Blogs from Russia, Europe - page 329

Europe » Russia July 23rd 2001

Om een uurtje of 12.00 wordt ik wakker, we ontbijten met instant noodles en cup-a-soup, daarna gaan we weer naar het restaurant weer een poging doen onze schrijf achterstand in te halen. We zijn inmiddels alweer een week weg. Van het schrijven komt weer weinig, Bart en Rudi zitten ook in de restauratiewagon en al gauw wordt de pen verruild voor een koude fles bier, na een aantal biertjes ben ik toch weer wat moe geworden en ga even een schoonheidsslaapje doen. Als ik na een paar uurtjes terug kom zitten Wijnand, Bart en Rudi te scrabbelen, Bart is oppermachtig en wint ieder spel met gemak. Tijdens het spel vloeit het bier rijkelijk en ook de wodka fles is vrij snel leeg. Als we weer worden weg gekeken uit de restauratiewagen gaan we terug naar de ... read more

Europe » Russia July 22nd 2001

Rond een uur of 6.00 zijn we beide toch echt klaar wakker, wederom heb ik heerlijk geslapen op het eentonige geboemel van de trein. Weer wordt er gestopt op een of ander stationnetje, we stappen even het perron op, ik in de hoop een lekker gebraden kippetje aan te treffen en Wijnand naarstig opzoek naar een verkoper van een broodje bal met een lekkere klodder mayonaise, het is te vergeefs het enige dat we aantreffen zijn verkopers van, kleding, worstjes, broodjes, kruisbessen, bosbessen, aardbeien en vele onbekende etenswaar, waar wij ons niet aan durven te wagen. Rond 8.00u gaan wij dus maar naar de restauratiewagen voor een heerlijk ontbijtje bestaande uit twee gekookte eitje op brood met een flinke klodder mayonaise. De rest van de dag blijven we in de restauratie wagon, lezen schrijven en wat ... read more

Europe » Russia July 21st 2001

Wijnand had al gehoord dat je door het eentonige gehobbel, heerlijk kan slapen in de trein, nou dat klopt, om 15.00u word ik wakker en ik heb inderdaad heerlijk geslapen. Ons ontbijt bestaat uit twee cup-a-soup-jes met water uit de ketel met heet water die in elke wagon aanwezig is. We hangen wat in de courgette en lezen wat, om een uur of 18.00u gaan we wat eten in de restauratiewagon, het is niet groot en alle tafeltjes zijn bezet. Dus shuiven we aan bij een Nederlandse jonge man van een jaar of 30, zijn naam is Bart en hij reist met de belgen die we gisterenavond al hadden ontmoet in een groepsreis. Na het eten om een uur of 20.00u gaan we even liggen, om vandaag niet meer wakker te worden. ... read more

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 20th 2001

7.30u TTTRRRIIIINNNGGGGG, TTTRRRIIIINNNGGGGG, verdomme wat is dat nu weer, ahh gelukkig Wijnand gaat al, pfff 7.30u twee uur te vroeg wakker, ik draai me nog maar even om. 8.15u toch nog even geslapen ik ga er nu maar uit nog even lekker douchen, inpakken -het is een wonder hoe ik die zooi thuis in die tas heb kunnen krijgen- en daarna Wampie maar uitlezen. Na dit alles toch nog maar even een uurtje slapen dat is wel nodig ik ben al zo druk geweest. Het is in elk geval erg verfrissend zo'n dutje, nu gaan we dan echt naar Lenin toe. Halverwege het rode plein merken we op dat de deuren van de piramide gesloten zijn, het zal toch niet waar zijn, onze laatst kans, naast de ingang staat een bord met daarop de tijden, die ... read more
De trein

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 19th 2001

Gisteren hebben we behalve slapen, nog vrij weinig gedaan, slapen lijkt in Moskou bezigheid nummer 1 te gaan worden, op zich niet erg echt veel, wat ons interesseert, is er toch niet te zien en het blijft vreeslijk benauwd en smoggerig. Als we wakker worden zijn we weer te laat voor Lenin, het lijkt er op dat zelfs het bezoeken van dit ene stukje cultuur ons niet gaat lukken. Om Moskou niet te verlaten zonder iets van de stad gezien te hebben gaan we maar een rondje rond het Kemlin lopen. In de reisgids staat per toren een beschrijving, ik bied me vrijwillig aan bij Wijnand als reisgids, ondanks mijn volledige overgave op mijn nieuwe taken, wordt dit helaas niet gewaardeerd. Ander andere kant van het Kremlin ligt het Alexanderpark, hier slenteren we door heen, eten ... read more

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg July 18th 2001

Russia was an interesting place. Saw where Anastacia might have existed, lots of palaces. The midnight sun is incredible, its like the sun shines through the night, it never gets dark. Wasnt much choice for places to eat, not much choice of food either, but the rest was interesting.... read more

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 18th 2001

Om een uur of tien wordt ik wakker, Wijnand slaapt nog , op de kamer is het niet om uit te houden zo warm dus ga ik maar naar beneden naar de bar om mijn dagboekje even wat bij te schrijven. Zo waar staan er een paar knappe dames achter de bar, de meeste Russische vrouwen die we tot nu hebben gezien waren niet om aan te zien. Ik bestel een colaatje en begin met schrijven. Vaandag gaan we in elk gevel het mausoleum bezoeken en verder is alles prima, zolang het maar iets goedkops is, tering wat gaat het geld hier hard. Als ik om 12.45u terug kom om de kamer is Wijnand wakker, maar het is inmiddels alweer te laat voor het mausoleum, dus gaan we maar even een uurtje slapen, we zijn ook ... read more

Europe » Russia » Siberia » Irkutsk September 24th 2000

4 Days on the train to Irkoutsk, 2 days by Lake Baikal... read more

Europe » Russia » Northwest » Moscow September 17th 2000

7 days in Moscow, see the sights, getting visas....... read more

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg September 10th 2000

7 days exploring this beautiful city... read more

Tot: 0.112s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 68; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb