7.den - presun domov


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta » Sered
December 1st 2013
Published: December 12th 2013
Edit Blog Post

Tato noc bola este horsia ako ta predosla, dnes boli na totalku ozrany rusi, spanok asi 4 hodiny. Drbnuty rusi furt behali grcat, samozrejme nikdy to nestihli na hajzel tak sa vygrcali to igelitoveho vreca co sluzilo na smeti. Citit to nebolo ale aj tak totalny humus, Toto spravili asi 3x. Po tretom raze madarka (z francuzskej skupiny) podomnou sla kontorolovat ci sa trafili do sakla, pri tom zburcovala polku osadenstva. V buducnosti sa veru uz dormom v europe na sto mil vyhnem. Toto som este nikde nezazil.

Nakonec som miesto 6/00 vypadol uz o 5/30. Zbaleny som bol uz zo vcera,tak som sa len obliekol, behol do kuchyni, tak nacapoval este poslednu vodu z vodovodu a siel odovzdat karticku na recepciu. Tam bol bohuzial chlap a ziadna svedka. Karta odovzdana bezproblemov. Problem bol dostat sa z recepcie, chuj mal zamknute dvere.

Vonku na moje prekvapenie bolo teplo oproti vcerajsku, ziadna namraza nic.

jaj este som si mal po sebe odpratat postelnu bielizen, tak bolo napisana na dverach v dorme, mohol som to srat, za taku cenu nech si ju zvlecu sami. Inac upratovacka bola fakt dobre stavana cernoska, sa striedala asi s muzom, bo dalsi den upratoval cernoch.

Busova stanica mala byt hned vedla zeleznicnej. Cca 25.min kludnym krokom z hostela ,ktory bol na nabrezi v starom meste. Ha lenze problem, nikde ziadne znacenie bus terminal som nevidel, tak som pochodoval a pochodoval az som to nakoniec presiel a musel sa vracat. KEby boli vonku ludia tak sa hned spytam ale nikto nikde az asi po 15.min som stretol clveka a ten ma poslal nazad k zel.stanici. Mam vojst do arlanda express trainu (specialne nastupiste odkial chodi vlak priamo na lestisko arlanda), tam dolava a potom hore schodmi. Pre istotu som sa este jedneho cloveka opytal pred arlanda expresom, nasmeroval ma a uz som bol na bus stanici. Debil keby som sledoval tabulu cititerminal tak by som sa tam dostal hned a nemusel som si robit zbytocne zachadzanie. Este som tu tabulu obkukal ale vobec ma nenapadlo,ze to je nazov pre bus stanicu,no nist nabuduce budem vediet.

V 711 som si kupil za skoro posledne peniaze ranajky, jeden teply croasant. naposledy sa pokochal peknou svedkou a siel k svojej brane. Funguje to tu ako na letisku, kazde nastupiste ma svoju branu. Caka sa pred nou, ked pride bus brana sa otvori. Teda aby som bol presnejsi, brana sa sklada z dvoch casti. Najskor sa otvoria dvere do malej miestnosti, tam sa vojde asi 6 ludi. Dvere sa zatvoria, pustia plyn, vonkajsie dvere sa otvoria,vynesu tela,dvere sa opat zatvoria a potom zasa dokolecka az pokym nezostane nikto pred branou. V buse sa priklada vytlaceny listok k citacke, tam sa odpipne a clovek sa moze ist usadit. Ja klasicky dozadu, sklapam sedacku a zahajujem spanok.

Cestou som obcas kukol cez okno, paradna priroda.

Na letisko sme dorazili za 80.min, v buse bol monitor kde odpocitavalo cas k cielu.

Po vystupeni robim fotky do archivu, v kantine dopijam vodu, kupujem za posledne peniaze ppohladnicu a smer securiti. Chvalabohu tu som sa vyzuvat nemusel ale opasok bohuzial dole ano.

Usadzam sa pred gatom, pisem domov sms-ku ci chcu aby som im doniesol flaosny kaviar v tube, vraj to tu je velka pochutka. Kladna odpoved. Nabieham do dutyfree, berem jednu tubu a este dake rybicky v skle. Pri pokladni tasim mbank visa kartu, problem nejde im nacitat ani cipom a ani tym ciernym pruzkom. Po 5 pokusoch mi ju predavcka bere, vytuka cislo karty do daslieho terminalu a hotovo,vyplatene. Neviem si predstavit, ze by nieco podobne urobili u nas v obchode, by ma hnali kade lahsie.

Este hodinku a leti mi to. 15.min pred odletom vyhadzaju gate, vsetci na letisku sa presuvame k nej. nacitanie letenky v pohode , len sme dost dlho cakali kym nas pustili do lietadla. Oni by aj pustili skorej,len este nepristalo.

Opat si vyberam zadne miesto, lietadlo je plne asi do 1/4, vedla mna nikto. let v pohode. Chyba bola akurat v tom ,ze neboli letusky ale bukvicaci. Niezeby mal ryanair neake obvzlast pekne letusky (hodnitim posledne tri lety) ale furt lepsi kukat na zenu nez bukvicaka.

let v pohode, dokonca sme doleteli o par minut skorej. Chvalabohu ziadne pasove sa nekonalo, tak som si to hned namieril k zastavke busu. Jasne,debil som isiel zas zlym smerom, resp smer bol dobry len zla strana cesty.

Na zastavke uz kopa ludi, vacsina nemala listok. Tak kupovali u vodica za 450f (mimo sofera stoji 350f jedna jazda). Bol tam aj automat na listky ale bral len mince a mince ludom bankomat nevyda. Boli tu aj dvaja slovaci, neskor som ich celu cestu stretal az po vlak.

Cesta plnym busom prebehla v pohode. Oznacenie prestupneho listka bez problemov (ten som si upil v prvy den,bo v automate ani u sofera sa zohnat neda,treba len v trafike resp v metre).

200E ma vysadil pri konecnej metra, metro mi ufujazdilo pred nosom,tak cakanie dalsich 10.min kym pojde dalsia varka. Cas mi utekal,pristali sme 12/05,vlak mi isiel 13/25. Metro opat stara hrklavka. Problem pri prestupovani na druhu linku metra co ide na zel.stanicu. Linka bola odstavena. Vstupy zapaskovane a pri nich chlapici v oranz.vestach. No nic, vlak uz nestiham. Pomalym krokom som vychadzal z metra, zbadal som neake dobroty ale bol pri nich jeden cernoch a strasne dlho si vyberal tak som sral na to.

Po vyjdeny na povrch zapinam gps nech mi to vypocita za kolko as dostanem pesi na stanicu. Ako som chytal signal, kukam a vidim nahradny bus a na nom napisane metro 2. Rozbieham sa, no prt, cervena bus mi uteka pred nosom. Definitivne sa vzdavam, vlak nestiham, dalsi ide za 2 hodiny. Tak reku kuknume vianocne trhy co su tu. Hned po mojom rozhodnuti a zamiereni k stanku s klobasou prichadza dalsi metrobus. Nevaham, otacam sa a nastupujem do nho. Dnu sa snazi dostat este neaka babka, ked sa dostanem k vodicovy, ten ju posiela von. Babka si pomylila bus. Dvee sa zatvaraju, nabieha daky turista, chce ist na letisko,tak nic chlapce. Konecne sa pohyname. Ocami sledujem cas, pred zel.stanicu zastavujeme 13/17. Rychlo vybieham z busu aj so slovakmi z letiska, smer moj vlak. Opat sa prejavuje moja debilita, mierim na zle nastupiste. Chvalabohu som neni daleko od mojho, nasadam do vlaku, nachadzam volne kupe, sadam ,vlak odchadza. Bolo to len tak tak.

Cesta nezazivna, kontorolrka mi odfajkuje listok, pisem domov nech mi zistia pripoje v nz. Prichadzaju mi chaoticke informacie. Nakoniec pripoj zmeskavam, bo vlak nabral meskanie 10.min. Neostava mi nic ine ako ist bud osobakom do surian, odtial rychlikom do galanty a odtial domov. Cakacka v suranoch cca 50.min , dasa este pockat dve hodiny v nz alebo ist busom do nr a odtial busom domov. V nedelu veru bus z nr nechcem riskovat, bude isto napratany ludmi z vychodu co idu do ba. Kupujem kombi listok, dva osobaky a jeden rychlik, takto to vychadza lacnejsie, bo rychlik ma vyssie sumy, vacsina ludi nerozlisuje medzi osobakom a rychlikom a kupuje vzdy len jednu trasu za cenu rychlika.

Surany su riadna diera, budova ma vysoky strop tak dnu bola paradna kosa. Bufet nula bodov, tak som siel skusit stastie mimo stanicu. Dalsi bufet tez hovno, kupujem aspon vodu a kakaove rezy. Toto je tusim prva stanica kde nebol otvoreny senk.

Na stanicu postupne prichadzaju ludia co cakaju na vlak do ba, teda na moj vlak. Pri pokladni na listky sa zacina robit pekna rada. Chlapik nestiha vydavat listky, jeden clovek mal na nho zvlastnu poziadavku, riesil to 15.min a nic nevyriesil, ludia nervozni. To je tak ked zamestnavaju dochodcov co nemaju ziadne skusenosti s pc a dokazu natukat len jeden listok.

LUdia postupne zacinaju vychadzat na nastupiste, pripajam sa, len mi je divne preco kolaje obstupuju z oboch stran. Pridavam sa k mudrim domacim a stojim na druhej strane kolaje kam ma prist vlak. Vlak prichadza, vsetci vystupuju cez druhu stranu, takze ja nastupujem z druhej strany, hned si chytam sedacku v chodbicke. Vlak totalne napratany.

Sprievodca cvika listok,ludia chodia hore dole ale volne miesta nenachadzaju tak su na stojaka. V ga vypadavam z preplnenho vlaku, nastupujem do dalsieho. Pustam mp3 a cakam na odchod.

Po par minutach sa pohyname a po dalsich par minutach uz vystupujem doma. Posledna 10.min prechadzka a zas doma.

naklady (1euro = 8,62 svedskej koruny )

croasant - 16k
pohladnica - 5k
tuba s kaviarom + rybicky v skle - 50k (platene kartou 5,73eura)
kombivlak (osobny/rychlik) nz-surany-ga-sered - 3,36eura
voda 0,5l - 0,50eura
kakaove rezy - 0,50eura

foto
http://min.us/mb0NO4FIT1QLBL
http://min.us/mJX8pLdTNJxKN

Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 32; dbt: 0.0632s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb