3 tuntia Madridin kentällä

Europe » Spain » District of Madrid » Madrid
January 30th 2008
Published: January 31st 2008

Madridissa piti olla vaihtoaikaa 4,5 tuntia. Oli tunnin vähemmän, kun lento lähti tunnin myöhässä Vantaalta lumipyryn takia.

Madridin kentällä siirryttiin terminaalista toiseen automaattisella junalla. Jututin samalle lennolle lähteviä työmiehiä, jotka olivat menossa työmatkalle Botnian tehtaille. Kentällä ostin kaupasta vain vettä - viiniähän sai riittävästi lentokoneessa.

Lentoa odottaessani minulle tuli sellainen fiilis, että lentäminen ja lentokentät eivät ole vielä varsinaista matkailua - ne ovat vain siirtymistä nopeasti ja ahtaasti paikasta toiseen. Varsinainen matkakokemus alkaa, kun astuu terminaalista ulos.

Menin viimeisten joukossa koneeseen, eikä virkailija ollut ensin hyväksyä Suomessa tulostamaani check in -varausta, vaikka siinä näkyi selkeästi paikkani 30L. Kun pääsin paikalle, vierustoveri totesi heti espanjaksi: 'Usted viaja solo?' Hän ehdotti että vaihtaisimme paikkoja, jotta hän pääsisi vierekkäin siskonsa kanssa. Suostuin. Seuraava vierustoveri oli ummikko venäläinen, joka ei puhunut ainakaan englantia eikä espanjaa. Koneen toisella laidalla näytti olevan hänen kaverinsa. Nonverbaalilla pääsimme vielä vaihtamaan paikkoja, ja lopulliseksi vieruskaverikseni tuli Juanita, joka oli sentään kaksikielinen: viittomakielen tulkki Barcelonasta, joka oli menossa Montevideoon tapaamaan 27-vuotiasta poikaansa ja sukulaisiaan. Tuli myös ensituntumaa Uruguayn espanjasta, enkä esimerkiksi ymmärtänyt heti kun hän mainitsi sanan desayuno, koska hän ei ääntänyt y:tä j:nä kuten espanjalaiset vaan soinnillisena suhuässänä.

Lennolla oli iltaruoka, juotavaa ja aamupala. Yöksi kone
työmatkalaisiatyömatkalaisiatyömatkalaisia

Nämä kaverit olivat menossa Botnian tehtaalle työmatkalle.
pimennettiin. Klo 24:n ja 6:n välillä (Uruguayn aikaa, siis Suomen aikaa klo 4 ja 10) katsoin kelloa tunnin välein. Saatoin parissa välissä torkahtaakin.

2nd February 2008

Etelanpallonpuoliskolla
Moi! Kivoja juttuja me entretuve leyendo your stories. tavataan.

gracias
Gracias por tu comentario. Ahorito tengo más tiempo escribir pero después del domingo no estaré en internet tanto.

Tot: 0.243s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.1331s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb