It's been a while..

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Girona » Figueres
March 30th 2009
Published: March 30th 2009

med Staind er et helt vildt daarligt nummer. Men det er ikke desto mindre sandt, at det er lang tid siden, vi har opdateret bloggen. Der er sket en del siden sidst, og det er svaert at redegoere for det hele. Efter Wien tog vi til Budapest og tjekkede ind paa vores Hostel Carpe Noctem. Vi blev modtaget af en fyr ved navn Cowboy Joe (han var helt serioest cowboy i virkeligheden og havde bare et job i et par maaneder paa hostelet). Han var kun ifoert undertoej, og hele attituden paa hostelet var i det hele taget ret langt fra, hvad vi har oplevet indtil videre paa de noget stoerre hostels vi har boet paa. Staff'et var helt vildt venligt, og gode til at give tips og tricks om byen, tage folk ud til hyggelige ting og vise folk nattelivet. Vi havde nogle af de bedste dage paa vores tur i Budapest, hvor vi ogsaa moedte en masse soede og rare mennesker. Den sidste dag i byen var i ude i hulerne under Budapest for at "Cave". Dybest set gaar det ud paa at man loeber, kravler, klemmer og hopper sig igennem nogle huler, mens man proever at foelge efter den maniske og dybt, dybt u-sjove guide man har med. Det var en helt fantastisk oplevelse (ogsaa at bevaege os lidt igen), og vi var glade og godt traette, da vi vendte tilbage til hostelet, hvor de gode mennesker tog os ud paa en sidste god bytur. Loerdag morgen var vi godt traette, men fik dog hevet os op til en sidste gang sightseing paa Buda-siden af byen. Kl. 16.35 hoppede vi i et nattog mod Venedig. En tvivlsom oplevelse, hvor vi blev "vaekket" (kan man kalde det det, naar det er umuligt at sove for larm) flere gange af hhv. det kroatiske og slovenske politi, for at faa tjekket tasker og pas.
Vi ankom udkoerte og mugne til Venedig kl. 7.30 om morgenen, og fik set byen og alle dens ufatteligt mange turister. Venedig er en smuk by, men det var lidt svaert at abstrahere fra det faktum, at det ogsaa er en kaempe pengemaskine. Ved 5-tiden tog vi derfor toget til Milano, og indlogerede os paa et billigt og laekkert hotel naer banegaarden. Efter lidt pasta fik vi puttet os under dynerne, og var klar til endnu en dag i det italienske mandag morgen. Vi gik igennem byen, fik set alle de store sights og brugte et par timer i universitetsparken paa at slappe af og hygge os. Om aftenen hoppede vi endnu engang i et nattog, denne gang mod Spanien. Dette var noget mere komfortabelt, og vi fik os en god nats soevn, inden vi vaagnede op i Figueres, og kom mod lejligheden i Roses, som er vores base indtil vi tager hjem d. 22. april. Tiden indtil fredag blev brugt paa at slappe af og nyde solen i det spanske, som dog blev spoleret af en sindssyg vind. Fredag tog vi saa ned til Barcelona for at moedes med Christian og Martin, som var hernede paa weekend i Martins onkels - meget, meget laekre - lejlighed i Barceloneta. Her hyggede vi os med laekker spansk mad, cava og andet godt indtil soendag morgen, hvor vi satte kursen mod en af Europas stoerste forlystelsesparker, som bl.a. rummer Europas hurtigste rollercoaster samt et frit falds-taarn (i stil med Det Gyldne Taarn i Tivoli) paa 110 meter. Vi havde en helt fantastisk dag, isaer da der stort set ingen mennesker var, og dermed ingen koe. Helt sikkert en af turens allerbedste oplevelser.
I morges tog vi saa vores taarevaedede afsked med drengene, og hoppede paa et tog mod Roses igen. Her bliver vi indtil soendag, hvor turen gaar mod Valencia og Barcelona indtil slutningen af paasken.
Det her er muligvis det mest rodede og daarligste indlaeg, men der var meget at beskrive paa kort tid. Jeg haaber det gav et overblik over vores whereabouts de sidste par uger.

Rune

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb