1.den - Nis

Europe » Serbia » South » Nis
May 26th 2017
Published: June 8th 2017

Pred odchodom davam este prat a vymienam rybam vodu. Balenie, sprcha a moze sa ist.

Miriam s mami ma vyzdvihuju o 11/30, povodne som chcel startovat o hodinu neskor ale po zisteni, ze v rovnakom case odlietaju az 4 lety menim plan.

V aute na dialnici fasujem rizek v chlebe, obed teda vybaveny.

Na dialnici ziadne zapchy, takze pohodickova cca polhodinkova cesta.

Na letisku sa to hemzi uz kopou ludi.

Security tentoraz v pohode, ziadna buzeracia. Avsak jednemu cechackovy zabavuju maly noz. No nezabavuju, bo ho bere a odnasa ho niekam do letiskovej haly, neskor sa vracia bez neho.

Colnica tiez ziadny problem iba otazka kam letim ked ukazujem len obcanku s cipom a nie pas.

Cez gate prechadzam medzi poslednymi. Ako to uz byva zasa demencia ludi, za branou miesta na sedenie ale nie, jebovci budu postavat pred vstupom na letiskovu plochu. Asi neaky 30-ti clovek si sadol na lavicku a zrazu vsetci jak husi za nim. Fakt taketo spravanie nepochopim.

V lietadle ryanair demencia ludi pokracuje co nedokazu od seba sediet neaku slabu hodinku. Furt sa prehadzovali z miesta na miesto, len aby sedeli vedla seba.

Ryanair po novom pri kupe dvoch a viac leteniek rozhadzuje naschval ludi po celom lietadle. Avsak za priplatok sa da sedenie vedla seba dokupit.

Predomnou sedela jedna baba co letela po prvykrat, bola sranda ju sledovat. Napatie, uvolnenie, strach, veselost 😊

Po pristati v srbskom Nise ma privitalo trocha chladnejsie pocasie na uplne prtavom letisku. Prakticky len jedna buda.

Cez pasovu kontrolu v pohode prechadzam s obcankou, vyuzivam zachod. Mala miestnost s jednou misou.

Pred letiskom 4 vojaci so samopalmi.

Mensia dezorientacia ale v nakoniec v pohode nachadzam mhd c.34A, ktory ide do mesta za 60sd (srbsky dinar).

Po opusteny treba ist doprava, kde je mini zastavka, na ktorej stoji stara rachotina. Listok sa kupuje az v buse u poskoka ,ktory obchadza ludi. Takze nie u sofera. Staci si sadnut a vyberci v reflexnej veste pride.

Do busu nastupili aj 3 slovacky, ktore vystupuju pri bus stanici, ja sa veziem este o kusok dalej. Nakoniec ale i tak vystupujem o jednu zastavku neskor ako som planoval. No nic sa nedeje, casu mam kopu, vonku slnko.

Nastava problem, zabudol som si stiahnut mapy do sygicu , no nic mapy.cz (pouzivam hlavne na turistiku,bo su tam znacene turisticke chodniky) a oruxmaps (pouzivam na lov kesiek) to istia.

V hosteli Day n night ma vita dobrovolnik co tu pracuje. Izraelec co cestuje po europe a privyraba si pracou v hosteloch (zienka pre vsetko).

Hned sa mi zacina ospravedlnovat za neprijemnosti s colnikmi co som mal v novembri pri mojej navsteve izraela. Proste tak to u nich chodi.

Fasujem 4 dorm, jeden noclaznik je prave uz spominany recepcny.

Neskor prichadza aj majitel. Rozhodujem sa platit kartou. Tak sup ho do jeho blizkeho obchodu s potravou pre zvierata, kde ma terminal, platim 1100sd (9,16€ vs 9€ co som mal podla bookingu platit)

V hosteli je ubytovana aj partia poliakov (2 dodavky) co tu makaju na stavbe.

Do flasky nacapovana voda z vodovodu a hajde bubanj monument.

Prechadzam cez cintorin. Umiestnenie je velmi zaujimave, hned pod oknami cinziakov. Domaci si vyjde na balkon, zapali cigaretku a popol odklepava na hrob.

Pohodovym tempom som tam za pol hodinku aj s mensim stratenim sa. Navigacia ma poslala do neakeho dvora k domacim.

Park fajnovy, kopa altankov pri monumente.

Robim par fotiek,maly oddych a uz to zacina, dazd.

Male kvapky sa menia na silny dazd, skovat sa neni kde a ked uz je, nema to zmysel,bo som cely nakomplet premoceny, vratane treniek.

Na izbe zmycham tricko, davam horucu sprchu a pustam sa do knihy alexander velky. Ked uz idem do toho macedonska nech som trocha v obraze.

Dazd trosku ustava, beriem daznik a na radu izraelca zapadam na blizku pleskavicu. davam si gurmansku , podla nazvu podniku. Z ubytka doprava a prva doprava cez cestu. Uplne super pleskavica, takuto dobru som hadam este ani nejedol.

Este pred tym ale zastavka v ATM, tu na mna skusaju vlastny nevyhodny kurz 1€= 115sd, to odmietam a vyberam zrejme normalnym karetnym kurzom.

Na izbe je o nocnlaznika navyse. Australcanka co cestuje po europe. Srbsko navstivila kvoli svojmu povodu, otec je srb a matka ukrajinka. Srbsko si uplne zamilovala.

Obcas mam problem jej rozumet, tak isto aj izraelec, ktory hovori dokonale anglicky. To je ten australsky dialekt. Velky problem sme mali pochopit slovicko shark, vyslovovala to ako šok.

Vonku uz neprsi ale bohuzial nohavice aj botasky totalne premocene, tak zalamujem v posteli.

Recepcnemu padla smena, v meste ide do neakeho podniku kde je ziva hudba, cakat ho nemame, vraj pride az nadranom.

naklady (1€ = 120,19sd = srbsky dinar)

vyber 2000sd = 16,64€
bus 34A z letiska do mesta nis - 60sd
ubytko 4 dorm share sprcha - 9,16€ (1100sd platba kartou)
gurman pleskavica 270g - 180sd

nis

Tot: 0.395s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 65; dbt: 0.0239s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb