PINCOS DA PINCOS...

Published: February 10th 2016

ZARAGOZA-SAN SEBASTIAN

Geo: 43.3231, -1.98137

GÜN 30 GÜNLERDEN CUMA:

08:30 da uyanıp toparlandık.

Kahvaltıdan sonra indik .Minibüsümüz Şahbaz bıraktığımız yerde…
Binip, paralı yola girdik .
Şaka maka derken ,ayı bitirdik 30 gündür yollardayız..
Yolda bizden başka bir Allahın kulu yok..
Öğlene doğru San Sebastian'a yaklaşırken, Atlantik rüzgarları ve yağmur serpintileri karşıladı bizi..
Tepelerden sahile doğru inince, hepten azıttı.
Kampımız biraz tepede .Yerimiz çok güzel… zaten kamp fazla kalabalık değil.
Kısmetimize, karşımıza zırlak çocuklu bir aile vicdan azabı gibi çöktü..
Çok daraldık .
Neyse ki fazla kalmadan araçlarına binip gittiler.
Çocuk arabanın içinde dahi tıkanacak kadar ağlıyor..
Akşam üstü ,bir seyahatte, yağmur var diye Decathlon dan aldığım bir yan tenteyi kurmağa karar verdim .
Alındığı tarihte yağmur bizi bizar etmişti ama aldığımız günden sonra ,tente korkusundan bir kez olsun yağmur yağmayınca ,bu yan tenteyi hiç kullanmadan araçta sürüklemeğe başladık .
Kısmet bugüne imiş..
Ayşe'nin tüm itirazlarına rağmen, kararlılıkla tenteyi kurdum .
Son ipi gerdim ve yağmur boşaldı.
Ayşe bana bakıp gülüyor..Tentenin altında iyiyiz ..
Yağmur giderek delirdi ama, sıkıntı yok ..
Bize bir şey olmuyor da, mıcır kaplı toprak, yıvışmağa başladı.
Ayakkabılarımız giderek yere yapışmağa başladı.
Akşama yakın 19.00 otobüsü ile şehre inmeğe karar verdik .
San Sebastian veya bir başka deyişle Donostia , karı koca bayıldığımız bir şehir ..Bize göre Dünyanın en güzel yerlerinden biri.
San Sebastián (Baskça: Donostia) İspanya'da özerk Bask Bölgesi'nde Guipúzcoa ili'nde bir kenttir. Guipúzcoa ilinin başkentidir. Konuşulan diller Baskça ve İspanyolca'dır.

- 1014'te St. Sebastian manastırının çevresinde kurulmuştur.

· 1174, Navarra Kralı Sancho el Savio, şehre özerklik verdi. Şehrin resmi kuruluş yılı olarak kabul edilebilir. Şehir balıkçılık ve deniz ticareti üzerine gelişti.

· 1200 yılında Castilla Krallığı tarafından işgal edilmiştir.

· 1719'da üç yıllığına Fransa tarafından işgal edildi.

· 1794'te tekrar Fransız işgaline uğradı.

· 1813 yılında Anglo-Portekiz güçleri şehri özgürlüğe kavuşturdu fakat taciz ateşleri sırasında şehrin tamamına yakınını yakmak suretiyle harap ettiler.

Tekrar inşa edilişinin ardından Kraliçe II. Isabella'nın yazlık şehri statüsüne girdi.
Kraliçe'nin varlığı bütün aristokratik çevrenin de San Sebastian'a ilgi göstermesine neden oldu.
O günden beri Kuzey Iberik yarımadasının en önemli turistik şehri olagelen, San Sebastian, bugün de turistik değerini korumaktadır.
Bize göre de, İspanyol mutfağının tacını taşıyan kenttir.
Şehir, her zamanki gibi cıvıl cıvıl..
Eski şehre dalmadan önce nostaljik bir tur yaptık.
Daha sonra eski şehirde önce Peta pinçoscusuna daldık.
Artık kesin eminiz …Burası karı koca bizi pisboğaz etmek üzere kurulmuş bir kenttir.
Dünyada kişi başına en fazla Michelin yıldızı düşen ikinci şehir olan S.Sebastian 2013 sıralamasında dünyanın en iyi 2 restoranını burada buluyorsunuz ..
Buradaki bar ve tavernalarda Pinços adı verilen bir tür tapas sunulmaktadır.Pinços'u tapasdan ayıran en önemli özellik, üstlerinde bir kürdan taşımaları ve genelde ekmek üzerine inşa edilmeleri..
Bar ve tavernalar bu pinçosları ,tepsiler üzerinde tezgaha sermekte ,siz de güzel keyfinize göre seçim yapmaktasınız.
Son bir uyarı kürdanını ellediğiniz Pinçosu almak zorunluluğunuz vardır ..değiştiremez ve iade edemezsiniz..
Bu pinços denilen namussuzları yedikçe iştahınız açılır.Tane ile satılır ve içki parası ayrı tahsil edilir..
Daha sonra Barabila barına daldık..burada ağzınıza layık dana yanağı yedik .O nasıl bir tad ? yerken gözlerimiz huşu içinde kapanıyor.Yarın tekrar listeye alacağız galiba ..
Şehrin içinde biraz daha dolanıp otobüsümüze bindik .Bu otobüs bizi kampın kapısına kadar götürmektedir.
San Sebastian gerçekten büyülü ve sıra dışı bir kent .
Henüz ziyaret etme fırsatını bulamamış kardeşlerime hararetle tavsiye ediyorum.
Hele ziyaretinizi onların büyük hafta olarak adlandırdıkları 16 Ağustos haftasına denk düşürürseniz daha da güzel olabilir..
Sevgili arkadaşım Yavuz kulakların çınlasın..
İlk uluslar arası ödülünü burada aldı ve ilk ve son kez uçağa bindiydi…

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

1-Zaragoza-San Sebastian yol videosu :

SÜRÜŞ SAAT :

YOL HARCAMASI E:37

YAKIT E/Lt :

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb