Blogs from Mures, Transilvania, Romania, Europe

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara April 6th 2022

Primavara. O perioada buna in redescoperiri. Sighisoara cu a sa cetate. Am gasit cazare 2nopti -355 ron, la Carolina House, totul floral, picturi de floricele peste tot, parcare, camera dubla, AC, plasma, lemn din plin.... read more
Interior camera
Interior camera1

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara January 10th 2020

10th Jan: The train from Brasov dropped me off at Sighisoara around 11 am. The journey had been uneventful. The station was small and dead. I headed straight to the ticket office to buy my ticket for the overnight train to Vienna for the following day. I had tried to buy the ticket online, but they had to post the actual ticket to you. I don't know why they can't just use e-tickets like for the domestic trains. Thank god there was no queue as the ticket proved to be a bit of a ballache to buy. The woman couldn't find a ticket for sale on the system, but seemed to think there should be tickets available and she ended up having to phone someone, but after about 10-15 minutes it was all sorted and I ... read more
Sighisoara Citadel
Turnul Cizmarilor

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara May 6th 2019

Wetter gemischt. Stadtrundgang. Im Tourismus Büro holte ich mir Karten und Infomaterial. Nachdem ich mich mit der Dame schon ungefähr 10 Minuten auf Englisch unterhalten hatte, fragte sie mich plötzlich, ob ich das Zeug auf Englisch oder Deutsch haben wolle. Ich versicherte ihr, dass mir das egal sei. Sie schaute mich erstaunt an und sagte: "Ah, you speak English. " ... read more
20190506_164634
20190506_131934
20190506_110152

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara September 6th 2018

Dag 10 – Rondreis Roemenië – donderdag 6 september 2018 – Verplaatsing naar Bran via Sighisoara (211km) Reisdag naar Bran in het zuiden van Trans-Sylvanië, de bakermat van de Dracula-mythe. Naar Roemeense maatstaven over een perfecte 'snelweg' met 2 vakken. Toegelaten snelheid 100km/u die om de halve km verandert naar 50 en 30, met doorlopende witte lijnen. Verboden in te halen. Maar dat kennen de Roemenen niet. Ze steken altijd en overal voor, ook als het eigenlijk niet kan of niet mag. Gevaarlijke toestanden. Als je stopt voor een rood licht, zijn er nog die je leuk dubbelen en door het rood licht vlammen. De opeenvolgende dorpen bestaan uit lintbebouwing langs de weg, Voet- of fietspaden zijn er nergens. Voetgangers en fietsers overal. Alles gaat over de 'snelweg'. Ook nog de sporadische paardenkarren en enkele loslopende ... read more
Sighisoara

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata September 5th 2018

Dag 9 – Rondreis Roemenië – woensdag 5 september 2018 – Safari door de bergen. Deze namiddag gingen we op safari met 2 oude legertrucks door de bergen tussen Sovata en Targo Mures. Er zouden daar nog beren, lynxen en wolven zitten. We hebben ze natuurlijk niet gezien. Onze plaatselijke gids had dus wel al een paar keer bijna oog in oog gestaan met een beer die zich ongeïnteresseerd omdraaide en ook eens met een berin die achter zijn hond aanging. Het deed me wel een beetje denken aan de berenmop van JVH. De rit ging omhoog tot boven de 1000m langs schapenpaadjes met zeer steile bonkige hellingen. De uitzichten waren spectaculair. Op de summit werden we getrakteerd op, hoe kan het anders, palinca, kaas en harde saucis. Op de terugweg was er een stop bij ... read more
Safari door de bergen

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata September 4th 2018

Dag 8 – Rondreis Roemenië – dinsdag 4 september 2018 bezoek aan Sovata en Praid Bezoek aan de zoutmijnen van Praid en wandeling rond het Berenmeer. Allebei drukke Roemeense spa-centra. Het werd aanschuiven voor de zoutmijnen van Praid. Met een gelede-bus worden bezoekers door een 2 à 3 km in graniet uitgehouwen smalle gang diep de mijn ingereden. Dan nog een paar honderd trappen naar beneden tot 200m onder de grond. En daar vinden de Roemenen hun ding. Een heel ontspanningspark onder de grond. Constante temperatuur en vochtigheid. Zou genezend werken voor allerlei kwalen, zelfs op doktersvoorschrift. Overal zijgangen naar een enorme centrale zaal met fitnessruimten, klimmuren, speeltuigen, bars, zelfs een kapel. Een kathedraal zou ook gekund hebben. Ruimte genoeg. Dan met de busjes verder naar het Berenmeer van Sovata. Weeral therapeutisch goed voor allerlei kwalen ... read more
zoutmijn van Praid

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata September 3rd 2018

Dag 7 – Rondreis Roemenië – maandag 3 september 2018 – reisdag naar Sovata (238km) Een kuurstadje, druk bezocht door de Roemenen vanwege de heilzame werking van het 'Berenmeer' met zijn extreem hoog zoutgehalte. De route ging door prachtige berglandschappen en hoofdzakelijk slechte wegen. 2 bergpassen, de Bicaz-pas (1256m) en de Bucin-pas (1787m) langs 2 enorme stuwmeren en de Bicaz-kloof met zijn grillige smalle wanden tot 300m hoog. Spijtig dat het stortregende toen we er door moesten. Zo een 238km trip is hier een dagreis met de MH. Slechte weg, ontelbare haarspeldbochten, sommige te nemen in 1e versnelling. Vermoeiend toch. Zeker omdat de ¾ van ons gezelschap de nacht tevoren en/of 's morgens geplaagd zaten met de 'toerista'. Wij ook dus. Was het de middaglunch bij de schapenboer in de bergen die het ons lapte, of ... read more
Onderweg naar Sovata

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara June 14th 2018

HE SAID... Today we were travelling south from Vadu Izei to Sighisoara (via Bistrita). After a wild night of lightning, thunder and heavy rain, a thick impregnable mist shrouded the township of Vadu Izei when we woke at 6am. We dragged our packs downstairs, loaded them into our host’s car and headed to the main homestay house on the other side of town, where breakfast was laid out on a large table. Bread, salami, cheese, frittata, zacusca (eggplant and red pepper spread), tomatoes, tea, coffee and jam (plum, quince and strawberry). It was a feast, and a great start to the day. After saying goodbye to the host and Mara (the cat), we began our journey south into Transylvania. We slowly wound our way up the mountains that separated Maramures and Transylvania, stopped for a coffee ... read more
bistrita evangelical church
bistrita
piata cetatii

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara October 29th 2017

The city of Sibiu is known for being Romania's cultural gem with it's maze of cobblestoned streets and small yet charming squares. After breakfast, those who were interested in a walking tour of Sibiu met up in the main square, Piata Mare. We started outside the old city walls where our guide provided us with some history as well as some current information about the city. We meandered around the cobblestoned streets and when we arrived at the Catedrala Sfanta Treime, we were given some time to go inside and have a look around. The inside of the church was breathtakingly beautiful and as I have noticed with other Orthodox churches that we've visited on this trip, I was completely awestruck. It was crowded inside and I wish I could've taken a photo but there was ... read more
Walking Tour of The Historic Center of Sibiu

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sovata September 19th 2016

O escapada. La ceva distanta de capitala. Un weekend prelungit de plimbare. Sovata-inca o statiune balneo pentru afectiuni de articulatii. Am ales -Hotel Szeifert, un fel de complex, camera dubla, TV smart, parcare, cu restaurant. Tot aici am descoperit si ciupercuta locul unde se poate manca deosebit, mai altfel de la mic dejun chiar.... read more
Hotel Szeifert Sovata -
receptia
restaurant

Tot: 0.121s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 78; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb