Laatste dagje Zweden


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Skåne County » Helsingborg
August 26th 2010
Published: August 26th 2010
Edit Blog Post

Ondanks het feit dat de wind afnam, heeft deze nog goed met men tent gespeeld de voorbije nacht. Het gevolg hiervan is dat ik weinig geslapen heb en in zombiemodus verkeer. Ik rijd richting Halmstad waar ik inkopen doe. Bij Netto vind ik niet al men spullen dus ik zal nog eens moeten shoppen. Nog even langs de bib voor online te kunnen. Dit is een best een modern gebouw. Er komen ook nog wat studenten langs die voor hun ontgroening allerlei stunten uithalen. Bij eentje dat me passeert kan ik men lach niet meer inhouden. Na de 2de supermarkt begint de echte dagrit. Ik volg wat fietsbordjes die me over geïsoleerde fietspaden Zuidwaarts voeren. Deze zijn zeer rustig maar niet direct de kortste weg. In Laholm vind de lunch plaats waarna ik meer op de GPS rijd om meer directer te rijden. Ik kom langs veel landbouwgebied met open velden. Plots bied er zich een heuvel aan, ik was hier voor gewaarschuwd maar dat deze zou stijgen tot 190m had ik niet verwacht. Ja, het was een flinke inspanning. Op de top pauzeer ik en bel ik even naar wat jeugdherbergen omdat er geen camping nabij is. Het is toch spijtig dat je in de Zweedse herbergen geen kamer kan delen wat het toch zeer duur maakt. Om deze te bereiken moet ik een kilometer over een drukke baan waar ze tegen 100km/h naast me zoeven. Ik ben blij als ik op men bestemming ben. Na een dure afrekening ga ik naar men kamer. Hier valt er een kever van me die zich achter de kast verschanst. Waar deze plots vandaan komt, is me een raadsel. ’s Avonds ga ik nog online om men opties te verkennen. Morgen de boot naar Denemarken en dan informeren voor de nachttrein naar huis ofwel nog doorrijden tot Duitsland en daar de trein op.

Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 26; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb