3.den - presun domov

Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region
November 2nd 2020
Published: November 5th 2020

Je pondelok a zacina mensi lockdown, restiky a bary sa zatvaraju (take away povolene), hoteli mozu ubytovat iba pracovnych cestujucich a este neake obmedzenia.

Julia zacina ziarlit, vcera mi pisala filipinka co je cul ve svedsku a dnes lenka. Tak hned zacal vysluch 😊

Ranajky kupene v backwerk .

Dnu pustali ludi len po skupinkach.

Kapucino, croasant a slaninovy rozok zjedeny na lavicke na namesticku Bläserbrunnen.

Zo slaninoveho rozku sa vyklul po zahryznuti hot dog. Divna to kombinacia.

Ludia uz nosia skoro vsetci poctivo masky a policia to uz aj kontroluje a pokutuje.

Jeden par co sme sledovali platil pokutu.

Na namestie postupne chodia dodavky a zacovidovavaju restiky. Je to smutne, restiky sa zatvaraju.

Na svk je to podobne, len tu je ten problem, ze dost sa ich uz ani neotvori. Vid jeden chalan z prace. Robil casnika v topolcanoch. Majitel mu povedal, ze konci, nema to zmysel.

Po meste sa pohybuje dost ciganiek v ich krojovom obleceni, teda pre nas je to kroj, pre nich normalne. Tie masky nemaju ale tak isto ako u nas ani tu si na tuto chranenu narodnost policia netrufne, este by boli obvineny fetackymi organizaciami z rasizmu.

Pri vstupe do metra ludi kontroluje gestapo ci maju masky.

Chlapici v tmavych koseliach s paskami na ruke.

V supermarkete kupene neake nemecke sladkosti. No ono vybrat nieco co neni dostat i u nas bol dost problem.

Do obchodu sme mohli vstupit len s vozikom, na co nas upozornil sbs. No cirna huba, mohla i bez vozika. Stop rasizmu teda.

Supermarket by som ochotou predavaciek prirovnal k ochote predavaciek v jednote na svk. Ziadny usmev, nic.

Po nakupe smer hlavna stanica.

Ta nic moc na krase nepobrala, velkostne tiez nic moc, teda ak pominiem kopu nastupist, na ktore sa ide podzemim.

Prechadzame na druhu stranu stanice.

Tu nas hned privita mensia rada na testovanie na covid. Mala unimobunka kde vykonavaju pcr testy. Cena 75€ alebo free pre ludi z cervenej krajiny. Vysledok do 48hod. Dost ludi tu cakalo.

V tejto casti tiez nic bombasticke. Akurat bytovky su tu krajsie. No a tato cast vyzera ako turecke uzemie. Samy turecky obchod a turecky vyzerajuci ludia.

Nazad do centra okolo U-tower . Zvonka nic moc ale dnu je to vraj pekne.

Pod budovou transparent na solidaritu so vsetkymi ludmi co strajku proti opatreniam.

Tak ako i u nas aj v nemecku mainstream media vsetko proti prudu ignoruju a kazdy strajk co sa tu kona zdiskredituju ucastou extremistou i ked ti tam ani neboli. Tak vravi Julia

Ale ako ked sa strajkov ucastni aj uplna spodina spolocnosti ani sa necudujem. Vid strajk v ba, ktory organizovali chuliganske skupinky. Tie boli vykreslene ako najvacsia zgerba, no realita bola uplne inde. Chuligani boli oproti tej luze co sa tam zucastnila (samozrejme nie vsetci) uplny svatci. Prvy krat v zivote som videl "vysoku skolu zivota" v akcii. Tolko primitivnych zien som este nikdy nevidel a ani by ma len nenapadlo, ze niekto taky debilny existuje. O dalsich existeniach skoda hovorit.

Priklad zeny co sa snazi bejzbolkou rozbit vstupnu branu do uradu aby neskor klacala pred vodnym delom a prosila policiu nech sa prida na jej stranu a protestuje proti ??? ani sama nevedela proti comu.

Nazad do turkeylandu.

Rozlucka na metro stanici a uz si ideme kazdy svojou cestou domov. Julii to odchadza za hodinu, mne to leti za 1,5hod.

Metro prazdne, vyskakujem na konecnej, tu sa presuvam na bus zastavku.

Na bus zastavke je digitalny panel oznamujuci prichody busov. Moja 490 je vypisana, tak hadam pojde.

S meskanim 5min prichadza a uz sa veziam na konecnu na letisko.

Letisko male.

Po me odlieta wizzair do rumunska, na check ine kopa ludi. Zeby mali vsetci zapisanu batozinu?

Security rychla avsak za security ubohost bratislavskeho letiska.

Sedaciek malo, ziadny salonik, duty free male, wifi viac neisla ako isla.

Nakonec som nasiel miesto na sedenie az na druhom konci letiska.

Boarding v pohode.

Len ta organizacia. Po pipnuti letenky nas uzavreli na schodisku, tam cakacka asi 10min a hura po ploche do lietadla.

V lietadle minimum ludi, let bez problemov. Letusky riadne skarede.

Po pristati vo viedny ziadne kontroly, teda je na chodbe pultik s vojakom ale pri nom sa zastavuju len akcni cestovatelia. Vojak nic nekontroluje sam od seba, iba ak ho na to vyzve prilietavajuci.

Do odchodu busu mam este pol hodinku.

Cakacka v hale, na zastavke prelepena nalepka, bus a hura do ba.

Cestou kupujem let do kolina na 19-20.12. Uvidime ci sa zadari, ak aj nie, nic sa nedeje, 20€ platene z wizzkreditu t.j. je to zadarmo.

Na hraniciach ziadne kontroli, takze pozitivny ludia z inych svetov mozu nakazit negativnych ludi co si museli spravit celostatny nedobrovolny test. IQ vlada sr.

Avsak matovic vyhlasil, ze po testoch sa sprisni hranica s ukrajinou. Co je riadne na smiech, kedze tam je normalna kontrola a clovek musi mat test ak chce vstupit na svk resp ist do karanteny. Aha ale to by musel niekto tu karantenu aj kontrolovat, co v tomto slovakistane nehrozi.

Hehe este pobavilo, ze na tejto hranici sa zacne s pilotnym testovanim ludi tak ako to prebiehalo pocas celostatneho testovania. Hlavne, ze pendleri z ostatnych krajin chodia hore dole bez testu.

No media to podali dobre a sprosti narod je stastni, ze sa zabrani prudeniu nebezpecnych ukrajincov.

Na bus stanici v ba, chytam bus smer sered.

No bola to chyba, tento je sad dunajska streda, ide cez velku macu. V buse sa neda vypat kurenie, o pohodli skoda reci.

Som mohol radsej pockat pol hodinu na lacnejsi (3€ vs 3,3€) a lepsejsi svajlenbus.

Vyskakujem na cukrovarskej, kde ma vyzdvihuje dusan a smer domov.

Vylet splnil to co som ocakaval. No ak by som siel iba cisto kvoli mestu, tak by to bolo obrovske sklamanie. Toto mesto vobec neodporucam, fakt ist len na futbal a aj to zostat max. jednu noc.

Z nemecka som celkovo sklamany. Ospevovane organizovane nemecko uz davno neexistuje. Mozno len na neakych malych dedinkach, ktore su neni zamorene odpadom zo sveta.

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 30; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb