Sneeuw in Alicante!

Europe » Spain » Valencian Community » Alicante
January 27th 2017
Published: January 28th 2017

Een klein tripje in het "warme" Alicante, was de planning. Van de vijf klimdag en werden het er drieënhalf.

De weersomstandigheden waren uitzonderlijk. Zeer veel regen en de omliggende bergen waren bedekt met sneeuw. Dit is vreemd voor deze regio.

Overal was er schade: Valencia stond onder water, de gehele kustlijn vertoonden verwoestingen van de zee, mensen vast in de sneeuw, stroompannes,....

Dus toerden wij wat rond met ons huurautootje Fiat 500. Ik genoot van het besturen van het klein autootje....

We bezochten Alicante met de beruchte jachten, Elda's fiesta van St Antonius en een rit door de bergen.

We probeerden zelfs naar het rotsmassief Forada te rijden. Maar nadat ik met vier slippende banden door de bocht gleed, hielden we de offroad voor bekeken.

Dus de resterende dagen door gebracht op het rotsmassief Marin. Vijftien minuten rijden van ons hotelletje in Elda.

Het is mooi gelegen en op niveau klimmen bij temperaturen niet boven de zes graden Celsius is niet aan ons besteed. Met donsjas en handschoenen klommen we op kop!

Per dag beterde het weer en steeg de temperatuur. Onze laatste dag zelfs zonverbrand. Zalig! Daar waren we voor gekomen....

Verschillende mooie juweeltjes geklommen en ons vooral geamuseerd!

Elke morgen en avond aten we in "El café de Santa Ana", een gezellig lokaal café met moeilijk verstaanbaar Spaans. Het taaltje leek er soms zelfs niet op.

We bestelden elke dag iets anders en wachtte af wat op ons bord lag.

Samen op reis is altijd een avontuur om niet te vergeten en om algauw het volgende te plannen....

Tot: 3.332s; Tpl: 0.041s; cc: 18; qc: 50; dbt: 0.0424s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.4mb