Blogs from Spain, Europe - page 15

Europe » Spain January 26th 2023

Day 1 - A day at Sea en route to El Ferrol (Mainland Spain) A good journey yesterday and arrived in plenty of time to get settled into cabin. This ship ‘Spirit of Adventure’ is the same layout as the ‘Spirit of Discovery’ that we were on back in September so everything is familiar, just a different decor. No complimentary upgrade & butler this time but all cabins on board have balconies and are of a high and comfortable standard. Sitting in one of the lounges watching the staff greet passengers we had a wonderful surprise to see our dear friend Len, who sadly lost his wife last year, come through the doors. He had asked us about our Saga experience, little did we know he would make a booking and surprise us for his first ... read more
Our comfortable cabin 11th Deck
The Grill menu card

Europe » Spain » Region of Murcia » Murcia January 23rd 2023

Day 1of the adventure. Our first time travelling to Spain via the ferry crossing, Portsmouth to Santander (Bay of Biscay in late January!) and it will be our first time driving an EV in Spain. We've had our Skoda Enyaq since the end of September last year and it has already taken us on trips from our home in East Anglia to the Lake District, and Scotland, and we are getting used to planning for these longer journeys. The plan is to take about a week driving via Bilbao, Valladolid, Madrid and Murcia, before arriving at our destination near Mojacar. As I write the outside temperature is -4C so we're really looking forward to some warmer weather as we drive further and further south. The journey down to Portsmouth went pretty much as planned; caffeine top ... read more
First charge in Spain
Guggenheim Bilbao

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife January 21st 2023

Sain nukuttua hyvin klo 7.30 herätykseen asti. Aamupalan jälkeen makasin puoli tuntia sängyssä, jotta saatoin vaihtaa lentosukat jalkaan. Oli tilattu taksi saapumaan klo 10. Taksia ajoi nuori nainen, jonka täti asui Suomessa. Lentokentällä sujui nopeasti. Tälle lennolle en ollut ostanut ennakkoon ateriaa. Söin eväitä ja ostin loppumatkasta sämpylän. Lennolla oli myönteinen yllätys että minua tuli jututtamaan lukiokaverini, jonka olin nähnyt viimeksi Karjalohjalla 2004. He olivat muuttaneet sittemmin Itä-Tampereelle ja pääsin heidän kyydissään kotiin. Lennolla oli aikaa kahlata läpi työsähköpostit, jotka olivat tulleet puhelimeen viikon aikana. Norwegian tarjosi laitetta kohti 15 minuuttia ilmaista nettiaikaa. Käytin sitä viestien lähettämiseen ja sääennusteiden lukemiseen. Tälle päivälle lisätyt kuvat on otettu 13.1. Toisessa makaan odottamassa lentosukkien vaihtoa Vantaalla ja toi... read more
IMG-20230113-WA0008

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife January 20th 2023

Valvoin taas yöllä melkein neljä tuntia. Kun söin leipää, sain lopulta uudestaan unta ja nukuin klo 9 asti. Aamupala syötiin parvekkeella. Eilen pesemäni farkunlahje oli jo melkein kuivunut. Laitoin parvekkeelle kuivumaan myös niitä vaatteita, joita tarvitaan paluulennolla, koska vaatteet tuntuivat hiukan nihkeiltä. Jukka lähti edeltä. Nähtiin baarissa. Otin kahvin ja mehun. Mentiin uimarannalle. Tämä oli matkamme kolmesta rannasta paras aikuisen uida: aallot eivät olleet liian voimakkaita (kuten Playa del Inglesissä), mutta meri syveni nopeasti uintikelpoiseksi (eikä ollut niin matalaa kuin Las Palmasissa). Paluumatkalla poikettiin baarissa, jonka vessassa kävin vaihtamassa pois uikkarit. Autolla liikkeelle. Oli haastava lähtö kun joku oli pysäköinyt autonsa ajoväylälle. Käytiin katsomassa hotelli, jota Jukka oli harkinnut seuraavaa matkaansa varten. Jatkettiin Adejen pikkukaupunk... read more
IMG_20230120_125846654_HDR
IMG_20230120_143434647_HDR

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife January 19th 2023

Tässä majapaikassa piti aamulla vielä tiskata ja viedä roskat mennessään. Poikettiin vielä kahvilla lähikahvilassa, jossa ei oltu käyty aiemmin. Käveltiin Weylerin aukiolle ja mentiin taksilla satamaan autoa. Auton vuokraamisessa oli ollut omat koukeronsa. Cicar-autovuokraamosta ei onnistu varata autoa tuolle ajanjaksolle. Jukka oli varannut sen välityspalvelun kautta, ja lapussa luki että vuokrauksesta huolehtisi Enterprise. No sillä firmalla ei ollut lainkaan toimistoa koko kaupungissa. Taksi ajoi Cicarille, ja kun Jukka odotti autossa, kävin kysymässä kymmenen hengen jonon ohi oltiinko oikeassa paikassa. No oltiin ja jäätiin jonon perään. Toimistossa oli vain yksi virkailija hoitamassa varauksia. Auto saatiin lopulta puoli tuntia myöhemmin, kuin varaus alkoi. Minua ei merkitty kuljettajaksi, eli Jukka ajoi kaikki matkat. Ajettiin La Orotavaan parkkihalliin. Kaupunkikierros: kahv... read more
IMG_20230119_151030859_HDR

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife January 18th 2023

Nukuin aika hyvin. Tällä kertaa myös keitin aamupalalle kananmunia. Käytin ensimmäistä kertaa eläessäni induktioliettä, ohjeet luin jälkikäteen. Nostin pyykit hetkeksi ulos keittiön parvekkeelle, joka oli sisäpihan puolella, lopuksi t-paidat henkareihin ja kuivausteline sisään. Lähdettin päiväretkelle ratikalla La Lagunaan. Reilun kymmenen kilometrin matkalla noustiin 550 metriä ja lämpötila laski muutaman asteen, perillä +14 astetta. Minulla oli pitkähihainen paita, ja repussa myös drymax-takki. Perillä vielä tuli välillä tihkusadetta. Ensin kahvilla päättärin lähellä. Sitten kuuluisa aukio Plaza del Adelantado. Turistineuvonnasta kartta. Käveltiin katsomaan kirkkoa Iglesia de Nuestra Señora de la Concepción. Pääsylipulla pääsi sekä katsomaan kirkkoa että kiipeämään kirkontorniin. Pidin huolta siitä että tulin tornista alas, ennen kuin kirkonkellot alkoivat soida. Käveltiin päättäril... read more
IMG_20230118_112114441_HDR
IMG_20230118_120237432_HDR
IMG_20230118_120301954_HDR

Europe » Spain » Canary Islands » Tenerife January 17th 2023

Vaihdettiin saarta. Heräsin jo klo 3.30, enkä nukkunut kunnolla sen jälkeen. Herätys oli lopulta klo 8. Aamupala ja kamat kasaan. Jukka ehti käydä vielä kävelyllä. Käveltiin Santa Catalinan puistoon. Laivafirman bussi oli ajoissa ja lähti klo 11. Sillä päästiin puolessa tunnissa saaren luoteiskulmaan Agaeteen. Klo 12 lähteneessä laivassa oli hyvin tilaa. Aallot olivat sen verran voimakkaat, että minun ei tehnyt mieli syödä eikä juoda siellä mitään. Santa Cruzissa käveltiin reilu kilometri asunnolle Weyler-aukion lähelle. Reitillä oli mäkeä ja jalkakäytävillä paljon laattoja asfaltin sijasta. Ohjeet olivat tarpeen sisäänpääsyyn, koska avainkotelo oli kadun toisella puolella. Nyt oli sellainen Airbnb-asunto, jossa oli kummallekin oma makuuhuone. Olin pyytänyt pesukapselin pyykkikonetta varten, jotta saatoin pestä vaatteitani. Otettiin lähiaukiolla mojitot ja katseltiin kun ratikoita ... read more
IMG_20230117_133838172_HDR
IMG-20230117-WA0002

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria January 16th 2023

Nukuin hyvin klo 7.30 asti. Aamupala nautittiin majapaikassa. Oli puolipilvinen poutapäivä. Olin ollut kahdesti viikon Las Palmasissa, joten totesin että minulla ei ollut välttämätöntä näkemistä. Jukka sai valita kohteet. Mentiin bussilla vanhaankaupunkiin Veguetaan. Siellä tuli ihan muutama pisara vettä. Käytiin katsomassa ensin Kolumbuksen museo, jossa oli papukaijoja, ja sen lähellä Kanarian museo, jossa oli luurankoja. Käytiin ensin kahvilla ja sitten kylmillä juomilla. Palattiin toisella bussilla majapaikkaan. Käytiin uimassa. Tavattiin sitten Liisa. Otettiin ensin oluet ja mentiin sitten syömään kiinalaiseen seisovaan pöytään. Käytiin vielä katsomassa auringonlaskua irkkubaarissa. Nukkumaan klo 22 jälkeen.... read more
IMG_20230116_104046519_HDR

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria January 15th 2023

Nukuin huonosti. Söin vain hotellissa eväitä aamiaiseksi, kahvin hain respasta. Huone luovutettiin klo 10.45. Edellinen bussi 30 meni juuri nenän edestä sangen täytenä. Mutta mikäpä oli odotella seuraavaa bussia lämpimässä varjossa. Se tulikin 20 minuutin päästä melko tyhjänä. Toki se täyttyi matkan varrella. Isommat laukut piti laittaa ruumaan. Las Palmasissa vaihdettin kaupunkibussiin. Majapaikkamme oli hyvin lähellä Las Canterasin rantaa. Huoneistomme ei ollut vielä valmiina, mutta saimme viestissä yhden ovikoodin jolla pääsi tavarasäilytystilaan ja toisen jolla pääsi ulko-ovesta (ja huoneistoomme kun se oli siivottu). Käytiin kahvilla sitä odotellessa. Ovikoodillinen systeemi oli kyllä kätevä: ei tarvinnut murehtia avainten kanssa. Tavattiin Liisa joka oli tullut Las Palmasiin pidemmäksi aikaa. Jukka lähti katsomaan auditoriota. Liisa tuli rantabaariin juomaan olutta ja vahtimaan ... read more
IMG-20230115-WA0001
IMG_20230115_152100307_HDR
IMG-20230115-WA0008

Europe » Spain » Canary Islands » Gran Canaria January 14th 2023

Naapurien meteli herätti klo 5.30. Sain nukuttua vielä klo 6.30-8.30. Käytiin aamupalalla rantakahvilassa. Otin englantilaisen aamupalan. Keskipäivällä lähdettiin liikkeelle. Käveltiin dyyneille. Siellä mehu rannalla. Kävelyä tuli yli 8 km. Siinä kohtaa meni väkisin hiekkaa kenkiin, kun joutui laskemaan alas pehmeässä kohdassa. Lopuksi supermarketista ruokaa. Kun palattiin majapaikkaan, avainkortit eivät enää toimineet, vaan ne piti aktivoida uudestaan. Käytiin uimassa meressä noin puolen kilometrin päässä majapaikasta. Vesi oli riittävän lämmintä, mutta aallot olivat aika korkeita. Uitiin vielä hotellin altaassa. Lämmin ja aurinkoinen päivä, ehkä jotain 23 astetta. Takkia pidin keskipäivällä, jotta tarvitsi vähemmän aurinkovoidetta. Parvekkeella olut. Syömään intialaiseen ravintolaan. Näin Venuksen ja ulkoplaneetat: Saturnuksen Venuksen lähellä sekä Jupiterin ja Marsin korkealla. ... read more
IMG-20230114-WA0011
IMG-20230114-WA0014
IMG_20230114_174845050_HDR

Tot: 0.4s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 75; dbt: 0.084s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb