Blogs from Hunedoara, Transilvania, Romania, Europe

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Hunedoara October 16th 2022

O locatie draga mie a fost Castelul Maria Banpotoc. Pentru ca se afla foarte aproape de gradinile Zoe sau i giardini di Zoe. Poate ca faceau parte din aceste gradini. Exista o comunitate italiana acolo care au detinut castelul cu gradinile si s-au gandit sa reinvie cumva atmosfera. O parte din gradinile castelului aratau tare bine, o alta parte parca erau pierdute in ceata, dar s-a conectat cu cele ale lui Zoe. Mi-a placut mult, am stat, am atins, am mirosit, am smotocit orice plantuta si fiecare pisicuta, am adulmecat orice coltisor si din castel si din gradina. Iar ceata lasata a transformat totul intr-un basm, intr-o alta lume feerica. Dar fiind la castel la camera din turn, baia din mansarda era micuta si rece, dar peisajul din camera superb prin atatea ferestre care aveau inconvenientul ... read more
interior camera
dining room
dinner room

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Deva August 26th 2013

Dnes náš čakal začiatok našej dvojdňovej cesty späť. Potrebovali sme sa dostať do Devy, kde sme chceli nastúpiť na náš vlak do Bukurešti. Museli sme dva krát prestúpiť, boli to skôr lokálne spoje a tak sme sa po našich predchádzajúcich skúsenostiach rozhodli pre skorší spoj. Do Devy sme prišli prekvapivo na čas, uhniezdili na stanici a čakali na vlak. Toto bol prvý krát kedy sme sa stretli s rumunskými cigánmi. Pán rodiny tam pobehoval s palicou, do každého zo srandy štuchal. Nemohli sme sa zbaviť pocitu že hľadal zámienku na nejakú lepšiu príležitosť, očný kontakt s ním sme obmedzili na minimum. Ich deti sa rozhodli využiť situáciu keď som ostala sama s vecmi a pokúsili sa zobrať našu fľašku s kolou. Podarilo sa mi ale náš majetok obhájiť. Postupne sa začalo stmievať a stanica sa začala ... read more
Baile Herculane - vlaková stanica
niekde na ceste

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Petrosani August 20th 2013

Dnes nás čakal cestovací deň. Mali sme krásny plán, čakali nás dva prestupy, ale na každý viac ako hodinu času. Prvý prestup nás čakal v mestečku Teius. Sem sme dorazili so skoro dvojhodinovým meškaním a nás ďalší spoj bol dávno preč. Dôvodom meškania boli hlavne práce na koľajniciach. Vlak každú chvíľu zastavoval a vlastne sme stáli dlhšie ako sa viezli. Vo vlaku bolo hrozne teplo a dusno. Nakoniec to zdal aj revízor a pod tabuľkou zákaz fajčenia si urobil svoje stanovište kde intenzívne fajčil. Tento spoj nám našli včera na stanici, o meškaní museli vedieť ale samozrejme sa o ňom ani náhodou nezmienili. Možno pomsta za včerajšie otravovanie so zmenou lístka? V Teiuse sme si dali dlhšiu, neplánovanú prestávku a čakali na ďalší vlak do Simerie. Tu nás čakalo ďalšie čakanie na ďalší spoj do Petrošani. ... read more
Teius
niekde na ceste

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Hunedoara August 29th 2006

Hunedoara. un mic oras cu un mare castel, al Corvinilor, castel care pe dinafara arata impunator, pe dinauntru nearanjat fara un mobilier, o pictura, un covoras. Sper ca am mentionat ca in Romania daca treceti prin orice oras in extrasezon nu aveti ce face, nu sunt multe alegeri de mancat. Dar noi ne-am descurcat ca de fiecare data si ne-am cazat la pensiunea Flamingo. este frumoasa cu verdeata, oricum am ajuns seara tarziu si nu am observat prea bine gradina cu verdeata, in schimb are parcare. preturile aici erau in functie de micul dejun care consta intr-o cafea.... read more

Tot: 0.066s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 42; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb