Vores første hele dag i Valencia

Spain's flag
Europe » Spain » Valencian Community » Valencia
May 5th 2019
Published: May 5th 2019

PaellaPaellaPaella

Vi prøvede traditionel Paella med kylling og kanin.
dagen efter vi ankom. gik meget ud på at se Valencia, vi var ned i midtbyen og se alle de fine ting, vi så blandt andet cathedralen i Valencia, og vi så den kæmpe park som gik midt igennem Valencia, som har været en flod, men som de tømte i 1950 på grund af store oversvømmelser i byen. så nu løber floden rundt om Valencia by. så, så vi også en af by portene. så fik vi også noget at spise. og der blev grillet mad, på en sten helt tæt på bordet. og nogen fik kæmpe pander med noget ris og kylling/harer. og nogen fik noget fiske ret. og da vi skulle hjem var der nogen der valgte at bruge de gode gamle gå ben, mens andre valgte at prøve kræfter med en app der heder Uber. alle kom godt hjem, dem der brugte Uber kom bare lidt hurtigere hjem. da klokken blev 20 valgte vi at tage ud at spise, ved et brasiliansk spise sted, hvor ejeren var meget flink, og meget lækkert mad. så da vi kom hjem kl 22:00 ramte alle sengen.

By-vandringBy-vandring
By-vandring

De små gader i den gamle bydel gav en del skygge, og var generelt lidt køligere end de større veje.
Sarrano byportenSarrano byporten
Sarrano byporten

Vi fik set den ene af de gamle by porte, denne blev bygget i 1400-tallet og er åben for tourisme den dag i dag.
Morgengruppe billedeMorgengruppe billede
Morgengruppe billede

Vi fandt et træ der voksede ud fra en garage port.

Tot: 0.222s; Tpl: 0.019s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0385s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb