267.den - presun stokholm


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm
October 22nd 2018
Published: October 23rd 2018
Edit Blog Post

Rano vsetko podla planu.

Dokonca som stihol aj sprchu.

Ranajky nachystane ale len sendvice s dzemom a male mandarinky a banany.

Mandarinky som si nabalil na let.

Na metre som si poplietol nastupiste ale v pohodicke chytam svoj spoj smer letisko.

Cesta velmi rychla. Tusim neakych 15.min (nestopoval som to).

Po opusteny supravy som siel s davom az na poschodie kde su odbavovacie stanky.

Na info tabuli vypisany moj let, cislo stanku avsak este nebol otvoreny.

Realita vsak bola ina, check in bol otvoreny.

Tu uz slusna rada ale slo to rychlo.

Jedni lude tu kupili obrovsku tv.

Prichadzam na radu, teplousek sa ma pyta ci chcem okno abo ulicku. Volim druhu moznost.

Otacam sa mu zadkom, na batoh mi dava cedulku small baggage, dostavam letenku a vybavene.

Hmotnost ani velkost prirucnej batoziny nikto neriesil.

Dopijam vodu a smer imigracia.

Security v pohode, len ma nasrali, ze som sa musel vyzut.

Vystupne razitko tez v pohode.

Idem k mojej brane. No pri nej ziadne zachody, tak zas nazad asi 100m k zachodom.

Pred nimi fontaky s vodou. Capujem do flasky od caju (0.5l) a este do nadoby co som dostal v koreii (0.3l)

Pri gate sa dlho nezdrzujem a uz sedim v dreamladerovy.

Vedla mna stary svedsky par. No najskor bol vedla mna daky ind(?). Ako nepochopim ma na letenke cislo no i tak si sadne inde.

Osadenstvo vacsinou svedi, thajky so svedskymi manzelmi a detmi, thajskych turistov minimum.

Zaujala jedna dobre stavana mlada thajka (prsa urcite nie prirodne). Cestovala cisto len s kabelkou, ziadna batozina. Na sebe okrem nohavic, kratke tricko a sveter. To bola cela jej vybava (som ju videl po pristati nastupovat do linkoveho busu).

Let s norwegian v pohode. Potesila obrazovka s filmami. Len treba mat vlastne sluchatka.

Letusky zvacsa thajky.

Kukol som si 3filmy, ice age 3 a dvoch sherlockov holmesov.

Letusky roznasali popredu objednane jedlo. Ja som mal vlastny tovar. Susienky, jablka, mandarinky a buchty s parkom.

Par krat som sa poprechadzal po lietadle, navstivil wc.

Zla sprava, zub ma zacal opat boliet. Debil, nemal som si to dat robit.

12hod nakonec ubehlo rychlo.

Po pristati ma ovalila hned zima. Asi 10c

Na imigracke sa zaucala nova pracovnicka. Moja predna strana pasu uplne zosuchana, tak nevedela identifikovat krajinu. Poradcovia jej ukazali stranku s fotkou, tam uz nasla moju krajinu.

Inak rychlovka, za pasovkou, nahadzujem mikinu, bundu, kuklu, ciapku.

Po opusteny zony smer tur.info centrum.

Aby sa clovek dostal na radu musi si vytlacit cakacku.

Predemnu 4cisla ale slo to rychlo.

Kupujem 24hod kartu na mhd, vyplatene platobnou kartou.

Smer nastupiste c.5 odkial ide bus c.583 do marsta station.

Pipam papierovu kartu, to som bol prekvapeny, ze papierova sa da pipnut.

Bus harmonika, vacsina ludi svedi a zamestnanci letiska (imigranti)

Par zastavok a ani som sa nenazdal a uz som bol na konecnej.

Tu idem s davom na pendeltag smer stockholm city.

Nepotesil stanok s kebabom z jeruzalema, cena 9€. Ah zlata azia.

Pred vstupom na nastupiste turnikety, tak zas pipanie karty.

Vo vlaku opat imigranti.

Bolo ich zaujimave sledovat.

Stary sved spatno kukal na rusky hovoriacich ludi, ti zas spatno kukali na handrove hlavy a tie mali v pecku a na cely vlak hlasno rozpravali ako niekde na trhu.

Par krat sme davali prednost rychlejsim vlakom.

Vyskakujem na odenplan a idem na zelene metro (tbana, oznacene vsade velkym T) smer hammarbyhöjden.

Ani sme sa poriadne nerozbehli a prichadza ku mne sikmooka slecna, volaco hovori po svedsky a ukazuje mi daku kartu s fotkou.

Revizorka, pipa mi kartu, vsetko ok.

Do vozna nastupili 4baby (normalne oblecene), jeden silnejsi chalan a jeden policajt. Cely vozen skontrolovali a na dalsej zastavke vystupili.

Cesta ubehla rychlo, suprava sa postupne vyprazdnila.

Vyskakujem na urcenej zastavke.

Pri opustany metra (iked tu to ide po zemi) sa uz karticka nepipa. Turnikety sa same otvaraju.

18.00 vonku dost velka kosa ale to nebrani detom hrat futbal na umelom ihrisku. Maju tu trening rozne pripravky.

Prostredie velmi kludne, nizke budovy, park.

Na stromoch zlte listy.

Prichadzam k vchodu, zaroven prichadza aj neaky chlapik.

Vyklul sa z neho jonas. Tak skvele nacasovane ako prakticky cela cesta z letiska. Na kazdy pripoj max 10min cakacka.

Byt pekne zariadeny, kuchyna, obyvacka, spalna.

Hned davam prat veci, este dobre, ze ma aj susicku.

Vrela sprcha, zbehnutie do kocikarne pre moju postel.

Na veceru jonas pripravil lososa so zemiakmi.

Mensi pokec ale moc mi nepasuje tento clovek ako fajn chalan ale nemame spolocne temy.

Populacia svedska sa behom par rokov zvysila z 8mil na 10mil. Tento extra narast maju na svedomi imigranti, ktorych tu vlada velmi vita. Jonas z toho moc nadseni neni i ked vravi, ze svedsko je velka krajina tak miesta dost.

Lea pride az zajtra nieco po polnoci.

Do postele padam nieco okolo 21.30, co je pre mna asi 4hod rano.

No ale rano nebude aspon problem s casovim posunom.

Prvy dojem zo svedska zatial ok.

Doprava bezproblemova, cisto.

Co prekvapilo tak dost imigrantov tu hovori medzi sebou po svedsky.

Negativum je tu zima. Ah mal som pekne ostat v teplucku, v azii.

Som zvedavy kedy u mna vypukne choroba.

Co som kukal pocasie v chorvatsku tak tam by malo by teplo (15c vs 8c tu).

Naklady :

Airport link hua mak - bkk : 25b
24hod sl karta stokholm : 12.10€ (125 s karta)
Listok na hokej : 14.06€ (145 s karta)


Advertisement



Tot: 0.604s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 42; dbt: 0.3556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb