172.den - presun domov


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia
August 1st 2019
Published: August 2nd 2019
Edit Blog Post

Ako vzdy pred letom ani cul som moc nespal.

Rano sprcha, ranajky a smer na dohodnute miesto kde ma mal vyzdvihnut bus.

Cakal som od 8.45. doslo neake auto, z neho na mna hovorili gruzinsky, chvilu som bol v tom, ze ma asi transportuju k busu ale nie.

Okolo 9.05 prichadza za mnou majitel ubytka, ze bus je uz na ceste.

Masina prichadza 9.15. klasicky minibus.

Rozlucka s majitelom.

V aute dve lezby a dvaja chalani.

Vyplaca sa klasicky po vystupovani ako v kazdej marsutke (mimo miest kde su ofic,predajne)

Cesta nieco okolo 20min.

Letisko z vonka okej ale dnu malo priestoru.

Cela hala zapratana ludmi cakajucimi na odbavenie sa.

Eticket tu nefunguje, kazdy musi ist k prepazke.

Skoro vsetci mali vytlacene letenky ale neni to za potreby.

Pri pultiku som dal pas, ukazal letenku v mobile, obsluha mi vizualne skontrolovala batozinu a nasledne mi dala klasicky boarding pass.

Ostavam este polhodinu na gruzinskej pode.

Rano naraz maju odlety 3lety, to si fakt neviem predstavit (mozno jak v indickych resp lepsie jak v bangladesskych vlakoch) ako to tu vyzera, uz cul sa tu nedalo hybat a to bol len jeden let.

Security, pasovka, mensia cakacka a boarding.

Za odtrhnutim letenky, este kontrola od colniciek ci mam v pase vystupne razitko a po ploche nastup do lietadla.

Idem medzi poslednymi.

Niektory gruzinci uplny trotli.

Jedna pica sa drbala s druhou z jedneho konca letadla na druhy. Blokovali celu premavku a nakonec vysvitlo, ze pica ma sedet vzadu a nie vpredu kam sa aj s druhu drbali a zapchali cele letadlo. Iq nula bodov.

Uz sme pripraveny k startu, ked dalsie pice a kokoti sa zacnu prechadzat po lietadle.

Letusky uz boli zufale. Lude ang nehovorili, inak nechapem preco medzi letuskami nebola aj daka gruzinka.

Let relativne v pohode. Prechadzanie sa po lietadle, zachod.

Baba vedla mna kukala v mobile priatelov, mobil drzala celu dobu pred ocami v ruke, veru ta musi mat po tomto lete riadni svalovicu.

Po pristati, cakanie na sedacke kym sa otvoria dvere, sedel som v ulicke.

Na ploche nas cakali busy, tie nas priviezli pred budovu, pasovka nastastie rozdelena na nad ludi z eu a ostatok.

Gruzincania maju rovnakej farby pasy ako eu krajiny, dokonca i ten spodny znak, stvorec s kruhom.

Vsetci eu obcania sli do elektronickych gatov. Smerovali ich tam schnitzel polizei.

Ti boli aj v pocte 2 ks na gruzinskom letisku, kontrolovali dokumenty mimo eu ludi. eu ludia na letisku v kutaisis mali zvlast vstup k odbavovaniu wizz pultikom.

Niekedy je ta eu veru dobra.

Stroj mi nacital akoze moj falosny pas bez problemov. Nechapem fakt o co policajtke na armenskej hranici po prekroceni hranice z iranu slo.

Inak aj na pasovke v gruzinsku, jedneho chlapika velmi fesna colnicka (vsetky boli mnam) skumala dost podrobne. Pas kukala aj s lupu. Obcan bol tusim z azerbajdzanu.

Ja som musel menit pasy, bo boarding ticket som mal na pas kde som nemal vstupne gruz.razitko. Ale nevadilo to. Na colnici som uz ukazal druhy pas.

No ale nazad do viedne.

Do odchodu regiojetu (najlacnejsi spoj co som nasiel do ba) mi ostavalo este 45.min.

Listok som kupil este v lietadle ked som aktivoval medzinarodny roaming za svk cenu (0,5€ na 250mb)

Cakanie v plnej hale letiska, tu rozne narodnosti. Po gruzinsku (i ked zvacsa ukrajinky, rusky) a armensku uz ma sikmacky az tak moc neberu.

Pri cakani potesila sprava z bookingu, nabehol dalsi, posledny, referal za ubytko (okolo 9€). Sranda je, ze som v tom ubytku ani nebyval. Jednalo sa o rezervaciu v dilijan, kde mi oznamili,ze maju plno.

Po opusteny haly hned predemnu tabula s odchodmi busov aj s nastupistami.

Zluty siel nacas s nastupista c.3. Vacsina ludi vsak isla so skorsim slovak lines.

Na regiojet som este furt nasrany, ked som dosol o 7€ na kreditu ale moja sprostost mal som si to odsledovat a pretocit to.

Bus prazdny.

Ceska rodinka si kupovala listky od stewardtky, cena oproti netu vyssia o 2€. Pri pocte 5 ludi sa to dobre navysilo.

Net prekvapivo fungoval v buse na jednicku a bol dost rychli.

Cesta do ba ubehla rychlo, mali sme dve zastavky, einstainova a most snp.

Meskanie len 5min vdaka premavke.

Na nivach nic nove, akurat nova bus stanica uz ma neaky ten mini skelet ale i tak tymto tempom nevim nevim kedy to dostavaju.

V atm vyberam hotovosti, inak som mal vo vacku okolo 0,75€.

Uz viem preco mi v gruzinsku neslo vybrat z fiobanky, debil som zadaval zly pin kod.

Cul uz bez problemov.

v potravinach kupa vody (1,5l za 1,05€ hruza) a osich hniezd.

Bus do tt, mi odchadza za 25min.

Firma kovacik s velmi fajn busom, na sedadlach boli dokonca usb porty na nabijanie.

Poobedna spicka a nikdy nekonciace opravy akoze dialnici mala za nasledok meskanie do ciela 15min.

Za mnu stara zenska co celu dobu telefonoval ale ja som mal v usiach sluchatka tak pohodicka. Tetula musela dat asi kazdemu v rodine vediet, ze bola v hlavnom meste.

Jedna baba tu citala ang knihu.

Dost ludi si sadalo podla miestenky, uz som cakal len kedy ma dojde niekto vyhodit v prazdnom buse.

Vonku vsetko po starom, ziadny velky progres vo vystavbe

V tt som mal hodinu cas do prichodu uderky zo seredi, kontaktujem tonica ale bohuzial tento biznismen prave pracoval. Tak stretko dame asi aj s jeho manzelkou v nedelu po tom co vybavia svoj vlakovy vylet do hodonina.

Po vystupeni v tt ma hned privitali rozlozeny bezdomovci. Normalne na lavickach matrace. Fakt skvely vstup turistu do maleho rima. Neviem co to mestska policia nevytlaci mimo mesto abo aspon mimo oci hlavnych tur, ciest.

Bezdomovci rozlozeni aj oproti senku partizanu, fakt uzas.

Co prekvapilo, tak pred okresnym sudom uz bol jeden smer cesty uzavrety a boli odkryte zaklady dolnej brany.

V ruzovom parku uz policajne zabrany, korytnacky nachystane na bulharskych fans.

Na neskory obed zapadam do areny, idem do vietnam thai street food, davam nudle s kur,masom. Uplny humus, jak nudle tak maso. Nevim ci som rozmaznany abo sa im to dnes proste len nevydarilo.

Posedavanie a sledovanie ludi.

Zatial z ludi (vratane ba) dost sklamanie. Ziadne usmevy, druzne rozhovory a ziadne pekne dievocky. Nepocitam zmalovane zlatokopky ale i tie vyzerali hrozne oproti prirodzenim babam v gruzinsku. Modna vlozka ludi skoda hodnotit. Konecne som si nepripadal jak posledny supak vo velkom meste.

V okoli stadiona /areny/ sa to hemzilo acabmi.

Prichadza echo aby som sa presunul pred zosku.

Tu lahinam na chodnik do tienu kamionu.

Postupne prichadzaju tri auta seredanov a ostatnych prilahlych dedin.

Ideme do podniku vozovka. Vonkajsia terasa full, tak nam nic neostava ako zostat dnu.

Nuz ale tu je herna a na svk je daky novy zakon, ze kazdy navstevnik sa musi preukazat obcianskym, ten obluha prebehne cez citacku, kde jej to vyhodi ci clovek je dlznik a ci pobera soc.davky. Ak je sprava pozitivna, clovek je vykazany z herne.

Samozrejme system nepocita s pasom, tak baba v soku, ze to bude muset nahadzovat rucne, no nakonec od toho upustila.

Inak herna v druhej miestnosti, tu len vycap a stoli.

Konecne si davam kvalitne pivecko, zasmazka nesmie chybat.

Smer stadion.

Pri bokovovke live muzika, o ktoru sa staraju fans. Kopa ludi.

Problem pri nacitani qr kodu, ne a ne mi to chytit. Ono je to dost debilny system, clovek sa musi kukat aj do kameri a pritom musi prilozit kod, co je dost problem bo hlava cloveka vzdy pada na skener aby sa tam trafil a na kameru uplne zabudne. Asi na 6 pokus sa dostavam dnu.

Ohmatanie a uz sa ide na pivko.

To rovnaky humus ako obvykle. No i tu je novinka, za pohar sa plati 2€, vratna zaloha. Vsetko ok, len keby po zapase pri babach co zbieraju pohare a vracaju peniaze nebolo kopa ludi.

Na zaciatku sa vytahuje choreo, mavame vlajkami, vyvesujeme vlajky a moze zacat support ma plno.

Bulharov dost, doplnenych o ciganov z neapola.

Nasi hraju super, skoda rychlej cervenej, no i tak v 70min vedieme uz 3-0, uz sa tesime na vyjazd do francuzska, bohuzial super skoruje a sen o postupe konci. trpka vyhra 3-1, skoda prehry 0-2 vonku.

Rozhodcovia su odmeneni piskotom a par flasami, tak isto super.

Na fans supera taktiez nie moc pekne slova. vysvetlenie vid

atmosfera na stadione genialna, opat po dlhom case bez hlasu. Hraci prijemne prekvapili, ked budu takto pokracovat 10tis nebude problem.

Po zapase sa kuklaci presuvaju strazit hotel s hostujucimi fans a my sa presuvame k autam a smer dolna zem.

S chalanmi este pivko a konecne po dlhej dobe klobasa vo fontane a pesi presun domov kam prichadzam nieco okolo 1/30.

Doma len lahke zvitanie a okamziti spanok.

foto

kutaisi

kutaisi kanony, jaskyna

Naklady :

Marsutka ubytko - letisko (georgian bus) : 5l
regiojet letisko schwechat - bratislava mlynske nivy : 4.9€
bus bratislava - trnava : 3€
nakup : 3€
veci okolo futbalu som sem uz nezahrnul

Advertisement



Tot: 0.433s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.1567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb