolu, vegetarianske parky.

Chut teda nic moc.

Rychlo som to do seba nahadzal a pobral sa do blizkej sportovej haly hovet.

Vonku riadna kosa.

K hale sa dostavam pomedzi cinziaky cez drevenny most.

Jonas ma najskor navnadil, ze sa bude hrat v hale globe.

Je to kopulovita hala, zvonku pekne nasvietena.

No hra sa vo vedlajsej hale.

Zobral som si so sebou do igelitky aj plachtu (sari).

Pred vstupom prehliadka. Ohmatanie igelitky, otvorenie kapsicky kde mam fotak a sup ho na dalsiu prehliadku.

Ta uz vnutri haly.

Vykladam vsetko z vrecak, prechadzam pipacom. Ok.

Za prehliadkou mi pipaju na mobile eticket a uz som dnu.

Na zimnom stadione nezvyklo teplo, plachtu som brat nemusel, bo na stolickach je teple polstrovanie.

Mam nahovno rad c.2, som cakal, ze to bude pri plexiskle ale je to od neho asi 3m a vyhlad zly. No nic pojdem si sadnut inde.

Je tu par bufetov, kde kupujem hambac.

Zaujimava je cenova politika piva. Male pred zapasom stoji 55s, pocas zapasu 77s.

Postupne sa hala naplnuje.

Sedim na fajn mieste. Jebli lude chodia aj 2min po zaciatku zapasu. Som cakal, ze ma niekto vyhodi z miesta ale nik. Inak vsetci sedeli podla cisel.

Na zaciatku stadion spieva klubovu hymnu a vsetci stoja.

Je tu aj dost hosti. Ti sa volne pohybuju medzi domacimi.

V priestoroch som videl len dvoch policajtov.

Zapas fajn, neni som ziadny odbornik na hokej.

Atmosfera tez v pohode. Domaci mali kotol za branku. Spievali celu dobu.

Nakonec prehravaju 1-2 aj to znizili az 10sekund pred koncom.

Inak vacsina divakov mi pripadalo len fakt ako ze sa musim ukazat, ze som na hokejovom zapase.

Zadne emocie, klubove farby. Len sedeli a kukali aj so svojimi polovickami.

Inak kopa svedok. Niektore fakt extra trieda.

Po zapase rychlokrokom domov.

Nenormalna zima.

Davam sprchu, moji hostitelia tiez.

Isli obaja naraz do sprchy, mi to doslo dost divne ked maju navstevu.

Zajtra idem do dakej dedinky s leou.

Naklady :

Chips n fish s pivom : 8.23€ (85s karta)
Bus stokholm central - skavsta airport (Flygbussarna) : 13.43€ (139s karta)
Hamburger na stadione : 7.43€ (77s karta)


Advertisement



Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb