Blogs from Northwest, Russia, Europe - page 151

Europe » Russia » Northwest » Moscow August 4th 2004

Bok! Evo! Prvo oglasanje iz Moskve! Po mirnem letu (res je bil zelo miren let, samo malo je vcasih treslo, pa so bili trije Dolenjci za mano tako prestraseni, ker so prvic leteli, da so me sprasevali, ce je to normalno in ce res ne bomo dol padli:) ) in dobrem obroku - surov losos, sva iskala najinega ze narocenega taksista, ki naju je za 35$ pripeljal do najinega stanovanja. Ker ga na zacetku ni bilo, sva se ze skoraj zmenila z enim drugim, ki naju je hotel nategnit za 60$, ampak hvala bogu se je kar od nikoder prikazal pravi. Najina gostiteljica Vika naju je lepo sprejela, stanovanje je pa tako, da ne bi v njem zivel pri nas niti najbolj reven student. Imava svojo sobo in naslednji dan sva osvojila ruscino, ruske avtobuse in ... read more

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 18th 2004

The morning was promising. Sunny with a tiny layer of clouds. The obvious destination of today is Red Square (Krasnaya Ploshchad) and Kremlin. We got off incredibly richly decorated metro, a museum per sè, and behind the corner we saw the Resurrection Gate (Voskresenskiye vorota) - a perfect frame for the view on the St. Basil cathedral - the world known cathedral with the funny coloured onions as towers. We walked through the red arch and got closer to the center of it all. The square is immense indeed, but maybe a bit less than expected. With in mind the thought of someone landing an airplane on this square probably the expectations themselves were exagerated. After we took few pictures we walked around it - as at this hour it is not permitted to walk ... read more
Red Square II
Lenin Mausoleum
Kremlin

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 17th 2004

And this is where it all begins. Our Trans-Siberian crossing. We left from The Hague for Schiphol very early, and there we met the other two travel companions. We boarded Scandinavian airlines with stop over in Copenhagen, and before we realised, we were cruising over Moscow. Huge. Lots of green. The first impressions are based on what we saw out of the airplain window. Too much forests actually! Where are the houses and a city with a nine million population? We realised that the airport we were landing on (and of which we still don’t know the name) is quite outside from the city. But before getting there we had to pass the passport and visa control. We just entered Russia, and we already were in for the first Russian experience: the queue! In about an ... read more
In front of our 'hotel' - Marc &Tajana
The View

Europe » Russia » Northwest » Moscow July 15th 2004

Summer 2004 antibodyman went to Russia. We took a picture in Moscow, red Square, a Vassily the Blessed Cathedral is on the background. We then took a trip to Far East of Russia, Sakhalin island, Korsakov, a coast of Okhotsk Sea.... read more
Nice shades

Europe » Russia » Northwest » Moscow April 22nd 2004

Geo: 55.75, 37.62 GÜN 6 Günlerden Perşembe Dün gece çok keyifli bir yolculuk oldu. Tren bir süre yol aldıktan sonra nevale'ler açıldı. Artık Allah ne verdiyse ..... bu kez biraz fazla vermiş. Yediğimiz her şey pek bir lezzetli idi. Yılan balıkları ve bilumum füme balık eşliğinde güzelim votka ve havyar pek güzel gitti. Sabah Moskova'da gözümüzü açtığımızda hala yüzümüzde bir gülümseme vardı. Moskova'da puslu bir hava ve otobüsümüz bizi bekliyordu. Doğruca Sheretmeyovo ' ye yol aldık. Sheremetyevo, Uluslararası Havalimanı (Rusça: Международный Аэропорт Шереметьево, Mezhdunarodniy Aeroport Sheremet'evo) Moskova'nın 29km kuzeybatısında yer alan bir havalimanıdır. Domodedovo ve Vnukovo havali... read more
sheretmeyovo

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg April 21st 2004

Geo: 59.939, 30.3158 GÜN 5 günlerden çarşamba Bu kuzeyde, azıcık su kenarı ve azıcık tarihi eseri olan her kent "kuzeyin Venediği"olmaya soyunmuştur. Bunların arasında, bu sıfata en yakın olan yerleşim birimi herhalde St Petersburg'tur. Sabah Dome Perignon ve Beluga Havyar bazlı mükellef bir kahvaltı yaptık. Balık çeşitlerini gördükçe, aklım başımdan gidiyor doğrusu. Şekerci dükkanındaki çocuklar gibi dolaştım kahvaltı salonunda. Bugün Hermitage günümüz. Otobüsümüz bizi Hermitage 'a götürdü. Kalabalığı görünce gözlerime inanamadım. Nerede o koca müzeyi tek başıma gezdiğim günler. Nerede şimdiki ana baba günü. Dalga dalga kalabalıklar ve telaşlı, telaşlı sallanan rehber bayrakları ... İşimiz zor ... Böyle kalabalıklardan pek bir sıkılırım... Hermitage deyince 5 dakika duracaksın.(Rusc... read more
hermitage
Alexander sütünü

Europe » Russia » Northwest » Saint Petersburg April 20th 2004

Geo: 59.939, 30.3158 GÜN 4 Günlerden Salı Trenimiz, sabah 08:30 da Moskovskaya Garına vardı. Bu Ruslar çok kibar. Moskova'da St Petersburg 'a gitmek için Leningrad garından trene biniyorsun.(Leningrad St Petersburg'un eski adıdır). Ve St Petersburg'tan Moskova ya gitmek istersen Moskovskaya garına gidiyorsun. Basit ve net ... Sankt Petersburg ya da başka bir deyişle,St. Petersburg Moskova'nın 715 km kuzeybatısında bulunan, Rusya'nın 2., Avrupa'nın 5. büyük şehridir. Kültürel merkez oluşunun yanı sıra, zarif binalarıyla da bilinir. Baltık Denizi kıyısında Neva Nehri üzerindeki 42 ada üzerine yayılmıştır. Çar Büyük Petro tarafından 16 Mayıs 1703'te Rus Ç... read more
Cami
Fenerler
Hermitage

Europe » Russia » Northwest » Moscow April 19th 2004

Geo: 55.75, 37.62 GÜN 3 günlerden Pazartesi Dün şaka maka bayağı yorulmuşuz .Bugün serbest günümüz ve kafamıza göre takılacağız. Belirgin bir saatte tekrar toplanıp St Petersburg 'a gitmek üzere tren istasyonuna gideceğiz. Mükellef bir kahvaltı çektik ve Ayşe ile yola çıktık.Bolshoi kıyısından dolanarak Moskova'nın belki de Rusyanın en ünlü caddesi olan Tverskaya 'ya girdik. Her ünlü cadde gibi bir çok değişikliğe uğradı eskiden güzel kitapçılar ve cafeler varken şimdi ancak otomobil acenteleri ve marka satan dükkanlar kiraları ödeyebilecek güce sahip. Gece hayatının disco'ları bile burada tutunamamış. Collier nin hesaplamalarına göre burası dünyanın en yüksek üçüncü kira gelirini getiren caddesi. Burada öyle halk arabası da satamazsın yani... Teverskaya'nın köşesinde bugün Ritz Carlton vakti zamanında Intourist olan oteli yer alır.. ... read more
Cafe Pushkin
kapısı
Üniversite önü

Europe » Russia » Northwest » Moscow April 18th 2004

Geo: 55.75, 37.62 GÜN 2 Günlerden Pazar: GÜN 2 Günlerden Pazar: Bugün yüklü bir gün.Sabah kahvaltımızı otelde yaptık ve yürüme mesafesinde Kremlin 'e vardık. Kremlin (Rusça: Кремль), "kale", "hisar", "şato" anlamlarına gelen ve çoğu tarihi Rus kentinin merkezinde bulunan muhkim yapılar bütünü. En tanınmışları Moskova Kremlini' dir. Kremlin'i şehrin tam göbeğinde bir beşgen olarak düşünebilirsiniz. Moskova'daki Kremlin Sarayı, devrim öncesinde Rus çarlarının ikametgahıydı. Moskova nehrinden 40 m yüksekte bulunan Borovitskiy Burnu üzerinde 28 hektarlık bir alana yayılan, çevresi 20 m yüksekliğinde duvarlarla çevrili, 20 kulesi içinde 8 katedrali 6 sarayı olan bir kale. Yapıların en eskisi Spasna Boru (Ormandaki Kurtarıcı Aziz) Kilisesi'dir. 15. yüzyıl'da yangında tel... read more
12 havari
Moskova merkezi
pushka topu

Europe » Russia » Northwest » Moscow April 17th 2004

Geo: 55.75, 37.62 GÜN 01 Uçağımız ,Sheretmeyovo 2 ye indi ve bizi bekleyen otobüs doğruca otelimize götürdü. Otelimiz Kızıl Meydana çok yakın Marriott Royal Aurora oteli. Eskiden önemsiz bir otel iken, perestroika sonrası, yabancı sermaye akınca Marriott zincirine katıldı ve eli yüzü düzgün 5 yıldızlı bir otel haline geldi. Otele yerleştik . Akşam yemeğimizi otel'de yedikten sonra ben Ayşe'ciği aldım ve Moskova sokaklarına daldım. Bu Moskova dediğin, anlatmakla bitmez ama bir şeyler aktarayım. Moskova (Rusça: Москва / Moskva) Rusya Federasyonu'nun başkenti, federe şehir öneminde, Merkez Federal Bölgesinin ve Moskova Oblastı Bölgesi idare merkezi. Kahr... read more
armasi
otel
meydan

Tot: 0.299s; Tpl: 0.006s; cc: 5; qc: 72; dbt: 0.15s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb